جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

عامل آتش‌سوزی جنگل بلوط دستگیر شد

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 427106
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بویراحمد خبر داد.
به گزارش جهان، سرهنگ محمدرحیم برزمند در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: ساعت ۱۱ سه‌شنبه، ۱۹ خردادماه طی تماس مردمی گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع روستای «ره‌ مالی» شهرستان بویراحمد داشتیم که بلافاصله ماموران یگان حفاظت استان و شهرستان به محل اعزام شدند. با توجه به گستردگی آتش از فرمانداری، شهرداری، شوراها، نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی محل درخواست کمک کردیم که با حضور در منطقه طی عملیاتی مشترک نسبت به اطفاء حریق اقدام شد.

وی افزود: در پی این آتش‌سوزی بیش از ۵۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی «ره مالی»، «آب گرمک» و «آب زالو» شهرستان بویراحمد، طعمه حریق شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس تحقیقات به‌عمل آمده، شخصی به نام «محسن.پ» از ساکنان «راه مالی» عامل این آتش‌سوزی بوده است. این فرد برای از بین بردن علف‌های هرز زمین کشاورزی خود اقدام به روشن کردن آتش کرده که به علت سهل‌انگاری، آتش به عرصه‌های منابع طبیعی سرایت کرده است.

وی ادامه داد: این شخص به علت سهل‌انگاری در روشن کردن آتش، دستگیر شد و هم‌اکنون در بازداشتگاه پاسگاه چیتاب مرکز بخش کبگیان به سر می‌برد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بیش از ۸۰ نفر برای اطفاء حریق تلاش کردند که آتش‌سوزی ساعت ۲۳ خاموش و مهار شد.

سرهنگ برزمند تصریح کرد: به علت وزش باد، شدت آتش‌سوزی بیشتر شده بود که مهار آن را با سختی مواجه می‌کرد.

وی گفت: در این آتش‌سوزی بیش از ۵۰ هکتار از گونه‌های جنگلی بلوط و گیاهی پیوار این مناطق سوختند و از بین رفتند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تعدادی از نیروها در منطقه حضور دارند تا اگر کنده‌های باقی‌مانده از آتش‌سوزی مجددا شعله‌ور شدند، آنها را خاموش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از این شخص باید به شدت بازجویی بشه مواردی دیدیم که از قصد جنگل رو آتش زدن تا زمین خواری کنند