يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۳
آیت‌الله علم‌الهدی:

بینش توریستی به مشهد را کنار بزنید

چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 309357
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: بینش توریستی به مشهد مقدس باید از نگاه شورای شهر چهارم مشهد کنار زده شود و بینش رضوی و زیارتی جایگزین آن شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در حسینیه قرآن و عترت مشهد در جمع فعالان فرهنگی اظهار کرد: در مسئله مدیریت شهری مشهد، آنچه اولویت دارد، بحث خط و خطوط سیاسی و گرایشات افراد است.

وی بیان کرد: یکی از رجال سیاسی، در صحبتی که با من داشت عنوان می‌کرد که ترکیب شورای شهر چهارم مشهد، یک ترکیب بی‌نظیر است و بنده نیز اعتقاد دارم باید از این فرصت استثنایی که در اختیار شورای چهارم قرار گرفته، به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در مسئله مدیریت شهری مشهد دو رویکرد متفاوت مطرح می‌شود، تصریح کرد: یکی از رویکردها این است که مشهد شهری است که جایگاه امام هشتم شیعیان است و باید صبغه عبودیتی و فرهنگ رضوی در آن پررنگ شود.

علم‌الهدی تأکید کرد: رویکرد و نگرش دیگر این است که به مشهد به عنوان یک شهر توریستی نگاه شود، شورای شهر چهارم مشهد باید رویکرد دوم را کاملا کنار بگذارد و موقعیت واقعی مشهد را احیا کنند.

وی با اشاره به برخی از توصیه‌ها که از سوی نمایندگان مجلس برای انتخاب شهردار مشهد می‌شود، اظهار کرد: نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی می‌توانند چهره‌های مناسب برای شهرداری مشهد را معرفی کنند، اما باید بدانند که تصمیم گیرنده اصلی در این زمینه شورای شهر است زیرا اگر غیر از این باشد، سبب ناامیدی مردم ولایتمداری می‌شود که این افراد را به عنوان نمایندگان خود برای حضور در شورای شهر چهارم مشهد انتخاب کرده‌اند.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: باید زمینه‌های اسکان راحت‌تر و ارزان‌تر زائر در مشهد و در اطراف حرم مطهر رضوی را فراهم کنیم تا زائران عمده وقت خود را برای زیارت و حضور در بارگاه علی‌بن موسی‌الرضا(ع) صرف کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زنده باد این عقیده

جای تاسف داره که در مشهد الرضا (ع) دارند یک چیزی مثل لاس وگاس میسازند
مودی
Iran, Islamic Republic of
خدا خیر بدهد آقای علم الهدی را . بالاخره یکی پیداشد و گفت که مشهد دبی و . . . نیست .نمیدانم با چه توجیهی دارند چیزی شبیه به یک دوبی کوچک با نام پدیده شاندیز در مشهد الرضا(ع) میسازند؟!! البته مصیبت از روزی شروع شد که نام زائر را به توریست مذهبی ترجمه کردند. و نفهمیدندکه واژه توریسم چه بار معنایی همراه خودش دارد؟!! اکنون هم دارند برای این گردشگران مذهبی و برای آسایش و خوشگذرانی در شان زائران حرم رضوی !!!! یک دوبی کوچولو با نام پدیده شاندیز میسازند!!!
حمید
همه اینو قبول دارند که اولویت مشهد، زیارت است، اما آیا زائر امام رضا (ع) به تفریح یا خرید سوغات نیاز ندارد؟ هر چیز به جای خویش نیکوست، هم زیارت، هم تفریح و گردش و هم توسعه بازار جهت رفاه بیشتر حال زائر و البته مجاور حضرت