شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
آیت الله موحدی کرمانی :

دانشجویان به دنبال نور حقیقی باشند

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 375191
خطیب جمعه موقت تهران در جمع اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور گفت: در اوایل انقلاب مجاهدت ها و فداکاری های عجیبی مشاهده شد و این به دلیل تابش نور حقیقی در قلب مجاهدان بود و بعضی از دانشجویان را فرمول های موجود درکتاب های درسی اشباع نمی کند زیرا آنها به دنبال نور حقیقی هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شامگاه پنج شنبه آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در جمع اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور گفت: اوایل انقلاب مجاهدت ها و فداکاری های عجیبی مشاهده شد و این به دلیل تابش نور حقیقی در قلب مجاهدان بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: بعضی دانشجویان را فرمول های موجود درکتاب های درسی اشباع نمی کند زیرا آنها به دنبال نور حقیقی هستند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: در زمان جنگ رزمنده ها عاشقانه به جبهه می رفتند طوری که آدم احساس می کرد نوری در قلب آنها مشاهده می شود.

وی به حضور نوجوانان کم سن و سال در جبهه ها اشاره کرد و گفت: این عشقی که باعث حضور نوجوانان درجبهه های حق علیه باطل می شد، کورکورانه وارد قلب آنان نشده بود.

خطیب جمعه موقت تهران ادامه داد: در کرمانشاه به دیدار جانبازان رفتم و نوجوانی را دیدم که دو دست و پای او قطع شده بود اما می گفت من شرمنده هستم زیرا به مقام والای شهادت نرسیدم.

آیت الله موحدی کرمانی راه بدست آوردن این نور را بندگی خداوند، سجده های طولانی و عشق به خدا دانست و تاکید کرد: کسانی که در راه ولایت قدم بر می دارند این نور را به خوبی در دل های خود احساس خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: در جایی که حکومت اسلامی تشکیل شده است باید از ولی فقیه تبعیت کرد زیرا ایشان نماینده امام زمان (عج) هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به صبر مادران شهید در زمان جنگ گفت: ریشه صبر در این است که انسان خدا و نظام هستی را بهترین نظام بداند.

همچنین وی رضای الهی را بالاتر از صبر خواند و گفت: مصیبت اگرچه ظاهر سختی دارد اما باطن آن از الطاف خفیه خدا است.

آیت الله موحدی کرمانی صبر و رضای امام خمینی (ره) را مثال زد و تصریح کرد: امام در فوت حاج آقا مصطفی الطاف خفیه را مشاهده می کرد زیرا او صبر و رضای الهی را سرلوحه کار خود قرار داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *