دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۳

حکم قصاص دو تن از محیط‌بانان صادر شد

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 400469
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به آموزش ۱۰۰۰ نفر از محیط بانان تا پایان سال جاری، اظهار داشت: حکم قصاص دو تن از محیط بانان تایید شده است و محیط زیست در تلاش است رضایت اولیاء دم را اخذ کند.
به گزارش جهان؛ سرهنگ حمیدرضا خیلدار در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه هم‌اکنون درجه تمام محیط بانان تعیین و به تمام استان‌ها ابلاغ شده است، اظهار داشت: تاکنون حدود ۶۰۰ نفر از محیط‌ بانان آموزش‌های لازم را کسب کرد‌ه‌اند و تا پایان سال جاری به ۱۰۰۰ نفر از محیط بانان آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه افزود: در این میان تعدادی از محیط بانانی که ۲۰ سال از خدمت آنها می‌گذرد و طی این سال‌ها هیچگونه دوره آموزشی ندیده بودند در اولویت قرار گرفتند و آموزش‌های لازم به آنها ارائه شد.

وی در ادامه بیان داشت: هم‌اکنون چنانچه محیط بانان در حین عملیات و درگیری با شکارچیان متخلف کشته یا مجروح شوند در حکم شهید و جانباز محسوب می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دو تن از محیط بانان کشور در زندان به سر می‌برند که برای آنها حکم قصاص در نظر گرفته شده است و این احکام در مسیر تایید دیوان عالی کشور است.

سرهنگ خیلدار، خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست در تلاش است که رضایت محیط بانان محبوس را از اولیاء دم اخذ کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
محیط بان ها قشر سختکوشی هستند که در معرض تهدیدات زیادی هستند. لازمه تمهیدات لازم برای حفظ جان اونها اندیشیده بشه
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
من محیط بان نیستم ولی ارزش کار محیط بانها را می دانم.
یعنی با این حساب محیط بان در مواجهه با شکارچیان متخلف یا باید رویش را برگرداند و کاری به کار این جنایتکاران در حق طبیعت و محیط زیست نداشته باشد و یا اینکه دو راه برایش باقی نمی ماند یا شهادت یا اعدام!!!
محیط زیستی
Moldova, Republic of
با سلام.
متاسفانه سازمان محیط زیست فقط خلاصه شده در تهران . اداره ای به ظاهر با دیسیپلین ولی کلیه کارکنانشان در مناطق از عملکرد سازمان ناراضی اند. لوایح افزایش حقوقشان فقط در حد مصوبه مانده واجرایی نشده. اصلا در شهرستانها کسی سازمان را نمیشناسد. بعد از گذشت 40 سال هنوز بهش میگن شکاربانی. بیچاره محیط بانان که از سر ناچاری و عدم حمایت سازمان باید خود را به تغافل بزنند.