شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

گزارش صوتی/عدالت،آنچه ما ميخواهيم

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 396491
عدالت، آنچه ما ميخواهيم، شعار تظاهرکنندگان در بزرگترين راهپيمايي اخير ضدنژادپرستي درآمريکا.
به گزارش جهان به نقل از پیک بامدادی واحد مرکزی خبر، عدالت، آنچه ما ميخواهيم، شعار تظاهرکنندگان در بزرگترين راهپيمايي اخير ضدنژادپرستي درآمريکا.در واشنگتن ،نيويورک، کاليفرنيا و چند ايالت ديگر. صفوف به هم فشرده مردمي از رنگها و نژادهاي مختلف با درخواست‌هايي مشابه. براي پايان دادن به تبعيض و بي‌عدالتي.

کانون اعتراضات واشنگتن پايتخت سياسي آمريکا بود. حد فاصل کاخ سفيد و کنگره. مخاطب مردم هم همين دو نهاد بود:دولت و قوه مقننه.

ما به واشنگتن آمده ايم تا به کنگره و دولت بگوئيم به قوانيني نياز داريم که ما را درمقابل بي عدالتي دستگاه قضايي آمريکا، حمايت کند.

درنيويورک پايتخت اقتصادي آمريکا،جايي که هفته هاست شاهدتظاهرات ضدنژادپرستي ست ، سقف انتظار معترضان آنچنان بالا نبود.

من اصلاحات گسترده نمي‌خواهم، فقط تغييرات کوچک مي خواهم. اينکه با اعضاي جوامع قومي و نژادي مثل بقيه مردم رفتار بشود. ما قطعا به يک نهاد تحقيق مستقل نياز داريم.

برند ريچارد از فعالان حقوق اجتماعي مي‌گويد مردم فقط حق حيات مي خواهند نه چيز بيشتر.

براي ما روشن شده که در موارد بسيار زيادي قوانين درآمريکا براي تحقق عدالت و برابري در حق جامعه سياه پوستان تنظيم نشده. ما در اينجا براي تحقق حق حيات خود مي‌جنگيم.

با اينکه تجمعات ضدنژادپرستي در آمريکا به مانند دومينو ايالات بيشتري را فرامي‌گيرد، معترضان مطمئن نيستند که در واشنگتن گوش شنوايي باشد. مادر مايکل براون نوجوان سياه پوستي که دادگاه قاتلش را تبرئه کرده مي‌گويد نمي داند مردم براي رسيدن به حقوقشان چه کار بايد بکنند.

موج گسترده‌اي از مردم در خيابان‌ها هستند. اگر آن‌ها اين تظاهرات را ببينند و تغييرات انجام ندهند، نمي‌دانم که ما قرار است چه کار کنيم.

پاسخ بسياري از معترضان ادامه تظاهرات است. برندي اليس فعال اجتماعي در نيويورک مي‌گويد معترضان راه ديگري ندارند.

من فکر مي کنم بسيار مهم است که تظاهرات ادامه يابد چون از ديد من اين مسئله فقط يک مشکل نژادي نيست. من فکر مي کنم اين مشکلي سراسري است. ما بايد ادامه بدهيم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *