جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۲۹
حمایت خاص روزنامه قوچانی از «ابتکار» دولت تدبیر و امید

توجیه جالب اصلاح طلبان برای آلودگی هوا: «سراسر جهان را مه گرفته»

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 400946
یک روز مسبب اصلی آلودگی هوایی دولت و سازمان حفاظت از محیط زیست بود و دولتمردان می بایست پاسخگوی وضعیت هوایی کشور می بودند، اما فردا روز این اتفاق به عنوان یه معضل معمول جهانی معرفی می شود.
توجیه جالب اصلاح طلبان برای آلودگی هوا: «سراسر جهان را مه گرفته»
گروه جامعه جهان نيوز- حسن امرالهی: معضل آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرهای کشور از آن دست موضوعاتی است که به مرور زمان دچار فرسودگی شده و از آنجائیکه متاسفانه مسئولان ذیربط بیش از آنکه اقدام عملی برای بهبود وضعیت نمایند، همایش برگزار می کنند و پشت تریبون و میکروفون حاضر می شوند، عملا مردم را نیز نسبت به این حل این معضل ناامید کرده است.

بحثی که هیچ وقت به نتیجه مطلوب نرسید و در نهایت هیچ دستگاهی پیدا نشد که بعنوان متولی اصلی این معضل، آلودگی هوا را به گردن بگیرد.

البته نمی توان منکر این قضیه شد که آلودگی هوا یک معضل فرا سازمانی است که حل آن به کنار هم نشستن چندین سازمان و ارگان نیاز دارد اما همنوایی این سازمان ها در کنار یکدیگر، اتفاقی است که تاکنون به وقوع نپیوسته است.

اینکه چند سازمان نمی توانند پای یک میز بنشینند و راه حلی برای یک معضل اساسی در کشور پیدا کنند، قطعا یک ایراد اساسی است، اما سیاسی کردن برخی معضلات اجتماعی مانند آلودگی هوا به مراتب از عدم هماهنگی و همکاری سازمان ها و ارگان ها دردآور تر است.

به عبارت دیگر اینکه مسئولان به جای همفکری و پیدا کردن راه حل برای مشکلی که مستقیما سلامت جامعه را به خطر می اندازد، آن مشکل را بازیچه دعواهای سیاسی کنند، اقدامی نابخشودنی است.

البته این امر در بین اصلاح طلبان یک امر عادی است. به گواه تاریخ آنها از هیچ موضوعی برای سو استفاده‌های سیاسی به راحتی عبور نمی کنند. اتفاقات چهارمین دوره شورای شهر تهران یکی از اسناد همین مدعاست؛ شورایی که قرار است معضلات شهری و اجتماعی شهروندان تهرانی را مرتفع نماید، بارها و بارها صحنه درگیری ها و لجاجت های سیاسی شده است.

انتخابات شهردار تهران، اخراج الهه راستگو از حزب کار، تحت فشار قرار دادن برخی چهره های خاکستری شورا برای خرید رأی آنها یا استعفا از حضور در شورا و .... تنها بخشی از سیاست بازی‌های اصلاح طلبان در مواجهه با موضوعات شهری و اجتماعی است.

این بازی های سیاسی این بار یقه «آلودگی هوا» را گرفته است. تنها تاملی گذرا به رسانه های خبری و روزنامه در زمان تصدی دولت های نهم و دهم به خوبی نشان می دهد که اصلاح طلبان چه انتقاداتی را به بهانه آلودگی هوا روانه دولت و سازمان محیط زیست وقت می کردند.

معصومه ابتکار که در آن روزها مسند دبیری کمیته محیط زیست شورای شهر تهران را نیز با خود یدک می کشید، بارها و بارها دولت و سازمان حفاظت از محیط زیست را بواسطه آلودگی هوای تهران مورد نقد قرار می داد اما در طول یک و سال و اندی که حال وی بر مسند اجرایی همین سازمان تکیه زده، می گوید: «بارها در خبرها گفته شد، سازمان محیط زیست متولی اصلی کاهش آلودگی هوا است در حالیکه سازمان حفاظت محیط زیست تنها مسئولیت نظارت را بر عهده دارد و اختیارات اجرایی بر عهده دیگر نهادهاست!»

این تناقض گویی ها از سوی چهره های شاخص زیست محیطی جریان اصلاحات تا جایی پیش می رود که روزنامه مردم امروز به سردبیری محمد قوچانی (مافیای رسانه ای اصلاح طلبان) ضمن بازنشر گزارشی عجیب با عنوان «جهان را سراسر مه گرفته» و به قلم مایکل گرینستون مدعی می شود که «آلودگی هوا مختص ایران نیست»!

مردم امروز با انتشار این گزارش مدعی است که وضعیت آلودگی هوا در چین، هند، آمریکا و اروپا نیز بحرانی است و تنها ایران نیست که با این معضل دست و پنجه نرم می‌کند!

فرافکنی و آوردن این توجیه که «سراسر جهان را مه گرفته؛ پس آلودگی هوا هم در ایران امری طبیعی است» در حالی است که تمام رسانه های اصلاح طلبی که در دولت قبل به عنوان مدعی حقوق ملت، دائما بر طبل مطالبه گری در راستای بهبود وضعیت هوای کشور می کوبیدند، امروز در قبال «ابتکار» دولت روحانی سکوت اختیار کرده و برخی دیگر از این رسانه ها نیز به راحتی مدعی می شوند که «آلودگی هوا سراسری است و جای هیچ گونه نگرانی نیست»!

هر چند بارها و بارها رفتار اصلاح طلبان این مدعا را به اثبات رسانیده است که آنها بیش از دغدغه مردم، دغدغه قدرت و مسند را دارند، اما این بار نیز سکوت رسانه های صالاح طلب در روزهایی که حال هوای تهران خوب نیست گواه دیگری بر این مدعاست.

به عبارت دیگر یک روز مسبب اصلی آلودگی هوایی دولت و سازمان حفاظت از محیط زیست بود و دولتمردان می بایست پاسخگوی وضعیت هوایی کشور می بودند، اما فردا روز این اتفاق به عنوان یه معضل معمول جهانی معرفی می شود.

معصومه ابتکار که سابقه مدیریت بر همین سازمان در دولت اصلاحات را نیز در کارنامه خود می بیند، مدعی می شود «در سال‌های گذشته برنامه‌هایی برای کاهش آلودگی این شهرها در نظر گرفته شده بود که در نتیجه متوقف شدن این برنامه‌ها وضعیت آلودگی شهرها نیز شدت گرفته است.»


یافتن مقصر و انداختن تقصرات به گردن دولت قبلی حالا در سازمان حفاظت از محیط زیست نیز رخنه پیدا کرده و ابتکار هم به تبعیت از آقای رییس جمهور، دولت قبلی را مقصر همه مشکلات امروز کشور می داند!

البته لازم به تذکر است که امروز پرداختن به این جار و جنجال های سیاسی در حوزه مسایل اجتماشعی هیچ فایده ای ندارد و مشکلات را حادتر از گذته می کند، بنابراین از مسئولان ذیربط تقاضا می شود که «هوای مردم» را داشته باشند و برای بهبود وضعیت اسف بار فعلی یک راهکار عملی و اجرایی پیشنهاد نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زمان احمدی نژاد از ضعف مدیران بود و سلامتی مردم در خطر بود الان یهویی همه جا همینطوری یه جلوه دیگر از تدبیر وامید
محمد
United States
اینجا طبیعیه، ولی دولت قبلی باید مجازات بشه برا آلودگی هوا!!! :))))
ک.م
این خانم سبز پوش را که می بینی میخواد فضای محیط را سبزی کند شاید به برکت وجود رنگ پوشی سبز جامگان هوای تازه ای و البته به مرده سبزینه ها برساند که سخت محتاجند و احیای مردگان ثواب زیاد دارد چه در حصر دنیا باشند و چه در برزخ عقبی!!

دود و دم تهران هم به ایشان مربوط نیست توطئه هوای جهانی است!! جدا گوی سبقت را از محصول قزوین برده اند!! بارک اله
حسین
رو نیست که
سنگ پای قزوینه!
اگر جهانی است چرا در چند کیلومتر اونورتر خبری نیست
ای زنده باد سرکار خانم ابتکار شما لجن نیوزی همه چیز راسیاسی می کنید !!!!!
برعکس اون کسی که گفت مرجع ماییم هوا بهتر شده...
ادبیات شما که لجن تر شد!!!
خدایا ما را از دست اصلاح طلبان حفظ بفرما
تا انشاءالله مدیریت جهادی بر قرا شود.....
هموطن
United States
سلام... این هم یه جور تدبیر از سوی مسئولین مربوطه است... مردم فعلا باید امید را فراموش نکنند و اعتماد کنند...
هومن
این مواضع بیمارگونه نشان می دهد که برای بعضی؛ خط قرمزی در عوضی بودن وجود ندارد.
ملت
عجب .یک بچه ابتدایی فرق مه وآلودگی هوا را می فهمد.ولی مدعیان اصلاح طلبی فاقد این فهمند.خانم ابتکار پس بنزین نیتراد ی ات را ازاین کشورها خردید از قدیم گفتند دوروغگو همیشه کم حافظه استتت
Romania
این ها اصلاح طلب نیستند. اصلاح طالبان اند.
گاهی هم از طالبان هم بدترند کشتار روانی و رسانه ایی به راه می اندازند
اگر معضل آلودگی جهانی است چرا شهرهای کوچک و غیر صنعتی از هوای پاک و صاف و زلال برخوردارند شما فکر کردید مردم نمی فهمند چرا خوب می فهمند و خود را به خواب نزده اند بلکه همیشه با چشمانی باز مسئولینم را رصد می کنند تا حماسه سال 84 و 88 را دیگر بار رغم بزنند و مدعیان دروغین را پاسخی محکم بدهند
خانم ابتکار باید در مورد آلودگی هوا و واردات بی دلیل بنزین فاقد کیفیت خارجی پاسخگوی افکار عمومی باشند.
خانم ابتکار نکنه آلودگی هوا بخاطر بنزینهای وارداتی که البته دلال وارداتش از نزدیکان شماست می باشد؟؟؟ یا شاید هنوز بنزین آلوده پتروشیمی رو خود احمدی نزاد داره تولید میکنه و توطئه ای در کار است تا دولت تدبیر و امید را بدنام کنند ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا وقیح تر از این افساد طلبها فقط خودشون هستند و در دنیا مشابه ندارند
داوود
متاسفانه تعدادی از مدیران سازمان هواشناسی با سازمان محیطزیست تبانی کرده و با ارائه گزارشهای غلط به محیط زیست سعی در توجیه موضوعات آلودگی هوا دارند.
Iran, Islamic Republic of
مردم در این آلودگی در حال خفه شدن هستند بیماری های صعب العلاج تمام کشور را فرا گرفته آنوقت مسئولین فقط بفکر حقوق ماهانه خود هستند که خدا نکند که کم شود و یا حق مستولیت آنان پرداخت نگردد. خدایا فقط خودت به داد این ملت برس. به یاد این ضرب المثل افتادم که: هر که بفکر خویش است کوسه به فکر ریش است. کسی اهمیتی به موضوع آلودگی نمی دهد گرانی فقط برای ملت است آلودگی فقط برای ملت است آقایان با ماشینهای خارجی که در زیر پا دارند با راننده و هزاران محافظ از درب اتاق خانه شان تا درب اتاق کارشان را با ماشین طی می کنند حقوقشان هم آنقدر زیاد است که از تورم خبری ندارند این ملت هستند که مجبور هستند برای اینکه بتوانند با این گرانی کنار بیایند از میان تمام این آلودگی های بگذرند تا بتواند یک لقمه روزی آنهم با زحمت فراوان برای خانواده شان ببرند. خدایا فقط خودت به داد این ملت برس
هر وقت اصولگرایان بی اصولی چون شما زوم می کنن رو یه نفر من مطمئن میشم داره کارش را درست انجام میده
Iran, Islamic Republic of
خلایق هرچه لایق
امثال ابتکار بدرد شما ها میخورن که تا این حد مخاطب خودشون رو احمق فرض کنند و طرف مقابل تازه کیف هم بکنه
ليلا
سلام اين ابتكار از اول كه اومده بود ،مأموريت داشت عليه دولت قبلي حرف بزنه،اما اونا كه بش خط ميدادند فكر شو نكرده بودن كه بابا مردم كه خَر نيستن ميفهمن كي واقعا دلس برا مردم ميسوزه كي اومده برا اونيي كه تو دولت قبل دستشون از همه چي كوتاه شده يقه جر بده!ديار با خاتمي و صانعي همه چيزو لو داده!!!!خنده هاي شيطاني اين خانم حالت خيلي .......داره.
صدرا
آقای شادابیان داشتیم
حالا خانم شادابیان هم داریم
همه چی هم که آرومه منم که خیلی خوشحالم...!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام
اينكه قبل" هوا آلوده بود والان هم هست بحثي نداريم ليكن انصافا" طي يكي دوسال اخير هوا بهتر شده وبدون تعصب واستدالهاي علمي و بصورت ميداني قابل اثبات است لذا اينقدر اين موضوع رو سياسي نكنيم تا رغيب رو بكوبيم ؛ گفتن اينكه الان هم هوا مثل 2-3 سال پيش است توهين به شعور مردم است.
خانم ابتکار از این ابتکارات مضحک دست بردارید
خدایا فقط حرف حرف تقصیر این اون میندازان یه کاری بکنبد اگه از دستتون میاد
سراسر جهان را مه گرفته
سگ گله سه تا روبه گرفته
خانم ابتکار گفتن حتی شوهر من بخواد بنزین وارد کنه به ضررشه پس جوسازی نکنید
من نمی دونم چرا همش باید افرادی بیان رو کار که دیگه خسته شدند و حرفی برای گفتن ندارن نیروی جوان بیارید وضع مملکت رو تغییر بده...نه افرادی که به فکر منافع شخصی هستند....