يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

در عرصه طلبگی سقوط می‌کنیم اگر...

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 323081
امام جمعه مشهدمقدس گفت: در عرصه طلبگی و روحانیت اگر از مسیر اخلاص و خدمت منحرف شویم، سقوط می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه شهرستان شهریار در محل دفتر امام جمعه مشهد مقدس، اظهار کرد: بنده امروز در جمع شما طلاب نه به عنوان موعظه و نصیحت و نه به عنوان سخن و کلام خطابی بلکه به عنوان بیان یک تجربه از سوی یک برادر طلبه عرض می‌کنم، انسان در زندگی و در هر شغلی که وارد می‌شود به دنبال توسعه زندگی است.

وی افزود: مسئله توسعه زندگی دورنما و راستای هر اشتغالی به عنوان نتیجه معقول و مشخص بوده اما این در مورد روحانیت و طلبگی صدق نمی‌کند.

عضو مجلس خبرنگان رهبری تاکید کرد: خاصیت و اصل طلبگی فقط خدمت و نوکری به وجود اقدس امام زمان (عج) بوده و هر کس در این مسیر به غیر از این اصل بپردازد به طور حتم شکست می‌خورد، طلبگی و روحانیت بساط موقوفه امام زمان (عج) است.

وی خاطرنشان کرد: من در دوران طلبگی خود عده زیادی را سراغ دارم که هرگاه در این مسیر به سمت ایده‌های مادی در زندگی رفتند به طرز فجیعی سقوط کرده و در واقع باید گفت در مسیر روحانیت و طلبگی اگر از مسیر اخلاص و خدمت منحرف شویم، سقوط می‌کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: طلبه و روحانی نباید به دنبال توسعه زندگی باشد و آنچه در عرصه طلبگی در دنیا و زندگی مطرح بوده این است که از روز نخست خود را موقوفه امام زمان (عج) محسوب کرده و همه زندگی و منافع خود را برای حضرت بخواهد، البته این بدان معنا نیست که شرایط سخت زندگی را تجربه کند بلکه کسی که خدمت و نوکری اهل بیت(ع) را کند، دنیا و آخرتش اداره می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *