دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

مرکل:اکثر آلمانی‌ها دشمنی با اسلام ندارند

جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب: 401951
صدر اعظم آلمان در بیانیه دولتی خود با تمجید از اعتراضات سراسری ضد اسلام ستیزی در اروپا گفت: اکثر قریب به اتفاق آلمانی ها هیچ دشمنی با اسلام ندارند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"خبرداد؛ "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در بیانیه دولتی خود حملات تروریستی اخیر در فرانسه را شدیدا محکوم کرد و بر دوستی با این کشور همسایه تاکید کرده و گفت: ما درباره مرگ ۱۷ نفر در این حادثه تروریستی شوکه و دلخراش هستیم. آلمان و فرانسه صمیمیت ویژه ای با هم دارند و این دو کشور با هم هستند.

مرکل همچنین گفت: ترور یک شبه ناپدید نمی شود و همواره وجود داشته است.

وی اعتراضات ضد اسلام ستیزی و یهود ستیزی در سراسر اروپا را تمجید کرده و گفت: میلیون ها نفر در همه دنیا احساس کردند که در این حملات تروریستی مسئله اصول و حقوق اساسی ما مطرح است. آزادی بیان از بزرگترین گنجینه های جامعه ما محسوب می شود.

مرکل همچنین گفت: ما در آلمان نمی خواهیم و نمی گذاریم که از هم جدا شویم. ما با هر فرم خشونت افراط گرایانه مبارزه می کنیم. اکثریت قریب به اتفاق در آلمان هیچ دشمنی با اسلام ندارند.

وی در بیانیه دولتی خود با اشاره به این که همه ادیان از جمله مسیحیت و یهود بدون شک به آلمان تعلق دارد بار دیگر بر این مسئله که اسلام به آلمان تعلق دارد تاکید کرد.

از زمان حملات تروریستی پاریس در سراسر اروپا درباره قوانین نظارتی و امنیتی شدیدتر بحث هایی به وجود آمده است. در آلمان نیز احزاب متحد مسیحی روی گفتگوهای جدید درباره یک قانون ذخیره داده های شهروندان آلمانی فشار می آورند.

صدر اعظم آلمان نیز در این هفته تاکید کرده است که وی ذخیره داده ها را اقدامی درست و منطبق با قانون اساسی می داند. البته توافقی در این باره در دولت ائتلافی آلمان وجود ندارد.

مرکل امروز پنج شنبه نیز در بیانیه دولتی خود بر این مسئله و لزوم ذخیره داده های شهروندان برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *