جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲

هر توافقی باید «قابل بازگشت» باشد

سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 414182
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر به موضوع «قابل بازگشت» بودن تصمیمات توجه شود، ریسک این توافق کاهش پیدا می‌کند و خطری منافع ملی را تهدید نخواهد کرد.
به گزارش جهان، محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس پیرامون مسائل هسته‌ای گفت: یکی از نکات مهم در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری، اشاره ایشان به این نکته بود که در صورت عدم لغو تحریم‌ها و نقص عهد طرف مقابل، باید تصمیمات قابل بازگشت باشند.

وی افزود: اگر به گذشته آمریکا نگاه کنیم، خواهیم دید آمریکا بارها در بسیاری از مسائل توافق کرد اما به تعهدات خود عمل نکرد و توافق را بهم زد. این مسئله نشان می‌دهد که آمریکا در این باره موضع با ثباتی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سابقه آمریکا باید درس عبرتی باشد تا ما توافق را به نحوی تنظیم کنیم که قابل بازگشت باشد، اظهار داشت: باید توافق به شکلی باشد که اگر طرف مقابل به هر بهانه‌ای نقص عهد کرد، ما بتوانیم به شرایط قبلی بازگردیم. به نظر من «قابل بازگشت» بودن تصمیمات باید در متن توافق‌نامه قید شود.

جوکار خاطر نشان کرد: اگر به موضوع قابل بازگشت بودن تصمیمات توجه شود، ریسک این توافق کاهش پیدا می‌کند و خطری منافع ملی را تهدید نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حتما بباید همینطور باشه
مثلا حداقلش این برگشت میتونه این باشه که بجای اورانیم هایی که اکسید شده به ما اورانیم بدن.
امیدواریم حواس مذاکره کنندگان کاملا جمع باشه که اگه نباشه با توافق یا بیتوافق ما ضرر میکنیم.