چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

بایدن با تبریک روز نکبت: تعهد آمریکا به اسرائیل قاطع است

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب: 880464
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نامه ای به رئیس رژیم اسرائیل به مناسبت روز نکبت که اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم آن را منتشر کرده، بار دیگر اعلام کرد که تعهد آمریکا به اسرائیل قاطع است.
بایدن: تعهد آمریکا به اسرائیل قاطع است
به گزارش جهان نيوز، در نامه بایدن که رئیس رژیم اسرائیل، آن را منتشر کرد، آمده است: از طرف مردم آمریکا، تبریک صمیمی خود را برای شما و مردم اسرائیل در هفتاد و ششمین سالگرد تشکیل دولت اسرائیل (یوم النکبت) اعلام می نمایم.

بایدن گفته است: آمریکا به روابط پایدار خود با اسرائیل افتخار می کند. آمریکا به عنوان اولین کشوری که اسرائیل را به عنوان یک کشور مستقل در سال ۱۹۴۸ به رسمیت شناخت، روابط ما مبتنی بر ارزش های دموکراتیک مشترک، منافع مشترک و فرهنگی است.

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به حملات بی وقفه و کشتار فلسطینیان تصریح کرده است: سال گذشته بسیار دردناک بود، زیرا اسرائیل بدترین حمله را در تاریخ در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تجربه کرد. اما مردم اسرائیل قدرت و انعطاف پذیری فوق العاده ای خود نشان داده اند.

بایدن افزوده است: من به عنوان یک حامی قدیمی اسرائیل و تنها رئیس جمهور آمریکا که در زمان جنگ به اسرائیل سفر کرده است، پس از حمله حماس اعلام‌ کردم که تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل قاطع است. بسیار مهم است که کشورهای ما برای افزایش امنیت و صلح برای اسرائیل و کل منطقه با یکدیگر همکاری کنند.

در بخش دیگری از نامه بایدن به رئیس رژیم اسرائیل آمده است: من مشتاقانه در انتظار ادامه همکاری با اسرائیل برای ساختن آینده ای روشن تر برای همه مردم هستم. من روز استقلال شما را به مردم اسرائیل تبریک می گویم و امیدوارم که سال آینده صلح بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، تاکنون بیش از ۳۵ هزار فلسطینی در غزه تاکنون جان خود را از دست داده اند.
https://jahannews.com/vdch-vn6k23n6kd.tft2.html
jahannews.com/vdch-vn6k23n6kd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *