شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲

اعلام زمان پرداخت مطالبات ایثارگران

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 375522
مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان با اشاره به اینکه تا پایان شهریورماه امسال مطالبات ایثارگران پرداخت می‌شود٬ گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی درمان ایثارگران می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم٬ امیر‌علی نیکبخش شامگاه یکشنبه در مراسم سالروز بازگشت آزادگان به میهن اظهار کرد: موضوع درمان ایثارگران در ۲ سال اخیر چالش برانگیز بوده که بنا شده متولی آن بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

وی با اشاره به بحث اشتغال ایثار گران و خانواده ایثارگران ابراز کرد: در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از فارغ التحصیلان خانواده ایثارگران در استان بیکار هستند.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه شدت تحریم‌های اخیر و وضعیت اشتغال کشور بیان کرد: باید در نظر داشت که تمامی مردم کشور که مشغول کار هستند استخدام نیستند و اگر قرار باشد فردی منتظر شغلی باشد که استخدام شود باید ۸ یا ۹ سال منتظر بماند مگر آنکه معجزه‌ای رخ دهد.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثار گران در حال اجرای طرحی با عنوان تکاک است که معنای آن توسعه کارآفرینی ایثارگران کشور است و این بنیاد از ۳ طریق اقدام به اجرای آن در استان می‌کند.

نیک بخش در تشریح طرح تکاک گفت: به سبب ان طرح بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با ۴۹درصد سرمایه با ایثار گرانی که دارای سوله یا کارگاهی هستند وارد مشارکتی ۵ ساله می‌شود و پس از این مدت و راه اندازی کارخانه در آن محل بنیاد کارخانه را تقدیم ایثارگر می‌کند.

وی با اشاره به روش‌های دیگر اجرای طرح تکاک ابراز کرد: بنیاد به ایثارگرانی که زمین دارند کمک می‌کند تا در زمین خود کارآفرینی کنند و در مرحله سوم با اجرایی شدن طرح تکاک از ۲ روش گفته شده ایثارگرانی که تمایل داشته باشند در کارخانه های ایجاد شده کار کنند نیرو پذیرفته می‌شود.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در اشاره به بزرگواری آزادگان عزیز کشور بیان کرد: این بزرگواران در زمان اسارت صبر را شرمنده خود کردند و همواره با وجود ناملایمات دوران اسارت به وی فقیه و رهبر خود وفادار ماندند.

وی با اشاره به اینکه عزیزترین شهدای دوران جنگ تحمیلی شهدایی بودند که در عراق و غریبانه شهید شدند٬ بیان کرد: یاد تمامی آن شهدا را باید گرامی داشت.

نیک بخش با اشاره به اینکه آزادگان ایران همواره آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار بوده‌اند٬ خاطرنشان کرد: آزادگان ایران نسل خوبی را تربیت و فرزندانی تربیت کرده‌اند که از نظر علمی، فرهنگی و هنری رتبه‌های خوبی کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به تفاوت‌های ایران و عراق در برخورد با اسرا تصریح کرد: در ایران به دلیل انقلاب فرهنگی که رخ داده بود اسرا را میهمان خطاب می‌کردند و از نظر آموزش‌های فنی و نیز از نظر امکانات به گونه‌ای بودند که بعد آزادی تمایلی به رفتن به کشور خود را نداشتند.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان افزود: این در حالی بود که در کشور عراق با بدترین برخورد ممکن با آزادگان ایران رفتار می‌کردند و آزادگان ایران و اسرای عراقی نیز تفات بسیاری داشتند و در شرایطی که اسرای عراقی پس از آزادی به دیدار خانواده خود می‌رفتند آزادگان ایران پس از بازگشت به وطن بوسه بر خاک پاک کشورشان می‌زدند که چند صد هزار شهید برای آن داده بودند و به دیدار رهبر خود می‌شتافتند.

وی خاطرنشان کرد: آزادگان ایرانی در دوران اسارت نیز تقیه نکردند و مبارزه می‌کردند و همواره اخباری که از رزمندگان به گوش اسرا می‌رسید برای آنها روحیه بخش بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *