شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

دلیر: بدترین نتیجه تاریخ جودو دراینچئون بود

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 382835
سرمربی سابق تیم ملی جودو گفت: تنها تغییر مدیریت می‌تواند جودو را از وضعیت فعلی نجات دهد.
به گزارش جهان، خسرو دلیر در گفت‌وگو با فارس، در مورد نتایج ضعیف کسب شده ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون، اظهار داشت: فکر می‌کنم تنها راه پیشرفت جودو تغییر مدیریت باشد، چرا که تمام مشکلات به خاطر ضعف مدیریت است. به اعتقاد کارشناسان از کادر فنی تا رئیس فدراسیون با تصمیمات غلطی که گرفتند باعث شدند جودو نتایج ضعیفی را در اینچئون کسب کند که همه اتفاقات اخیر جودو حاصل افکار آنها است. تمام کارشناسان جودو بارها اعلام کرده بودند که در این چند سال اخیر نتایجی که جودو کسب می‌کند زنگ خطر برای این رشته است، اما مسئولان ورزش گوش به صحبت‌های آنها ندادند.

سرمربی سابق تیم ملی جودو در ادامه گفت:‌ ما در گذشته عنوان قهرمانی آسیا و جهان را کسب کرده‌ایم و تمام نتایجی که در آن مقطع کسب کردیم همه حاصل تلاش پیشکسوتان جودو بوده و حالا می‌بینیم که این رشته به چه روزی افتاده است.

دلیر در پاسخ به این سؤال که چه راهکاری شما ارائه می‌کنید تا جودو دوباره به دوران طلایی خود بازگردد، گفت: در درجه اول تغییر مدیریت باید ایجاد شود و فردی به عنوان مدیر فدراسیون انتخاب شود که در این رشته استخوان‌هایش شکسته است. جودویی که من می‌بینم حداقل با تصمیمات اشتباهی که گرفته شده هفت تا هشت سال نیاز دارد تا به جایگاه اصلی خود بازگردد. به نظرم با مدیریتی که شده درهای تیم ملی بزرگسالان فعلاً باید بسته شود.

وی افزود:‌ به اعتقاد من روی رده جوانان و نوجوانان باید کار شود؛ چرا که بزرگسالان ما در بازی‌های آسیایی اینچئون جایگاه خود را نشان دادند. این رتبه‌ای که در حال حاضر کسب شده در جودو بی‌سابقه است. ما اصلاً‌ سابقه شکست در ۲۰ ثانیه را نداشتیم به اعتقاد من این بدترین نتایج کسب شده در تاریخ جودوی ایران است.

سرمربی سابق تیم ملی در ادامه خاطرنشان کرد: دو سال پیش من مصاحبه‌هایی را انجام دادم که مدیریت فدراسیون بسیار ضعیف است به همین دلیل در آن مقطع با فدراسیون قطع همکاری کردم؛ چرا که در مدتی که با مدیریت فعلی کار کردم به این نتیجه رسیدم که آنها عملکردشان بسیار ضعیف است. مصاحبه‌های من هنوز وجود دارد، اما متأسفانه مسئولان ورزش به صحبت‌های امثال ما گوش ندادند ما حالا همه چیزمان را در جودو از دست داده‌ایم.

دلیر در ادامه خاطرنشان کرد:‌ ما با اقتدار دو دوره قهرمان آسیا شدیم، اما حالا با مدیریت ضعیف جودوی ما نتایج بسیار ضعیفی را کسب می‌کند. این رشته نیاز به مدیریت قوی دارد و ما با یکی دو نفر به نتیجه نخواهیم رسید باید مثل گذشته همه افرادی که در این رشته سال‌ها تجربه کسب کرده‌اند دور هم جمع شوند تا دوران طلایی جودو دوباره رقم بخورد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با حضور مربی خارجی در کادر فنی تیم‌های ملی موافق هستی یا خیر،‌گفت: من گفتم ابتدا باید تغییر مدیریت ایجاد شود تا پس از آن با مربیان خارجی همکاری کنیم. در مقطع فعلی با وضعیتی که جودو دارد مربی خارجی می‌تواند به جودوی ما کمک کند، اما نه با مدیریت فعلی؛ چرا که تصمیماتی که در حال حاضر گرفته می‌شود کاملاً اشتباه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وقتی یک جودوکاری که هیچ بار فنی نداشته و فقط به خاطر عدم مبارزه با ورزشکار اسراییلی جایگاهش رو تا سرمربیگری تیم ملی و نایب رئیسی فدراسیون بالا میبرن معلومه که این نتایج هم به دست میاد