شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲

تظاهرات خودجوش در واشنگتن+عکس

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 395228
مردم واشنگتن با تجمع در خیابانها اقدام به شعار دادن علیه سیستم قضایی آمریکا کردند، آنها با اشاره به خفه کردن اریک گارنر توسط پلیس آمریکا فریاد می زدند اگر ما نتوانیم نفس بکشیم، نفس شما را هم قطع می‌کنیم.
تظاهرات خودجوش در واشنگتن+عکس
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بعداز ظهر روز شنبه جمعی از جوانان و مردم این شهر در زیر باران شدید علیه نقض گسترده حقوق بشر در این کشور به خصوص پس از حکم برائت افسر پلیسی که یک سیاه پوست غیر مسلح را به قتل رساند دست به تظاهرات زدند.

مردم واشنگتن با تجمع در خیابانها اقدام به شعار دادن علیه سیستم قضایی آمریکا کردند.‌آنها با اشاره به خفه کردن اریک گارنر توسط پلیس آمریکا فریاد می زدند اگر ما نتوانیم نفس بکشیم، نفس شما را هم قطع می کنیم.


معترضین همچنین با انتقاد از عدم آزادی مردم در خیابان ها و بازداشت و شکنجه آنها توسط پلیس شعار می دادند خیابان ها مال مردم است. ده ها نیروی پلیس آمریکا با حضور در محل تلاش کردند جمعیت را کنترل و متفرق کنند.

هیئت منصفه دادگاه شهر نیویورک چهارشنبه هفته گذشته دانیل پانتالئو افسر پلیسی را که اقدام به خفه کردن اریک گارنر فرد غیرمسلح سیاه‌پوستی که مشکل تنفسی داشت، کرده بود تبرئه کرد.


گارنر اوایل سال جاری میلادی در منطقه "استیتن آیلند" نیویورک هنگامی که پلیس برای بازداشت کردنش به وی حمله کرد، بر اثر خفگی از ناحیه گلو جان داد.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

موج گسترده‌ای از تظاهرات در ۳۷ شهر آمریکا تاکنون موجب بازداشت صدها نفر توسط پلیس شده است. در کلیولند نیز هزاران نفر در اعتراض به رأی هیئت منصفه در بی‌گناه شناختن مأموران پلیس سفیدپوست که قاتل سیاه‌پوستان غیرمسلح بوده‌اند به خیابان‌ها ریختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *