سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

خطيبي: نیازی به بازيکن سرباز نداریم

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب: 385823
رسول خطيبي، سرمربي جوان تراکتورسازي تبريز، براي اين‌که تيمش مسير موفقيت را در آرامش طي کند، راه خوبي انتخاب کرده است.
به گزارش جهان ، خراسان نوشت:اين مربي در مصاحبه‌هايش دايما صحبت از اين‌که هدف اصلي‌شان قهرماني نيست، به ميان مي‌آورد تا به اين نحو انتظارات را از تراکتور پايين بياورد و تيمش تحت‌فشار نباشد، اما در‌واقع هدفش قهرماني است و چيزي جز اين هدف را دنبال نمي‌کند.

خيلي از مربيان به تعطيلي ليگ معترض هستند. نظر شما چيست؟

به‌هر حال بايد به خاطر تيم ملي با اين تعطيلات کنار بياييم. طبيعتا اين تعطيلي بيشتر به ضرر تيم‌هايي مثل تراکتور که در اوج بودند، خواهد شد اما خب چاره‌اي نيست و بايد با آن کنار آمد.

‌تا به امروز توانسته‌ايد از اين تعطيلات به خوبي بهره ببريد؟

هدفمان اين بود که با در نظر گرفتن يک برنامه تمريني فشرده، مانع از افت بدني بازيکنان شويم.‌ در اين مدت هر روز در ۲ نوبت صبح و عصر تمرين کرديم. تمرينات صبح تيم به بدن‌سازي و تمرينات عصر‌ به کارهاي تاکتيکي اختصاص دارد.

عنوان کرديد که اين تعطيلات بيشتر به ضرر تيم‌هايي مثل تراکتور خواهد شد. يعني در شروع دوباره ليگ تيم‌تان نمي‌تواند روند صعودي‌اش را حفظ کند؟

چرا، قطعا مي‌تواند. تيم را طوري تمرين مي‌دهم که افت نکند و همان آمادگي را داشته باشد. در اين مدت فشار زيادي را متحمل شده‌ام، اما براي موفقيت تراکتور اين مسايل تحت هيچ شرايطي اذيتم نمي‌کند. ما پتانسيل قهرماني را داريم و با قدرت به کارمان ادامه مي‌دهيم.

اما چندي پيش و طي مصاحبه‌اي عنوان کرديد که هدفتان قهرماني نيست. بالاخره هدف شما قهرماني است يا خير؟

بله. دنبال قهرماني هستيم.

پس چرا آن صحبت را مطرح کرديد؟

آن حرف‌ها را عنوان کردم که انتظارات از تيم ما‌ معقول و منطقي باشد و اگر چند هفته‌اي ناکام مانديم، همه شمشيرشان‌ را براي ما از رو نبندند. انتظارات خيلي از تيم بالا رفته و نبايد اين‌طور باشد. مي‌توانيم مدعي باشيم اما اگر اين اتفاق نيفتد، نبايد کسي از تراکتور انتقاد کند. چون قبل از شروع ليگ هيچ کس روي تراکتور حساب باز نکرده بود و فکر مي‌کنم تا به اين هفته کار خيلي بزرگي کرده‌ايم که تيم را به صدر رسانده‌ايم.

اين روزها صحبت از حضور بازيکنان‌ سرباز در تراکتور است.‌ براي جذب کدام‌يک از اين بازيکنان برنامه داريد؟

فعلا برنامه‌اي در اين زمينه ندارم، يعني اصلا به اين قضيه فکر نمي‌کنم. از حالا زود است که به اين مسئله فکر کنم.‌ تمرکزم را روي بازي‌هاي تيم گذاشته‌ام.

تراکتور در اين چند سال نشان داده که در فصل سرما به مشکل مي‌خورد و افت مي‌کند. آن هم به خاطر پايين آمدن کيفيت زمين ورزشگاه تبريز. نظر خودتان چيست؟

تلاش مي‌کنم تا اجازه ندهم که تيم از اين بابت متضرر شود. سعي مي‌کنم در بعضي از روزها تيم را در يک زمين با کيفيت پايين تمرين بدهم تا به نوعي با اين مشکل مقابله کنيم. البته بايد حواس‌مان باشد بازيکنانمان با تمرين در اين زمين‌ها مصدوم نشوند.‌ به‌هر حال تبريز شهري سردسير‌ است و ما بايد با اين مسئله مقابله کنيم. اين شرايطي است که هر سال‌ وجود دارد.

اين روزها صحبت از جدايي ادينهو در نيم فصل دوم است. آيا اين اخبار صحت دارد؟

ادينهو تا پايان فصل با تراکتور قرارداد دارد و قرار هم نيست جايي برود. به اين بازيکن نياز داريم و حتي اگر از بهترين تيم دنيا هم پيشنهاد داشته باشد، با جدايي‌اش موافقت نمي‌کنيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *