چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۹
۱۸
با حکم رهبرمعظم انقلاب؛

سرافراز رئیس صدا و سیما شد/ رهبرانقلاب: مسئولیت تاریخی رسانه ملی حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب اسلامی است

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 390181
حضرت آیت الله خامنه ای طی حکمی با تقدیر از تلاشهای خستگی ناپذیر و دلسوزانه ی مهندس عزت الله ضرغامی، آقای محمّد سرافراز را برای یک دوره ی پنج ساله به ریاست سازمان صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
سرافراز رئیس صدا و سیما شد/ رهبرانقلاب: مسئولیت تاریخی رسانه ملی حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب اسلامی است
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حکم با اشاره به مسئولیت تاریخی رسانه ملی در حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب ایران اسلامی تاکید کردند: سازمان صدا و سیما با مأموریت خطیر «هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» به مثابه دانشگاه عمومی، وظیفه گسترش دین، اخلاق، امید و آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در میان آحاد ملّت را بر عهده داشته و به عنوان موتور محرک و مشوق پیشرفت کشور، وظیفه پشتیبانی رسانه ای همه جانبه و مبتکرانه در امر بسیج عمومی ملّت و نیز کمک به مدیریت های اجرایی در جهت تأمین اهداف و اجرای سیاست های کلان نظام و تحقق سند چشم انداز کشور را بر دوش دارد.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای محمّد سرافراز دام توفیقه
با پایان یافتن دوره ی مسئولیت جناب آقای مهندس سیّد عزت الله ضرغامی که با تلاش و کوششی خستگی ناپذیر و دلسوزانه و مبتکرانه همراه بود، جنابعالی را با توجه به صلاحیتهایی که بحمدالله از آن برخوردارید و با آگاهی از تجربه طولانی مدیریتی تان در رسانه ملّی و آشنایی های گسترده تان با این مجموعه ی بزرگ و مهمّ برای یک دوره ی پنج ساله به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم.

سازمان صدا و سیما با مأموریت خطیر «هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» به مثابه دانشگاه عمومی، با تکیه بر فعالیت ها و برنامه های حرفه ئی پیشرفته و عمیق رسانه ای، وظیفه گسترش دین و اخلاق و امید و آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در میان آحاد ملّت را بر عهده دارد. مسئولیت تاریخی رسانه ملّی در مقطع کنونی، حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب ایران اسلامی است. «عزم ملّی و ابتهاج معنوی و نشاط انقلابی» آحاد جامعه در مسیر اهداف بلند نظام اسلامی، در گرو آگاهی و معرفت عمیق و گسترده ی عمومی و نیازمند پیوند با سرچشمه های تولید فکر ناب دینی و خیل دلبستگان فرهیخته و پرانگیزه ی انقلاب اسلامی است.

سازمان صدا و سیما همچنین به عنوان موتور محرک و مشوق پیشرفت کشور، وظیفه پشتیبانی رسانه ای همه جانبه و مبتکرانه در امر بسیج عمومی ملّت و نیز کمک به مدیریت های اجرایی در جهت تأمین اهداف و اجرای سیاست های کلان نظام و تحقق سند چشم انداز کشور را بر دوش دارد. اهمّ راهبردهائی که انشاء الله خواهد توانست رسانه ملّی را در اجرای این مسئولیت بزرگ یاری رساند، به پیوست ابلاغ می شود.

در پایان لازم می دانم از جناب آقای مهندس ضرغامی و همکاران ایشان که توانستند رسانه ی ملّی را در دوره ی مسئولیت خود به پیشرفتی چشمگیر برسانند که بتواند در عرصه های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقشی مؤثر ایفاء کند، صمیمانه تشکر کنم.

از درگاه خداوند منان توفیق جناب عالی را که مفتخر به انتساب به خانواده ی شهیدان معزّز انقلاب اسلامی می باشید در انجام این مأموریت خطیر و حساس با تکیه بر عنایات الهی خواستارم و برای شما و همکاران محترمتان دعا می کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام
تبریک به دکتر محمد سر افراز

خواهشن مدیران ... را عوض کنید بخدا من همه چیز را می دانم چه باند بازی هایی در اینجا هست طرح وتوسعه هر چه بودجه می اید .................. می ره تو جیب برخي اقایان برای خرید تجهیزات الکی...
امیدوارم که جو رسانه ملی هم تغییر کند
ان شاءاله
جانم فدای دکتر محمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
خدا كمكش كنه ايشالا
قدرت صداوسیما ..
خوبه آدم مناسبیه
سنش هم مناسبه
احمد
United Kingdom
انشاالله که موفق باشند.رسانه ملی نیاز مبرم به تغییرات بنیادی و اساسی دارد تا انشاالله اعتماد هموطنان عزیزی که به دلیل دوره مدیریت مهندس ضرغامی از این رسانه سلب شده بود مجدد جلب شده و این دانشگاه انسان ساز به معنای واقعی کلمه ملی اداره و برنامه سازی نماید.
امیدواریم از این پس شاهد حفظ اصول و ارزشهای اسلامی و انقلاب در صدا وسیمای باشیم.
زمان ضرغامی هم بود
شایان آل عمران
ضمن تبریک به آقای محمدسرافراز ازایشان به جد میخواهیم که بستروزمینه مناظره موافقان ومخالفان توافق دلت بارژنورافراهم کنند تاهردوگروه نقطه نظرات ودیدگاهیشان را درخصوص این توافق بیان کنند تابیش ازاین مغبون ومتضررنشویم انتظار دیگری که ازایشان داریم سخنرانی های علامه مصباح یزدی روحی له الفدا رادرساعات پرمخاطب تلویزیون را دردستورکارقراردهند وایضا جلوی این پیام های بازرگانی که حاصلی جز ترویج تجمل گرایی ومصرف پرستی وهدررفتن وقت مردم ندارد رابگیرند وخط بطلانی رابراین سنت غلط بکشند
متذکر!
گل گفتین...
همه ی دوستانی که دغدغه هایی مشابه دغدغه ی آقای آل عمران دارند عاجزانه خواهشمندم که با 162 تماس بگیرند و این ها رو مطرح کنند...
متاسفانه تبلیغات ماشین های می لیونی و جوایز میلیونی خیلی باب شده در تلوزیون ... این خیلی مخربه... علاوه بر تجمل گرایی ، فرهنگ مردم رو داره تغییر میده... (دیگه جایی برای تعقل باقی نمی مونه ... مثلا کم کم مردم به این رویه عادت می کنند که کیفیت محصول در درجه دوم اهمیت قرار داره و مهم جایزه ایه که با خرید محصول ممکنه به آدم بیفته... پس کیفیت محصولات روزبروز پایین تر میایند و...)

دوستی می گفت گوشزد کردن نقاط قوت و ضعف صدا و سیما مصداق بارزی از امر به معروف و نهی از منکر است...

مصادف شدن این تغییر مدیریت با ماه محرم رو به فال نیک می گیریم (که محرم ماه احیای امر به معروف و نهی از منکر هستش....)

یا علی...
جوانه
با سلام و عرض ادب به همه دوستان
از همه دوستانی که دغدغه ی فرهنگ رو دارند خواهشمندم که دیدگاههای مثبت خودشون رو به روابط عمومی صداو سیما (162 برای تهران) منتقل کنند...
استاد بزرگواری می گفت: «اینکه مردم چی مطالبه کنند خیلی مهمه... و مسئولین همیشه به دنبال اقبلا عمومی هستند»
مواردی از این دست باید حتما به صا و سیما منتقل بشه:
بار فکری و دینی سریالها- تبلیغات تجمل گرا و میلیونی- تبلیغات بانک ها (و ترویج ربا)- انتقال درست مفاهیم دینی- روابط درست و اسلامی دختر و پسر در سریالها و اجراهای تلویزیونی- و غیره و غیره...

بزرگی می گفت تذکر نقاط و قوت و ضعف صدا و سیما به مسئولین آن مصداق بارز امر به معروف و نهی منکر است...

در این تعویض مدیریت تقارن جالبی اتفاق افتاده که ما به فال نیک می گیریم:
هم در ماه محرم هست (ماه احیای دین خدا و بخصوص امر به معروف و نهی از منکر )
و هم در سال فرهنگ و تحول فرهنگی.

إن شاء الله که هم آقای سرافراز و هم ما وظایفمون رو در ست انجام بدیم تا شرمنده امام حسین(ع) و امام زمان(عج) نشویم.

یاعلی.
ع.م
Iran, Islamic Republic of
اقای سرافراز لطفا نگاه تحول گرا به شبکه های استانی داشته باشید در بعضی از اسنتانها بیش از 12 سال تغییری ایجاد نشده.انشاا... موفق باشید.
ن.ن
Latvia
لطفا به کرمان سری بزنید التماس دعا.موفق باشید.
مهرداد
Latvia
اقای سرافراز لطفا مدیران را بویژه استانی را حد اکثر 4سال یکبار عوض کنید
حیف ضرغامی که رفت
امیدوارم بتونید مخاطبین رو از ماهواره به شبکه های داخلی بکشونید
سریال های خوب ایرانی بسازید
سریال های خوب و بروز خارجی بخرید
و فقط انتن رو پر نکنید
نظر سنجیتون رو درست کنید. و ...