دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۶

"تورم از ۴۴درصد به ۱۷درصد کاهش یافته"

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 399437
اکبر ترکان قبل از ظهر جمعه در نهمین اجلاس سراسری گروه های تخصصی عمران سازمان نظان مهندسی ساختمان کشور در همایش ژوتکنیک و گود برداری که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد؛ ضمن اشاره به اینکه سوانح عملیات گودبرداری در کشور باید کاهش یابد اظهار کرد: تلفات صنعت ساختمانی شامل گود برداری، کار در ارتفاع، برق گرفتگی و... خارج از قاعده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مشاور ارشد رئیس جمهور ادامه داد: ما افسر ایمنی در ساختمان ها نداریم لذا نظام مهندسی یک نظام تک سلولی است چون در قالب یک نظام صنعتی فعالیت نمی کند.

وی بیان کرد: این همایش می تواند زمینه ساز ارتقاء علمی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شود و از این گونه حوادث پیشگیری کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور اظهار کرد: تورم در سال گذشته در کشور ۴۴ درصد بوده است و به تازگی به ۱۷ درصد رسیده دولت در ماه گذشته تورم را کاهش داده است ولی این به معنی کاهش قیمت ها نیست و به معنی مهار کردن سرعت افزایش قیمت ها است.

وی اضافه کرد: تا زمانی که تورم داشته باشیم افزایش قیمت نیز داریم و دولت برای خروج از رکود طرح ها و برنامه های ملی دارد که در سه دسته قرار می گیرد.

ترکان در خصوص این سه دسته از قوانین افزود: قوانین در مرحله اول در وزارت خانه ها است، در مرحله دوم باید به تصویب هیئت وزیران و در مرحله سوم به تصویب مجلس برسد و بخش اول و دوم دستور کار برای خروج از رکود از مرحله تصویب گذشته است و در بخش سوم در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد که تا کنون در این زمینه تاخیر شده است.

مشاور ارشد رئیس جمهور اذعان کرد: موتور های اقتصادی برای خروج از رکود چندین ابزار از قبیل تصویب بودجه عمرانی، راه اندازی طرح های ملی و استانی، رونق مسکن و ... را دارا است که در مورد مسکن کارکرد خوبی نداشته است.

وی عنوان کرد: پروانه های صادر شده امسال کمتر از سال پیش بوده است و باید ظرفیت های صنعتی موجود را راه اندازی کرده و از ابزار های بانکی، تسهیلات آن و بازار سرمایه استفاده کنیم لذا بانک ها باید به کمک صنعت بیایند و بازار سرمایه در این بین می تواند بسیار کمک کند.

ترکان تصریح کرد: معوقات بانکی آشکار و پنهان بانک ها، طرح های زود بازده، مسکن مهر و ...بانک ها را زمینگیر کرده است و این بخش تسهیلات بانکی به سرعت باز نمی گردد و باقی مانده تسهیلات هم کفایت نمی کند.

وی برای برون رفت از این مشکل گفت: افزایش سرمایه لازم است تا ظرفیت وام دهی و سرمایه بالا رود و صندق های سرمایه گذاری در بورس نیز می توانند مثمر ثمر باشند.

این مقام مسئول با اشاره به شرکت هایی که در مشهد به فروش سهام بین مردم پرداختند افزود: این شرکت ها باید با ضوابط و اصول قانونی عمل کنند و نباید جلوی فعالیت آنها گرفته شود و آسیب زدن به این ظرفیت ها می تواند اقتصاد را دچار مشکل کند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور استفاه از طرح های فاینانس خارجی را عامل موثر دیگری برای خروج از رکود دانست و گفت: سپرده هایی در کشورهای دیگر می تواند ایجاد اعتبار و طرح های فاینانس ایجاد کند که یکی از آنها صادرات است.

وی در مورد قانون فعلی نظام مهندسی خاطر نشان کرد: این قانون هم اکنون مشکلاتی دارد و هنوز از بخش های زیادی از ظرفیت های آن استفاده نشده است و مساله اول ما اصلاح قانون نیست زیرا همین قانون فعلی ظرفیت هایی دارد مانند مجریان با صلاحیت، که مورد غفلت واقع شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


... این کاهش تورم در چی بوده در لبنیات در نان در هزینه آب و برق و گاز و تلفن و اینترنت در عوارضی شهرها در حمل و نقل در چی بوده
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
احتمالا کاهش تورم مد نظر ترکان در مورد ابگوشت بزباش وقورمه سبزی در رستوران بوده.
یک معلم شهرستانی
1- خب کشور را تعطیل کرده اند. پروژه های عمرانی در صفر است این کاهش تورم که هنر نیست
2- تورم سالهای 90و91 حاصل سیاه نمایی های همین اقایان بود که با همکاری دشمن بازار را به هم ریخته بودند
3- اواخر دولت احمذی نژاد تورم رو به کاهش بود این عدد 44درصد معلوم نیست حاصل کدام مشاور دولت راستگویان است
4- این کاهش تورم حاصل سیکل طبیعی اقتصاد بیمار ویارانه ای ایران است که همیشه بعداز تورم شدید اتفاق می افتد ورکود حاصل می شود واین هنر اقایان عصبانی وتوهین کننده به منتقدین نیست
جک و دروغ سال
انقدرارزانی شده که لپ مردم ازخوشحالی مثل گل قرمزشده است . لابداین اقایان به جیب خودنگاه میکنند بقیه مردم را هم شبیه خودمیدانند. داستان ولیعه فرانسه که ازوزیرش میپرسد این مردم برای چه توصف هستند ووزیر درجواب میگوید درصف نان هستند. ولیعهد هم میفرماید خوب به جای نان بیسکویت میل بفرمایند.
Iran, Islamic Republic of
یاد بهروز ... بند افتادم!!!