شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تغییر لحن مرکل درباره برجام پس از دیدار با ترامپ

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 607484
صدراعظم آلمان گفت، در گفتگو با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به موضوعاتی چون ایران، اوضاع اوکراین و تحریم های آمریکا علیه روسیه پرداخته است.
تغییر لحن مرکل درباره برجام پس از دیدار با ترامپ
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پس از دیدار با رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: توافق کنونی با ایران برای محدود کردن برنامه هسته ای این کشور کافی نیست.

وی پس از دیدار با ترامپ گفت: با نزدیک شدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تصمیم گیری در مورد توافق هسته ای ایران، به تماس های نزدیک با آمریکا در این رابطه ادامه می دهد.صدراعظم آلمان گفت: باید نفوذ ایران محدود و مهار شود.

مواضع متفاوت مرکل در حالی اعلام می شود که وزارت خارجه آلمان چهارشنبه اعلام کرده بود؛ مهمترین اولویت برلین، حفظ توافق هسته ای با ایران است.

سفیر آلمان در تهران هم سه شنبه گذشته با تاکید بر اینکه تصمیم 12 می ترامپ درباره برجام، موضع واشنگتن خواهد بود نه اروپا، اعلام کرده بود که اراده سیاسی آلمان بر توسعه همکاری‌های دوجانبه با ایران است؛ حتی اگر تصمیم واشنگتن بر وفق مراد نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *