جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اعتراضات آمریکا به NBA هم رسید+عکس

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 395151
گارد رأس تیم بسکتبال شیکاگو بولز در اقدامی نمادین از قتل یک نوجوان سیاه‌پوست به دست پلیس نیویورک انتقاد کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دِرِک رز، گارد رأس تیم بسکتبال شیکاگو بولز پیش از رویارویی تیمش با گلدن استیت وریرز در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا با پوشیدن پیراهن سیاهی که روی آن عبارت «نمی‌توانم نفس بکشم...» چاپ شده بود از اقدام پلیس نیویورک در قتل یک نوجوان سیاه‌پوست، انتقاد کرد.

«اریک گارنر» مدتی قبل در شهر نیویورک در حین فروش سیگار قاچاق توسط پلیس دستگیر و کشته شد. عبارت «نمی‌توانم نفس بکشم» آخرین جمله‌های گارنر قبل از کشته شدنش بود.


جواکیم نوآح، هم‌تیمی فرانسوی درک رز نیز در این مورد گفت: من به کار «درک» احترام می‌گزارم. او با این کارش پیغام مهمی به همه داد. همه پلیس‌ها بد نیستند. همه سیاه‌پوست‌ها هم انسان‌های بدی نیستند. شما نمی‌توانید در مورد افراد به‌راحتی قضاوت کنید اما اقدام ظالمانه پلیس،‌ حقیقتی است که اتفاق افتاده است.


البته هنوز مشخص نیست که سازمان لیگ حرفه‌ای آمریکا درک رز را به‌خاطر پوشیدن این پیراهن جریمه کند یا خیر چون تمام بازیکنان شاغل در NBA موظف هستند پیش از بازی فقط لباس‌های شرکت آدیداس را بپوشند.

هیئت منصفه دادگاه شهر نیویورک چهارشنبه هفته گذشته دانیل پانتالئو افسر پلیسی را که اقدام به خفه کردن اریک گارنر فرد غیرمسلح سیاه‌پوستی که مشکل تنفسی داشت، کرده بود، تبرئه کرد. گارنر اوایل سال جاری میلادی در منطقه «استیشن آیلند» نیویورک هنگامی که پلیس برای بازداشت کردنش به وی حمله کرد بر اثر خفگی از ناحیه گلو جان داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *