جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰
۱۸

تهران در مرز خفگی/خانم ابتکار در دسترس نیست

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 397558
تداوم روزهای آلوده هوای تهران در شرایطی است که نه تنها خبری از اثرات مثبت بنزین وارداتی بر بهبود شرایط کیفی پایتخت مشاهده نمی‌شود، بلکه «ابتکار» نیز به عنوان مسئول سازمان محیط زیست برای پاسخگویی به شرایط حاضر در دسترس نیست.
تهران در مرز خفگی/خانم ابتکار در دسترس نیست
به گزارش جهان، نبض پایتخت طی روزها و هفته‌های گذشته به شماره افتاده بود چرا که هوای تهران تقریبا در تمام روزهای پاییز امسال به طور مداوم در شرایط ناسالم قرار داشت. آلودگی هوای این کلانشهر در شرایطی تداوم یافته که مسئولان سازمان محیط زیست به عنوان متولی امر سلامت جامعه در دسترس نیستند و در خصوص علل تشدید آلودگی هوا سکوت پیشه کرده اند.

وجود چنین شرایطی به لحاظ تبعات منفی که برای یکایک افراد جامعه به خصوص گروه‌های حساس از جمله کودکان، سالمندان، مبتلایان به بیماری‌‌های تنفسی، ریوی و قلبی و همچنین زنان باردار دارد با نگرانی بسیاری از سوی صاحبنظران همراه شده است.


محمدجواد نظری‌مهر با بیان اینکه موضوع کنترل آلودگی هوای تهران از مجلس هشتم در حال پیگیری است، اظهار داشت: آلودگی هوای تهران ناشی از ریزگردها، آلودگی خودروها، آلودگی ناشی از بنزین، استقرار صنایع آلاینده و ... می‌شود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید برای کنترل آلودگی هوای تهران به تمامی عوامل توجه شود، افزود: متأسفانه اراده کافی برای این امر وجود ندارد.

عباس صلاحی با بیان اینکه بحث آلودگی هوای تهران به مسئله‌ و معضل ملی تبدیل شده است، گفت: با توجه به عملکرد سازمان محیط زیست در خصوص کنترل آلودگی هوا، تحقیق و تفحص از این سازمان توسط مجلس می‌تواند کلید بخورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تداوم روزهای آلوده هوای تهران، اظهار داشت: در کاهش آلودگی هوای تهران سازمان‌های و نهادهای مختلفی مسئول هستند که از جمله می‌توان به سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری تهران، وزارت صنایع و معادن،وزارت نفت و ... اشاره کرد.

وی با انتقاد از اینکه محیط زیست بنزین تولید داخل را زیر سؤال برده است، گفت: سازمان‌های محیط زیست و استاندارد با نگاه مثبت به خودروسازان مجوز می‌دهند در حالی که خودروهای داخلی استاندارد لازم را ندارند.


همچنین عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از تشدید آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، گفت: تا زمانی که اراده قوی در قوه مجریه برای رفع این معضلات وجود نداشته باشد، این شرایط ادامه خواهد داشت.

کمال‌الدین پیرمؤذن عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش از برطرف شدن آلودگی هوای تهران توسط باد و باران انتقاد کرد.

خروج سازمان محیط زیست از بار مسئولیت در خصوص مسائل زیست محیطی فقط موضوع آلودگی هوا را شامل نمی‌شود و این موضوع به آلودگی آب نیز سرایت کرده است.

آب که وارد لوله‌ها می‌شود دیگر مسئولیت آلودگی‌اش با محیط زیست نیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بررسی آلودگی آب شرب تهران در حیطه مسئولیت سازمان محیط زیست نیست، گفت: از زمانی که ‌آب شرب در لوله قرار می‌گیرد، باید وزارت نیرو و بهداشت پاسخگو باشند.

معصومه ابتکار درباره آلودگی آب شرب تهران، اظهار داشت: بررسی و ارائه گزارش در خصوص آلودگی شرب تهران در حیطه مسئولیت سازمان حفاظت محیط زیست نیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه افزود:‌ از زمانی که ‌آب در لوله قرار می‌گیرد، مسئولیت بررسی و ارائه گزارش در خصوص آلودگی آب در حیطه وظیفه وزارت نیرو و وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تا قبل از اینکه آب در لوله قرار بگیرد سازمان محیط زیست پیگیر مسائل خواهد بود، بیان داشت: بر همین اساس محیط زیست نظارت و برخوردهای قانونی خود را در رودخانه‌ها و حتی آبهای جاری اعمال می‌کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، تصریح کرد: آب که در لوله رفت دیگر باید وزارت نیرو و وزارت بهداشت جوابگو باشند.

ابتکار هر چند در آغازین روزهای سال بهبود هوای تهران را به توزیع بنزین وارداتی نسبت داده است، این روزها که هوای تهران مداوم در شرایط ناسالم قرار دارد خبری از اظهارنظرهای غیرکارشناسانه مسئولان محیط زیست کشور نیست تا علت آلودگی هوای تهران را بررسی کنند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دلم براش می سوزه
...
مانی مانوی
البته از آلودگی سیاسی کشورهم باید غافل نباشیم
توفیقی از قزوین
اصلا هیش نمیگویم همه چیز ارومه
..........کامرون
...قرآن کریم به صراحت میفرماید اگر یک انسان بیگناه را بکشید گویی همه بشریت را کشته اید
خانم ابتکار باید در مورد آلودگی هوا و آب شرب تهران پاسخگوی افکار عمومی باشند.
بیسواد اونوری
الان که خدا را شکر!! با ابتکار دولت دیگر آنچنان بنزین داخلی تولید نمی شود و ماشاالله!!!باز هم با ابتکار دولت حالابنزین وارداتی فراوانه، دیگه چرا هوا آلوده است ؟،خانم ابتکار!! بهتر نیست بگوییم باد مقصره که نمی وزد؟!
دقیقا پالایشگاه اراک که بخاطر برکناری روساش تعطیل شد
Iran, Islamic Republic of
... اصلا همه اینها تقصیر احمدی نژاده...
United States
واقعا بوده، مشکلات احمدی نژاد سالها گریبان این کشور را رها نخواهد کرد و این واقعیت است
چرا قصد تخریب خانم ابتکار را دارید؟؟!!!
برای عملکرد ایشون بهتر است هوای پاک زمن قبل را با زمان ایشان مقایسه کنید (جند روز هوای پاک داشتیم الان چند روز داریم)
غیور
United States
نشست های مستمر جریان اصلاحات !! برای باز کردن سلطه ی مجدد شیطان بزرگ بر ایران ، فرصتی باقی نمی گذارد تا این خانم محترم به حداقل وظایف مدیریتی خود بپردازد. البته هر گاه که اظهارنظری میکند تقصیر را یا به گردن خــــــــــدا می گذارد یا دولت گذشته !!!؟؟؟
مجتبی
خانم ابتکار محیط زیست سیاسی دولت را اداره می کند با محیط زیست کاری به آن صورت ندارد با سنگینی مسئولیت؟ به دیدار صانعی و ... میرود بنزین را هم به انحصار خودش در آورده لابد همه سو مدیریت ها هم تقصیر احمدی...است!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جون زنو بچتون ی کاری کنین. خفه شدیم آقایون ویژه سوار باغ نشین...
دکتر ثارق سیما کلاغ و دوشتش دکتر چیززاد
همه چیز روشنفکرا خوبه حتی الودگیشون میگی نه رای گیری کنید
آقا نود درصد موارد آلودگی هوا بخاطر رفتار مردم و استفاده ی بیجهت از ماشین تک سرنشینه.بیخود به گردن دولتها نباید انداخت چهدولتهای احمدی نژاد و چه روحانی.ما مردم فرهنگ استفاده صحیح از وسابل نقلیه نداریم.اگر بنزین هم از بهشت بیاوریم باز هم اوضاع همینه که همینه.حالا شاید ده درصد بخاطر کمکاری دولت یا بنزین مشکل دار باشه.
انصاف هم چیز خوبیه
شووٓر ننش !!؟؟
دردسترسه ! چطور وجودشو حس نميكنى ؟؟!!
ضرراى ميلياردى به بيت المال ، تهمتو وتوهين بدولت قبل مدام ،
بي تفاوتى كامل به محيط زيست ، گرفتن حقوقهاى نجومى و،،،
خانم ابتکار به همراه سایر دوستان اصلاح طلب مشغول آماده شدن برای انتخابات سال آینده مجلس هستند تا به پیروزی های حزبی بیشتری دست پیدا کنند .
خجالت نمی کشید برای این کارهای کوچک و کم اهمیت مزاحم ایشان می شوید ! بی سواد های تازه به دوران رسیده بی شناسنامه .
اصلا بروید به جهنم اونجا هواش هم آلوده نیست فقط یه کم گرمه !
United States
لعنت بر ادم خائن