پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

دردسر جدید برای حزب اوباما

سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب: 379509
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به انتخابات میاندوره‌ای کنگره که دو ماه دیگر قرار است برگزار شود اشاره کرد و با توجه به اینکه میزان محبوبیت رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا رو به نزول است، نوشت که «دموکرات‌ها باید انتظار یک شب انتخاباتی زشت» را بکشند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به انتخابات میاندوره‌ای کنگره که دو ماه دیگر قرار است برگزار شود اشاره کرد و با توجه به اینکه میزان محبوبیت رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا رو به نزول است، نوشت که «دموکرات‌ها باید انتظار یک شب انتخاباتی زشت» را بکشند.

به گزارش روزنامه آمریکایی «دیلی‌بیست»، انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۱۴ کنگره آمریکا دو ماه دیگر برگزار می‌شود و ظاهراً حزب سیاسی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، که همان دموکرات‌ها هستند کرسی‌هایی را در کنگره از دست دهند و احتمالاً این به دلیل میزان محبوبیت اوباما می‌باشد.

«جان ساید» استاد علوم در دانشگاه جرج واشنگتن اعلام کرد: یک رابطه سیستماتیک بین میزان محبوبیت رئیس‌جمهور و سرنوشت کاندیداهای حزب وی در کنگره در انتخابات میاندوره‌ای وجود دارد.

به گفته این استاد دانشگاه، در صورتیکه رئیس‌جمهور در نظرسنجی‌ها از میزان محبوبیت بالایی برخوردار باشد، حزب وی می‌تواند در انتخابات کنگره کرسی‌های بیشتری را به دست آورد؛ به طور مثال، در پاییز، ۱۹۹۸، سال ششم ریاست‌جمهوری «بیل کلینتون» دموکرات، وی در نظرسنجی‌ها از محبوبیت ۶۶ درصدی برخوردار بود، همان سال به واسطه ناخرسندی مردم‌ آمریکا از جمهوری‌خواهان که کلینتون را استیضاح کرده بودند و همچنین به واسطه اقتصاد قوی آمریکا، دموکرات‌ها توانستند ۵ کرسی به دست آورند.

در سال ۲۰۰۲، در دوران ریاست‌جمهوری «جرج بوش» جمهوری‌خواه، بوش از محبوبیت ۶۳ درصدی برخوردار بود و جمهوری‌خواهان توانستند ۶ کرسی به کرسی‌های خود اضافه کنند.

این گزارش سپس با اشاره به این موارد ادامه داد که اما بین سالهای ۱۹۴۶ تا ۲۰۱۰، وقتی میزان محبوبیت رئیس‌جمهور زیر ۵۰ درصد بود، حزب آنها به طور میانگین ۳۶ کرسی را در کنگره از دست داده است و این تا حد زیادی به دلیل مشارکت پایین (حدود ۴۰ درصد) در انتخابات میاندوره‌ای بود که در مقایسه با مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری کمتر بود و تعداد زیادی از رأی‌دهندگان هم برای ابلاغ پیام نارضایتی خود به رئیس‌جمهور وقت به پای صندوق‌های رأی می‌رفتند.

به گزارش دیلی‌بیست، در سال ۲۰۰۶، بوش به واسطه سوء مدیریت در جنگ عراق تا حد زیادی محبوبیت خود را از دست داد و این به آنجا ختم شد که دموکرات‌ها توانستند ۳۰ کرسی در مجلس نمایندگان و ۶ کرسی در سنا را در انتخابات به دست آورند و کنترل دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آورند.

در سال ۲۰۱۰، میزان محبوبیت باراک اوباما به واسطه اقتصاد ضعیف آمریکا به ۴۵ درصد کاهش یافت و نتیجه آن این شد که جمهوری‌خواهان توانستند ۶۰ کرسی مجلس نمایندگان و ۶ کرسی سنا را بازپس گیرند و در نهایت کنترل مجلس نمایندگان آمریکا از دست دموکرات‌ها بیرون آمد.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به مثال‌هایی که از انتخابات دوره‌های پیشین انتخابات کنگره آمریکا آورد، ادامه داد، در انتخابات میاندوره‌ای این دوره از کنگره آمریکا که قرار است دو ماه دیگر برگزار شود، موضوعات مختلفی وجود دارد که حائز اهمیت است، یکی از آنها، مهاجرت است که رأی‌دهندگان به آن اهمیت می‌دهند که دموکرات‌ها در این زمینه عملکرد خوبی داشتند. نظرسنجی‌ها نشان داده است که اکثر رأی‌دهندگان از هدف دموکرات‌ها برای ارائه پیشنهاد یک مسیر به سوی شهروندی مهاجران غیرقانونی حمایت می‌کنند و همچنین از اینکه اوباما نمی‌خواهد کودکان مهاجران غیرقانونی را بیرون کند، حمایت می‌کنند.

این گزارش‌ می‌افزاید که برخلاف نظر رأی‌دهندگان آمریکایی، رهبران جمهوری‌خواه نه تنها مخالف شهروندی مهاجران قانونی هستند، بلکه ماه گذشته میلادی خواستار اخراج تمامی مهاجران غیرقانونی شدند.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر، میزان محبوبیت اوباما ۴۲ درصد است و کمتر از میزان محبوبیت وی در سال ۲۰۱۰ است که انتخابات میاندوره‌ای کنگره به شکست دموکرات‌ها منتهی شد.

با اینحال یک موضوع دیگری وجود دارد که دموکرات‌ها در آن دارای محبوبیت هستند و آن طرح افزایش حداقل دستمزد کارکنان فدرال است که هم‌اکنون ۷.۲۵ دلار در ساعت است ولی چند ماه پیش جمهوری‌خواهان سنا این طرح را بلوکه کردند.

دیلی‌ بیست با اشاره به این امتیازهای مثبتی که دموکرات‌ها در اختیار دارند و ممکن است در انتخابات میاندوره‌ای کنگره به کمک آنها بیاید، گزارش داد ممکن است این موارد به نفع دموکرات‌ها باشد اما واقعیت این است که اوباما نقش مهمی در انتخابات ماه نوامبر ایفا می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که میزان محبوبیت اوباما در بخش امور خارجی همچنان ۳۶ درصد است و ۷۰ درصد امریکایی بر این باورند که کشورشان به سوی مسیر اشتباهی عازم می‌شود.

دیلی‌بیست با بیان اینکه حتی پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آتی نیز پیروزی‌ای است که به واسطه عملکرد اوباما تضعیف شده، اینگونه نوشت که با تمامی احتمالات، دموکرات‌ها باید در انتظار یک شب انتخابات «زشت» باشند. البته «بادام زمینی»، سگی بود که اخیراً در مسابقات زشت‌ترین سگ پیروز شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *