يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

کفاشيان روي لبه تيغ

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب: 385604
بهار کفاشيان خيلي زود زمستان شد. لبخند رئيس فدراسيون به اميد موفقيت تيم‌هاي پايه در آسيا خيلي زود رنگ باخت.
به گزارش جهان به نقل از خراسان ، ابتدا تيم نوجوانان استارت ناکامي را زد. اين تيم به کره شمالي باخت و به بازي‌هاي جام‌جهاني نرسيد. سپس نوبت تيم اميد بود. آن‌ها در بازي‌هاي آسيايي به بدترين شکل ممکن از رقابت‌ها کنار رفتند؛

از ويتنام ۴ گل خوردند و مقابل قرقيزستان مساوي کردند. بعد از ناکامي تيم‌هاي نوجوانان و اميد، تمام اميد فدراسيون فوتبال به تيم ملي جوانان بود. علي دوستي‌مهر هميشه براي فوتبال ايران آبروداري کرده بود و اين‌بار انتظار مي‌رفت تا در مسابقات قهرماني آسيا موفق باشد اما به ناگهان همه چيز به هم ريخت. ۲ شکست مقابل تايلند و يمن، جوانان را حذف کرد. حالا تنها تيم ملي بزرگسالان باقي مانده است.

۳ ناکامي در ۳ رده پيش از رقابت‌هاي جام ملت‌ها حالا تمام فشار را روي تيم ملي بزرگسالان گذاشته است. اين سوژه روز اردوي تيم ملي هم هست. ملي‌پوش‌ها که در پرتغال حضور دارند به خوبي مي‌دانند توقعات از آن‌ها بسيار بالاست اما اين فشار روي فدراسيون بيشتر و بيشتر است.

در صورتي که تيم ملي بزرگسالان هم ببازد، کلکسيون ناکامي‌هاي فدراسيون فوتبال در سال ۹۳ تکميل خواهد شد. اين روزها شايعه برکناري کفاشيان در اردوي تيم ملي هم شنيده مي‌شود. وزارت ورزش به هيچ‌وجه از عملکرد فدراسيون فوتبال راضي نيست.

وزير قبل از ناکامي‌ها به شدت از عملکرد فدراسيون انتقاد مي‌کرد و حالا با اين شکست‌ها پيداست که انتقادات از او دو چندان شده است. گودرزي در محفلي دوستانه فاش کرده که ۲ ماه است تماس‌هاي تلفني و درخواست‌هاي ملاقات با کفاشيان را بي‌پاسخ گذاشته است. کفاشيان بعيد به نظر مي‌رسد با نتايج کسب شده حالا حالاها بتواند وزير ورزش را ببيند و احتمالا وعده ديدار آن‌ها در مجمع آبان ماه خواهد بود! گفته مي‌شود در اين مجمع ممکن است هر اتفاقي رخ دهد.

اين روزها در تيم ملي بزرگسالان کسي موافق تغييرات در فدراسيون نيست چون در آستانه جام ملت‌ها ممکن است يک تغيير، شرايط تيم را به هم بريزد. کارلوس کي‌روش با حمايت علي کفاشيان سرمربي تيم ملي ماند و وزارت ورزش از همان ابتدا مخالفت خود را با تمديد قرارداد او نشان داده بود. اگر کفاشيان برود و رئيس حامي وزارت ورزش به فدراسيون فوتبال بيايد، به طور قطع جايگاه کي‌روش به خطر خواهد افتاد.

کي‌روش به خوبي از اين مسائل مطلع است و بازيکنان حامي او، تمايلي ندارند شاهد برکناري کفاشيان در چنين برهه‌اي باشند. جدايي رئيس فدراسيون در واقع زمينه‌ساز جدايي کي‌روش از تيم ملي خواهد بود. وقتي وزارت ورزش حامي او نبوده، به طور قطع گزينه اين وزارتخانه براي رياست فدراسيون هم حامي کي‌روش نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *