يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

حمله تروریستی به فرودگاه کویته پاکستان

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 375213
حمله تروریست‌ها به پایگاه‌های هوایی و فرودگاه شهر کویته با اقدام به موقع ارتش پاکستان خنثی شد و به گفته وزیر داخله بلوچستان، شبه نظامیان ازبک عامل این حمله بودند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تروریست‌ها ساعت ۱۱ شب گذشته به پایگاه‌های هوایی سمنگلی و خالد ایربیس در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان حمله کردند.

بنابراین گزارش، درگیری‌های پراکنده بین شبه‌نظامیان و سربازان ارتش تا صبح امروز ادامه داشت که بر اثر این درگیری‌ها ۱۰ شبه‌نظامی کشته و یک نفر دستگیر شد.

ژنرال عاصم باجوه سخنگوی ارتش پاکستان امروز صبح اعلام کرد: پایگاه‌های هوایی سمنگلی و خالد ایربیس به طور کامل پاکسازی شده و هیچ خطری فرودگاه کویته را تهدید نمی‌کند.

وی افزود: شبه‌نظامیان سعی داشتند جشن‌های استقلال پاکستان را به چالش بکشند اما ارتش موفق شد نقشه های آنها را خنثی کند.

محمد عملیش فرمانده پلیس بلوچستان نیز در جمع خبرنگاران گفت: ۳ تن از شبه‌نظامیان با نفوذ به محدوده امنیتی پایگاه‌های هوایی خود را منفجر کردند که این حمله انتحاری برای سر در گم کردن نیروهای امنیتی انجام شد اما لحظاتی بعد نیروهای ارتش به موقع وارد عمل شده و به سوی مهاجمان آتش گشودند.

عملیش خاطر نشان کرد: همه شبه‌نظامیان جوان بودند و یکی از آنها به خوبی قابل شناسایی بود.

وی افزود: اقدام به موقع ارتش، کشور را از یک فاجعه بزرگ نجات داد.

فرمانده پلیس بلوچستان تصریح کرد: در عملیات ارتش ۱۰ شبه‌نظامی کشته و یکی از آنها که به شدت زخمی بود، دستگیر شد.

وی افزود: درگیری بین ارتش و شبه‌نظامیان باعث زخمی شدن ۷ سرباز ارتش شد که خطر از آنها رفع شده و زنده خواهند ماند.

عمران‌قریشی فرمانده ارتش پلیس پاکستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عملیات ارتش امروز صبح به پایان رسید و پلیس ۵ تن از افراد مشکوک را از اطراف فرودگاه کویته دستگیر کرده که بازجویی از آنها ادامه دارد.

گزارش ها نشان می‌دهد سن شبه‌نظامیان بین ۲۵ تا ۳۰ سال بود و آنها خود را به انواع سلاح‌های پیشرفته خودکار مجهز کرده بودند.

سر فراز بگتی وزیر داخله ایالت بلوچستان امروز درمصاحبه با خبرنگاران بیان کرد: در عملیات علیه شبه‌نظامیان علاوه بر ۷ سرباز ارتش ۴ پلیس نیز زخمی شدند.

بگتی افزود: بعد از بازجویی از تروریست‌های دستگیر شده مشخص شد تروریست‌هایی که قصد حمله به پایگاه‌های نظامی و فرودگاه کویته را داشتند شبه‌نظامیان ازبک هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *