جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

اوباما:توافق‌هسته‌ای پیش خواهدرفت

پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 441098
رئیس جمهور آمریکا ابراز اطمینان کرد که علی رغم مخالفت قانونگذاران در کنگره توافق هسته ای با ایران به پیش خواهد رفت.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، می‌گوید مطمئن است که توافق هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی با وجود مخالفت قانونگذاران در کنگره به پیش خواهد رفت.

اوباما، روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِی‌بی‌سی گفت: «کاملا اطمینان دارم که این توافق به پیش خواهد رفت.»

وی بار دیگر مدعی شد جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای با ایران مانع دستیابی تهران به سلاح‌های هسته‌ای می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا افزود: «سیاست مربوط به این مسائل در یک تا دوسال آینده بسیار متفاوت از وضع کنونی خواهد بود، از همین حالا مردم می‌بینند که ما قادر به بستن (راه) پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران در مسیری بودیم که می‌توانست تهدیدی برای ما باشد.»

کاخ سفید در تلاش است برای تصویب این توافق حمایت کافی در مجالس سنا و نمایندگان را جلب کند. اوباما برای حفظ وتوی خود به حمایت ۱۴۶ عضو مجلس نمایندگان یا ۳۴ عضو مجلس سنا نیاز دارد.


اوباما در بخشی دیگر از سخنانش درباره تیراندازی به دو نفر از کارکنان یک شبکه تلویزیونی صحبت کرد. آلیسون پارکر ۲۴ ساله خبرنگار و آدام وارد ۲۷ ساله فیلمبردار در این تیراندازی که حین اجرای برنامه ای زنده در ویرجینیا روی داد کشته شدند.

اوباما در اینباره گفت :« هر بار که درباره حوادثی از این دست مطلبی می شنوم یا می خوانم قلبم می شکند. آنچه ما می دانیم این است تعداد افرادی که به واسطه حوادث مربوط به اسلحه در سراسر آمریکا کشته می شوند، بیشتر از کشته شدگان در حوادث تروریستی است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *