شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۱

فرش‌۱۰‌هزار‌متری‌حرم‌امام‌حسین(ع)+عکس

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 399654
هنرمندان اصفهانی فرش ۱۰ هزار متری صحن حضرت فاطمه (س) حرم مطهر امام حسین (ع) را می بافند. از زمان آغاز بافت این فرش تا کنون ۱۱ سال می گذرد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان'علی حیدری' گفت: این فرش دستباف با هزینه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در یکی از کارگاههای فرش استان اصفهان بافته می شود.

وی بدون اشاره به مدت زمان بافت این فرش و تعداد هنرمندانی که این فرش را خواهند بافت، افزود: قرارداد بافت این فرش درحال نهایی شدن است.


مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با بیان اینکه این ستاد از ۱۱ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: تجمیع کمک های مردمی برای کارهای ارزشمند و تهیه امکانات مناسب برای زائران عتبات عالیات در عراق از اهداف تاسیس این ستاد مردمی است.

وی اظهار کرد: در این مدت توانسته ایم پروژه های متعددی را در عتبات عالیات در شهرهای نجف اشرف، کربلا، سامرا و کاظمین عراق که قبور مطهر ائمه (ع) در آن قرار دارد، اجرا کنیم.

حیدری افزود: ۲۲۰ هزار متر مربع از فضاهای عتبات عالیات و مراکز بهداشتی و اقامتی این اماکن، توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان بازسازی و ساخته شده است.

وی همچنین به بیمارستان حضرت سجاد (ع) در کربلا که توسط این ستاد درحال ساخت است، اشاره کرد و گفت: این بیمارستان با ۱۲۰ تخت مراحل پایانی ساخت را طی می کند و بزودی برای ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) به بهره برداری خواهد رسید.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان، احداث درمانگاه حضرت زینب (س) و مجمتع اقامتی حضرت سیدالشهدا در کربلا همچنین مشارکت در بازسازی حرمین عسکریین (ع) را از دیگر اقدامات این ستاد اعلام کرد.

وی به ساخت کتیبه قتلگاه امام حسین (ع) که پنجشنبه شب در اصفهان رونمایی شد اشاره کرد و افزود: در ساخت این کتیبه که توسط ۳۰ هنرمند اصفهانی و به مدت یک سال و نیم پایان یافت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی و نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاهها، ستاد عتبات عالیات را یاری کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ا
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام