جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

خبر «انتظامی» از رسیدگی به پرونده مردم امروز

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 402218
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: پرونده روزنامه مردم امروز در اولین جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات رسیدگی می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از رسانه معاونت امور مطبوعاتی وزارت کشور، حسین انتظامی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: انجام حوزه وظایف نظارتی هیئت نظارت بر مطبوعات معمولاً نیمی از زمان جلسات را به خود اختصاص می دهد. اداره کل مطبوعات داخلی، هفته پیش و حسب وظایف ذاتی خود به روزنامه "مردم امروز" بابت درج تصویر و تیتری که درباره نشریه فرانسوی "شارلی ابدو"داشت، تذکر داد.

وی ادامه داد: البته منطقاً دستور کار جلسه هیئت را دبیرخانه این هیئت اعلام می‌کند امّا بدیهی است مواضع و مطالب رسانه‌های کشور و از جمله روزنامه "مردم امروز" در خصوص ماجرای نشریه فرانسوی در اولین جلسه هیئت، مورد بررسی قرار می گیرد.

نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات افزود: این هیئت در یکسال و نیم گذشته نسبت به مدّت مشابه در دوره های گذشته بیشترین جلسات را داشته است.

وی با اشاره به ترکیب هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: مطابق ماده ۱۰ قانون مطبوعات ترکیب این هیئت فرادستگاهی است زیرا نمایندگان ۳ قوه یعنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یک قاضی عالی‌رتبه به انتخاب ریاست قوه قضاییه و یکی از نمایندگان مجلس به انتخاب مجلس حضور دارند. بعلاوه نمایندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی مدیریت حوزه علمیه، یک استاد دانشگاه و نماینده مطبوعات نیز در این هیئت حضور دارند.

وی در گفتگو با تسنیم افزود: یکی از کارویژه‌های این هیئت، نظارت بر مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری است که تشویق، مذاکره، تذکر، اخطار، معرفی به دادگاه، پیشنهاد تغییر مدیر مسئول، توقیف و لغو پروانه از ابزار نظارتی آنها است و حسب مورد، با توجه به مواد قانونی مربوط از این ابزار استفاده می کنند.

انتظامی در پایان گفت: هیئت نظارت بر مطبوعات از آزادی رسانه‌ها در چارچوب قانون استقبال می‌کند و خود را موظف به حفظ چارچوب های قانونی و بدون تبعیض می داند. رسانه‌ها نیز به «آزادی مسئولانه» باور دارند و باید به کمک همدیگر فضایی منزه و با نشاط ایجاد کنیم و آن را توسعه دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *