جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۳
۲۴
نعل وارونه، در پرونده اکونومیست؛

لولوی هراس‌انگیز سربه‌راه شد!

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 389006
در واقع دارد می گوید آن 'لولوی هراس انگیز' که قبلا خودمان از ایران ساخته بودیم خیلی هم واقعیت نداشت و اتفاقا این کشور خیلی هم 'متمدن و عاقل و ناز و سربه راه' است و می توان با آن به توافق هسته ای رسید.
لولوی هراس‌انگیز سربه‌راه شد!
سرویس سیاسی جهان نيوز - شهاب اسفندیاری - رونده ویژه شماره اخیر اکونومیست با عنوان 'انقلاب تمام شد' از چند جهت قابل توجه است:

۱- ظاهر این پرونده از 'خاموش شدن آتش انقلاب' در ایران حکایت می کند. از خلوت شدن مساجد و زوال رونق دین. از رشد مصرف گرایی و غربگرایی. از افزایش جمعیت تحصیل کرده. از رشد شهرها و خلوت شدن روستاها.

۲- فارغ از بی اعتباری برخی گزاره های فوق، که بعضا تکرار توهمات و رویاهایی است که از غربی ها در ۳۵ سال گذشته زیاد شنیده شده و با یک دور چرخیدن در تهران در همین ایام محرم از اساس نقض می شود، نتیجه ای که اکونومیست از این مقدمه به ظاهر جامعه شناختی می گیرد، کاملا سیاسی است. در واقع دارد می گوید آن 'لولوی هراس انگیز' که قبلا خودمان از ایران ساخته بودیم خیلی هم واقعیت نداشت و اتفاقا این کشور خیلی هم 'متمدن و عاقل و ناز و سربه راه' است و می توان با آن به توافق هسته ای رسید.

۳- وقتی اکونومیست - که تریبون جریان سیاسی راست و نئوليبرال است و سهم زیادی در تولید روایت های ایران - هراسی در سالهای گذشته داشته - در آستانه پایان مهلت توافق هسته ای چنین پرونده ای منتشر می کند، می توان حدس زد که در غرب برای توافق با ایران تقریبا یک اجماع شکل گرفته است. ملاقات ندادن هیچ یک از مقامات آمریکا به یکی از وزرای کابینه اسراییل که اخیرا به آمریکا سفر کرده بود، و تشدید مجادلات لفظی میان مقامات آمریکا و اسراییل در هفته های اخیر که حتی به 'چلغوز' خوانده شدن نتانیاهو توسط یکی از مقامات کاخ سفید هم کشید، می تواند شواهدی از قریب الوقوع بودن توافق باشد.

۴- محتوای این پرونده اکونومیست و طرح جلد آن به نظر می رسد برای تحقیر و تخفیف انقلاب اسلامی است. از این جهت برای برخی در داخل طبعا آزار دهنده خواهد بود. اما فراموش نباید کرد که مخاطب اصلی این مطالب افکار عمومی غربی ها و نخبگان آن ها است. این شماره اکونومیست در واقع یک 'غلط کردیم' بزرگ است. اعتراف به قدرت ایران و آشکار کننده نیاز آنها به توافق است. لیکن آنها خوب بلد هستند که نعل وارونه بزنند و ضعف و نیاز خود را در پوشش شکست ما جلوه بدهند. یک نفر نیست بگوید اگر واقعا انقلاب تمام شده است و دین زوال یافته، منشا قدرت این حکومت چیست که شما در به در دنبال توافق با آن هستید؟! وضع عراق و سوریه نشان شکست شما است یا ایران؟!

۵- امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته ای پیام این شماره اکونومیست را اشتباه درک نکند. خواندن مطالب این شماره باید آن ها را مصمم تر کند که محکم و استوار باشند، چون از شواهد پیدا است طرف مقابل می خواهد کوتاه بیاید. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحانی مچکریم!
France
شعار!
به خدا پناه می برم از شر اسلام آمریکایی(اسلام از خود بیگانگی، اسلام خود را باور نداشتن و حرکت نکردن ، اسلام خود را هیچ و پوچ دانستن)
به خدا پناه مبرم از شر اسلام خوارج و داعش( اسلام سکون و جمود، اسلام تحجر و عقب ماندگی، اسلام تعطیلی عقل و تدبیر، اسلام شهید کننده ی علی علیه السلام، اسلام کشنده ی قرآن ناطق)
به خدا پناه می برم از شراسلام معاویه بن ابوسفیان(اسلام اشرافیگری و دنیاپرستی، اسلام پیشرفت مادی بدون پیشرفت فرهنگی و اخلاقی، اسلام فقط شکم مردم را سیر کن بالا رفتن سطح سواد ، بالارفتن سطح آگاهی و سطح فرهنگی مردم ، بالا رفتن ادب و اخلاق مردم، خود به خود درست می شود، اسلام فقط شکم مردم را سیر کن بی سواد بودن مردم و پایین بودن سطح فرهنگی و اخلاقی مردم و بالا نرفتن آگاهی های سیاسی مردم مهم نیست مهم آن است که فقط شکم مردم سیر باشد، اسلام شهید کننده ی امام حسن و امام حسین، اسلام شهید کننده ی ازادی و آزادگی، )
به خدا پناه می برم از شر اسلام خلافت بنی عباس(اسلام طاغوت با ظاهری اسلامی، اسلام به از درون فاسد و ظالم بودن و از بیرون ظاهر الصلاح باشید، اسلامی که به بهانه ی حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است به ضعم خود برای ظلم وستم خویش توجیه شرعی آورده است، اسلام مهم نیست مردم از گرسنگی بمیرند یا نمیرند، فاسد بشوند یا نشوند، بی سواد باشند یا نباشند، فقیر باشند یا نباشند، بیماری روحی و جسمی داشته باشند یا نداشته باشند مهم آن است که حکومت اسلاتمی حفقظ شود، اسلامی که می گوید ظاهر حکومت اسلامی باشد حالا اگر فساد سیستمی وجود داشت مهم نیست ، فساد گستره وجود داشت مهم نیست مهم ان است که ظاهر جامعه اسلامی باشد، اسلامی که بیشترین امام معصوم(خاندان محمد سلام الله علیه) را شهید کرد. شش امام را شهید کرد و خودرا داعیه داراسلام می دانست.
و در پایان به خدا و به اسلام ناب محمدی پناه می برم(اسلام مبارزه با طاغوت، اسلام مبارزه با جهل و نادانی، اسلام صلح با سلاح ادب منطق و اخلاق، اسلام مبارزه با تحجر و خرافه گرایی، اسلام عقل و تدبیر، اسلامی که سلاحش ادب منطق و اخلاق است و با دعا و توکل به نتیجه می رساند، اسلام عقل و ایمان ، اسلام تعالی و پیشرفت هم مادی و هم معنوی).
عالی
فرشاد
دو خط اخرت مسخره بود
اگر برداشت و اظهار نظر مذكره كنندگان هسته اي هم مثل برداشت و نظر امثال تو باشه كه وامصيبته!!!
Iran, Islamic Republic of
دو خط آخرت رو عشقه
حلاج
ولقدذرانا لجهنم کثیرا من الجن والانس لهم قلوب لایفقون بها ولهم اعین لایبصرون بها ولهم اذان لایسمعون بها اولئک کالاعنام
Iran, Islamic Republic of
اگر روحانی و ظریف و تیمش هستند....
که دقیقا مطابق دلخواه غربی ها برداشت و رفتار خواهند کرد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مگه غربي ها مي دانند چلغوز چيه ؟؟ تا آنجا كه ما ميدانيم نوعي آجيله يك جور دانه روغني مثل تخم پنبه است كه بو داده اش خوش مزه است طعم مغز گردو ميده امتحان كنيد . آجيل فروشي هاي مشهد دارند ؟ حالا چه ربطي به مقامات رژيم صهيونيستي داره نمي دانم /
Iran, Islamic Republic of
خدايا تو را در اين روزهاي عزيز به مظلوميت حسينت قسم مي دهيم كشور ايران اسلامي را از دست مسئولين و نمايندگان مجلس و مديراني كه سواد ندارند ومديريت بلد نسيتند وتنها به فكر منافع وقدرت ومال ومنال خود هستند نجات بده وبه دست صالحين ومديران واقعي بسپار اين آقاين كه مثل سگ وگربه به جان هم افتاده اند وهمينطوري به هم تهمت مي زنند وبه مردم دروغ مي گويند واين همه دزدي واموال بيت المال را غارت مي كنند بندگان صالح تو نسيتند وفقط براي دو روز دنيا اينكارها را مي كنند
اگر می شد هزارتا مثبت داد من به این نظر هزار تا مثبت می دادم ....الهی آمین یارب العالمین
آفرین بر شما
استفاده کردم
Iran, Islamic Republic of
قربون آقا
قابل نداشت!!!!!!!1
چکارشان دارید!؟بگذاردرتوهم خودشان مدتی کیف کنند!من وشما که ملتمان راخوب میشناسیم!
Iran, Islamic Republic of
غیر منطقی بود
بدجوری هراس داره!
حسین
آقا شهاب سلام
از مطلب شما استفاده کردم. اما چند سوال هنوز در ذهنم باقی مانده است. اگر جوابی داری ، آنها را هم در مقاله دیگری برای خوانندگان این سایت بنویس.
...
محسن
Iran, Islamic Republic of
واقعا این غربی ها خیلی عقب مونده هستند....
Iran, Islamic Republic of
خوب بود تحلیلتون ولی تاکتیکشون خوب نبود
لولو؟
توهين اين نشريه به امام روح الله نتيجه مماشات تيم دولت يازدهم در برخورد با مستكبران غربي است. روزي كه تاسيسات هسته‌اي را پلمب كردند مي‌فهميد چه كسي به غلط كردن افتاده...
تا دير نشده امت حزب‌الله بايد به ياري امام سيدعلي برخيزد.
United States
اون ممه رو لولو برد.
Iran, Islamic Republic of
بعید میدونم تیم مذاکره کننده بهره هوشی لازم رو برای فهمیدن این تیتر روزنامه داشته باشه