پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آلمان در آستانه تعیین جانشین مرکل

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 656800
جانشین آنگلا مرکل برای رهبری حزبش در رای‌گیری‌ای که روز جمعه برگزار خواهد شد، تعیین می‌شود. پیروز این رای‌گیری رهبری دموکرات‌های مسیحی را پس از ۱۸ سال سکان‌داری مرکل بر عهده خواهد گرفت.
آلمان در آستانه تعیین جانشین مرکل
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، آنگلا مرکل، قدرتمندترین رهبر اتحادیه اروپا در ماه اکتبر با اعلام خبر صرف نظر از شرکت در انتخابات رهبری حزب دموکرات مسیحی توجه بسیاری را برانگیخت.

او همچنین اظهار کرد که پس از پایان یافتن این دوره از صدراعظمی خود که تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت، از دنیای سیاست کناره‌گیری می‌کند.

احتمال حفظ قدرت از سوی آنگلا مرکل تا پایان دوران صدراعظمی خود تا حد زیادی وابسته به جانشینی است که دموکرات‌های مسیحی برای او به عنوان رهبر این حزب تعیین می‌کنند.

در این انتخابات یکی از وفاداران مرکل و همچنین یکی از رقبای دیرینه او دوشادوش هم حرکت می‌کنند و رقابت سنگینی با یکدیگر دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اکارد جس، استاد علوم سیاسی در دانشگاه کمنیتس معتقد است: دیر یا زود هر کس که رهبر بزرگ‌ترین حزب آلمان شود، احتمالا صدراعظم این کشور خواهد شد.

آنگرت کرمپ کارن باور ۵۶ ساله در این انتخابات نامزدی است که او را به عنوان ولیعهد مرکل می‌شناسند. او یکی از وفاداران مرکل و دبیرکل حزب دموکرات مسیحی است.

در حالی که نظرسنجی‌ها و همچنین رتبه‌بندی حزب دموکرات مسیحی حاکی از برخورداری او از حمایت‌های بیشتر است، گروهی معتقدند که او در رقابت با رقیب اصلی خود، فردریش مرتس در برانگیختن ۱۰۰۱ نماینده‌ای که قرار است در این رای‌گیری شرکت کنند، ضعیف ظاهر شده است.

مرتس که ۶۳ سال دارد، یک وکیل سختگیر است که در سال ۲۰۰۲ قدرت را به مرکل واگذار کرد و گروهی می‌گویند پس از این اتفاق هیچ‌گاه مرکل را نبخشیده است.

همچنین او می‌تواند تغییراتی را به وجود آورد که حزب دموکرات مسیحی پس از ۱۳ سال صدراعظمی مرکل، به رغم محبوبیت او به دنبال آن است.

ینس اسپان، وزیر بهداشت ۳۸ ساله کابینه مرکل که از مخالفان سیاست مهاجرتی او است نیز یکی دیگر از رقبای حاضر در رقابت برای در دست گرفتن رهبری بزرگترین حزب آلمان است.

تحلیلگران بر این باورند که پیروزی احتمالی مرتس یا اسپان به سرعت دوران صدراعظمی مرکل را پایان خواهد داد و احتمالا باعث شود که سال آینده انتخابات جدیدی برگزار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *