پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۱

شیوع "زوال بلوط" در جنگلهای لرستان

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 389369
مدیر کل محیط زیست استان لرستان از شیوع بیماری زوال بلوط در سطح جنگلهای این استان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مهرداد فتحی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بیماری زوال بلوط در سطح ۵۰۰ هزار هکتار از جنگلهای بلوط لرستان گسترش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر محیط زیست ما با خطری به نام تخریب جنگل و بیماری زوال بلوط مواجه است، گفت: ۵۰۰ هزار هکتار از جنگل های بلوط بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد به وسیله بیماری زوال بلوط آلوده شده اند.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان یادآور شد: این در حالیست که ۴۰ درصد اکسیژن کشور از طریق همین درختان بلوط تامین می شود.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به روند فعالیت کارگروه مخاطرات زیست محیطی لرستان اشاره کرد و گفت: این کارگروه یکی از مجموعه ۱۴ کارگروه تخصصی مدیریت بحران محسوب می شود.

فتحی اظهار داشت: این کارگروه در چهار محور پیشگیری، پیش بینی، آمادگی و مقابله و بازتوانی و بازسازی فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه در لرستان نیز این کارگروه فعال شده و شامل چهار کمیته تخصصی خاک و جنگل و مرتع، آب و هوا و صوت، حیات وحش و تنوع زیستی و ارزیابی خسارات است، تصریح کرد: همچنین طرح جامع خطرپذیری استان نیز تهیه می شود.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان با تاکید بر اینکه بحرانها و مخاطرات زیست محیطی استان شناسایی و اولویت بندی شده اند، افزود: بحران های زیست محیطی از جمله سیل و مخاطرات آن، معادن شن و ماسه، پساب های صنایع آلاینده، نشت نفت و فرآورده های نفتی، ریزگردها، صنوف آلاینده، بحران تخریب جنگل ها، تغییر کاربری اراضی، افزایش تعداد گونه های در معرض انقراض، شکار بی رویه و ... محیط زیست استان را به شدت تهدید می کنند.

فتحی در ادامه با اشاره به اینکه تدوین برنامه عملیاتی سالیانه و ۵ ساله در حوزه محیط زیست یکی از برنامه های این اداره کل است، گفت: همچنین تهیه بانک اطلاعاتی و مرکز داده ها محیط زیست استان و تهیه وب سایت کارگروه مخاطرات زیست محیطی نیز از دیگر برنامه های ما است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سجاد دهقان نژاد
سلام من سجاد هستم بچه خرم آباد، که با تحقیقات کسترده به مدت 6 سال توانسته ام درمان زوال بلوط را کشف کنم که دوستان عزیز دیگر تا چند سال دیگر زوال بلوط ریشه کن خواهد شد. البته باید پاداش این کار بزرگ نیز داده شود.