پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۴

موضع‌گیری خجالت آور درباره عملیات شبعا

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 405250
یک روزنامه سعودی که به نظر می آید از عملیات اخیر حزب الله لبنان در مزارع اشغالی شبعا، در پاسخ به حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به قنیطره بسیار شوکه شده است؛ مقاومت لبنان را گروهی مانند "القاعده" و "اخوان المسملین" دانست.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "الوطن" در مطلبی به قلم "امین طلال" با بیان مطالبی توهین آمیز به هدف کوچک شمردن نقش حزب الله در منطقه نوشت: "یک بازیگر گمنام زن برای ستاره شدن فقط باید بدن خود را نشان دهد، یک رقاصه در بارهای بی ارزش برای رقص در هتلهای گرانقیمت باید فیلمهایی رسوا کننده از خود منتشر کند و یک خواننده پاپ هم برای ستاره شدن باید حشیش بکشد".

وی در ادامه برای توجیه نظریه خود، پا را فراتر گذاشته و با توهین به ملتهای عربی می نویسد: "در کشورهای عربی رسیدن به قله چیز زیادی نمی خواهد، ما ملتهایی هستیم که اطلاع از سقف خواست آنها بسیار آسان است؛ تحقق مطالبات ما که در چارچوب مسائل عاطفی خلاصه شده، بسیار آسان است."

این روزنامه نگار و نویسنده عربستانی که به نظر می آید از محبوبیت بسیار بالای "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان نزد مردم کشورهای عربی عصبانی شده است، ادامه داد: "سید حسن نصرالله به همه آنچه که مردم از یک رهبر مقاوم و استوار می خواهند، پایبند است، چهره ای نورانی و عمامه ای سیاه و ... اما هزینه کسانی که گرد او جمع شدند و تشویق کردند، این بود که از او چیزی را دیدند که از تجاوز امپریالیسم بدتر است."

وی ادامه داد: "سید حسن نصرالله به حزب خود دستور می دهد ضربات دردناکی به اسرائیل وارد کند. سید حسن نصرالله نقش قهرمان را ایفا می کند و می گوید نیروهای ما پیشروی می کنند و اسرائیل عقب نشینی می کند و سردرگم است و به زودی پیروز خواهیم شد."

این روزنامه نگار سعودی مدعی شد: "سپس ناگهان حزب الله عقب نشینی تاکتیکی می کند، و پس از آن به علت این عقب نشینی عرب ها را سرزنش می کند و به هسته های خفته خود دستور می دهد در کشورهای عربی خرابکاری کنند. این نمایش مضحکی است."

این نویسنده سعودی ادعا کرد: "اگر حزب الله پیروز شود چه اتفاقی می افتد؟ اگر واقعا اسرائیل به دریا انداخته شود و کل قاره آمریکا در اقیانوس غرق شود، چه اتفاقی می افتد؟ اگر واقعا این اتفاق بیفتد، حزب الله همه علل و دلایل بقای خود را از دست خواهد داد. این حزب به وجود اسرائیل نیاز دارد تا بین عرب ها مشروعیت کسب کند و اسرائیل به این حزب نیاز دارد تا در غرب مشروعیت کسب کند!".

ادعاهای این روزنامه سعودی درباره نبرد مقاومت لبنان با رژیم صهیونیستی درحالی منتشر می شود که عربستان با وجود آنکه یکی از بزرگترین خریداران تسلیحات قدرتهای دنیا است، تا کنون حتی یک گلوله به سوی رژیم صهیونیستی شلیک نکرده و هیچگونه کمکی تسلیحاتی نیز به گروه های فلسطینی برای مقابله با جنایتهای این رژیم نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوب چیکار کنن بدبخت ها عرضه ازاد کردن جزیرشون که در تصرف اسراییل هستش رو ندارن
هر کسی جلو اینا وایسته برای دولت عربستان مایه سرافکندگی هستش
آخه بی لیاقتی دولت عربستان بیشتر دیده میشه
علی
ارتباط آل سعود با رژیم صهیونیستی کاملا آشکار و علنی است.
بی شرفی که شاخ و دم نمی خواد؟؟
عباس
اینها هنوز هم نمی فهمند
ن
United States
اسراییل در خاک یک کشور دیگر به اعضای حزب ا.. حمله کرده است وطبق تمام قوانین صادر شده از زمان هابیل و قابیل طرف مقابل حق دارد تلافی کند تا طرف مقابل دیگر از این غلطها نکند این را قرار دهیم در مقابل وضعیت رژیم سعودی یک حکومتی که سلطنت او را لورنس انگلیسی تشکیل داده است که معروف است به لورانس عربستان ودین اورا به مانند بهاهیت در ایران باز یک جاسوس انگلیسی به نام مستر همفر درست کرده است ویک ادم بی خاصیت به نام ملک سعود را باز هم انگلیسها در انجا به کار گماردند وحکومت او وفرزندان او را تضمین کردند وتعهد گرفتند تا هستند باید منافع انگلیس وغرب را تامین کنند وتنها کاری که اجازه دادند تا ملک سعود انجام دهد تولید فرزند برای ادامه حکومت که اگر اشتباه نکنم حدود 30 فرزند از خودش به یادگار گذاشت البته این کار را در مقیاس کوچکتر انگلیسها به رضا شاه هم ماموریت دادند و رضا شاه 4 زن گرفت وتعدادی فرزند برای ادمه حکومت پهلوی درست کرد حالا وضعیت این رژیم بی خاصیت عرب را مقایسه کنید با عزت سید مجاهدین سید حسن نصراله خدا نگهدارت باشد ای مجاهد بزرگ خدا نگهدارت باشد ای شیعه علی بن ابیطالب
این همون تفکری نیست که در ایران می گوید عده ای نیازمند ادانه تحریم برای بقای خودشان هستند؟
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
احسنت
همشون هم از یکجا دستور میگیرند؛
انگلیس
France
اگر ابزار محبوبیت سید فقط همین ها است. چرا چنین کسی بین وهابیت و آل سعود بروز نمیکند؟
ن-محمودی
Iran, Islamic Republic of
روزی خواهدرسیدکه اموال واملاک وزنان همین اعراب بی غیرت بازیچه دست یهودیان خواهدشد.
مضحک تویی مزدور آمریکا مرتیکه وهابی . مضحک تویی و اون آل سعود خائن به اسلام و مسلمانان
از سید حسن عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
آب و اونجایی بریز که می سوزه
شکم پرست بی لیاقت
Iran, Islamic Republic of
بشین سر جات بابا.......
پيروز
چقدر اين اظهارات شبيه صحبتهاي داخلي هاي ماست كه مثلا اگر ما اينقدر سانتريفيوژ نداشته باشيم چه ميشود اگر توافق بد هم بكنيم چطور ميشود صحبتهائي كه اين چند وقته به راحتي مطرح ميشود و كسي نيست جواب بدهد
رضا
به این ادما میگن با غیرت اصلا میدونی غیرت چیه تا حالا همچین حسی بهت دست داده عمرا