يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

طلبگی قدم نهادن در عرصه جهاد است

يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب: 380222
امام مجمعه مشهد گفت: طلبه های خانم باید رشد کنند و علاوه بر تربیت فرزند و مسئولیت همسر در خدمت دین باشند زیرا قدم در طلبگی قدم نهادن در عرصه جهاد است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله علم الهدی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران مشهد که پیش از ظهر امروز در مکتب نرجس گفت: حوزه علمیه می خواهد مجتهد و نخبه دینی پرورش دهد و تحول اخیری که در برنامه درسی خواهران اعمال شده باعث نارضایتی مدیران از تساوی دروس در حوزه خواهران و برادران شده است.

وی افزود: رشد بینش اجتماعی و سیاسی خواهران طلبه بیشتر از رشد تحصیلات آنهاست و مساله مهم موقعیت شناسی است، زیرا در دنیایی قرار داریم که همه قدرت های دنیا درصدد براندازی ما و دین ما هستند و روزی موفق می شوند ما را شکست دهند که دین ما را براندازند.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه برای انسان محصل تولید نشاط بزرگترین عامل موفقیت اوست، عنوان کرد: نشاط عامل تایید انگیزه است و جلوی فرسایش در عرصه تحصیل را می گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هیچ عرصه ای مانند طلبگی از نشاط برخوردار نیست زیرا خواستگاهش انگیزه انسان است و آمیختگی خاصی با ایمان و اعتقاد دارد.

آیت الله علم الهدی عنوان داشت: در کانون اندیشه طلبه ها باید خدمتگزاری به دین و امام زمان (عج) مطرح باشد و اگر غیر از این باشد بد بخت ترین انسان است.

امام جمعه مشهد افزود: رسیدن به اهداف مادی و مقاصد اجتماعی-سیاسی اهدافی است که از طریق طلبگی قابل وصول نیست، هر چقدر سطح معلومات انسان در جریان فکری دین بیشتر باشد طلبه توانمندی و کاربرد بهتر و مقدس تری در خدمت به امام زمان انجام می دهد.

وی یکی ازدمشکلات خواهران طلبه را کوتاه بینی و اندک بینی آنها دانست و افزود: در درس خواندن بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد چون هر دو یک مدرک دریافت می کنند و حجم معلومات خواهران و برادران یکی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به برنامه تحول درسی حوزه های علمیه خواهران عنوان داشت: طلبه های خانم باید رشد کنند و علاوه بر تربیت فرزند و مسئولیت همسر در خدمت دین باشند زیرا قدم در طلبگی قدم در عرصه جهاد است و با توجه به اینکه بخش عمده فضای مجازی را جریان های لائیک و مهاجم به دین تصرف کرده اند باید مجاهدانه کار کنند.

وی اظهار کرد: حوزه اثر گذاری خواهران چند برابر برادران است، طلاب باید از طرفی تشکیل خانواده دهند که با رسالتشان تطبیق داشته باشد و منطبق با انگیزه و با محوریت زندگی باشد.

آیت الله علم الهدی گفت: طلبه باید در کنار تحصیل خدمت داشته باشد طلبه ابتدا خدمتگزار می شود، بعد تحصیل می کند، عالم طلبگی عالم تحصیل ضمن خدمت است نه خدمت بعد از تحصیل.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *