چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۲
۱

نخستین فرش ۱۲۰۰ شانه جهان

سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب: 417352
طی مراسمی با حضور فعالان صنعت فرش از نخستین فرش ۱۲۰۰ شانه جهان در شهر فرش رونمایی شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در این مراسم سید مهدی موسوی مدیر شهر فرش در سخنانی با اشاره به اهمیت صنعت فرش و لزوم توجه به این صنعت، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که می تواند صنعت فرش کشور را رونق دهد، تولید و طراحی فرش هایی با طرح های نوین و مورد نیاز جامعه مصرف کننده است.

موسوی با اشاره به نخستین فرش ۱۲۰۰ شانه جهان گفت:این فرش به همت تولید کنندگان فرش مشهد اردهال تولید شده است و توسط یک دستگاه بلژیکی برای نخستین بار در جهان است یک فرش با چنین طرح و نقشی تولید می شود.

وی افزود:یکی از عمده ترین دلایل کاهش صادرات در چند سال اخیر و به خصوص بعد از مهر ماه سال ۸۹ که تشدید تحریم ها را شاهد بودیم،نبود طرح ها و نقش های مناسب با سلیقه روز مخاطب،همینطور پایین بودن کیفیت برخی از تولیدات فرش بوده است.

پرویز درگاهی نیز در این مراسم گفت: پیش نیاز توسعه و رونق بازار فرش داخلی، رضایتمندی مشتری است.باید به سمت تولیداتی برویم که با نیاز مخاطب یکسان باشد.

وی گفت: ما شاهد توسعه بازار و صادارت فرش ماشینی هستیم،همینطور توسعه صادرات فرش ماشینی.با هدفمند شدن یارانه ها وضعیت تولید فرش ماشینی بحرانی شد و کارخانه ها به دلیل افزایش هزینه سربار تولید نتوانستند طرح های توسعه ی خودشان را در زمینه تولید محصولات جدید پیاده سازی کنند،هنوز هم دولت یارانه تولید را که بخشی از آن باید به تولیدکنندگان فرش برسد پرداخت نکرده است.

درگاهی با اشاره به رونمایی از نخستین فرش ۱۲۰۰ شانه جهان در ایران گفت: امروز هم در این مراسم رونمایی از نخستین فرش ۱۲۰۰ شانه جهان ما شاهد تولیدی بی بدیل و بی رقیب هستیم.اتفاق مهمی که شرکت مشهد اردهال رقم زده و مجموعه شهر فرش مفختر است که از آن رونمایی می کند و به فروش خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سيد حسين پناهيده
جهان نيوز خبر شما موثق نيست اولين فرش ١٢٠٠ شانه را فرش كاخ در شهرك آران و بيدگل بافته و ارائه بازار كرده است