يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

مخالفت دولت اوکراین با آتش‌بس در دونتسک

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب: 374545
پیشنهاد جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین برای برقراری آتش‌بس با مخالفت دولت اوکراین روبرو شده است. دولت کی‌یف با آتش‌بس مخالفت کرده و معتقد است که این شگردی است تا نیروهای روس به کمک جدایی‌طلبان بشتابند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی دویچه وله گزارش داد، آلکساندر زاخارشنکو، رئیس دولت جدایی‌طلبان شهر دونتسک خواستار آتش‌بس شد. او گفت در صورتی که ارتش اوکراین حاضر باشد، او نیز با آتش‌بس موافق است. با این حال، پیشنهاد آلکساندر زاخارشنکو نه تنها اجرا نشده، بلکه این شهر زیر باران شدیدتر گلوله نیز قرار گرفت. مقامات دونتسک اعلام کردند که در پی ادامه رگبار توپخانه به این شهر بخش‌هایی از یک بیمارستان تخریب شده است.

همچنین خمپاره‌ها به یک خانه نیز اصابت کرده و آن را ویران کرده است. ارتش اوکراین اعلام کرد که همچنان علیه جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین به پیشروی ادامه خواهد داد.

در بیانیه ارتش اوکراین در این باره آمده که جدایی‌طلبان تلفات سنگینی داده‌اند، اما نیروهای ارتش نیز با تلفاتی روبرو بوده‌اند.

شورای امنیت ملی اوکراین در کی‌یف اعلام کرد که آمادگی جدایی‌طلبان برای آتش‌بس باید با اقداماتی عملی از طرف آنها همراه باشد. در بیانیه این شورا آمده است که جدایی‌طلبان باید یا پرچم‌های سفید به دست گرفته و تسلیم شوند، یا سلاح‌های خود را تحویل دهند.

رئیس دولت جدایی‌طلبان شهر دونتسک در سخنانش درباره برقراری آتش‌بس این امر را برای رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم شهر و جلوگیری از یک فاجعه انسانی در دونتسک ضروری دانست.

زاخارشنکو در ادامه گفته است: اگر ارتش اوکراین با آتش‌بس موافقت نکند و به شهر وارد شود، جنگی بر سر هر خیابان و در هر خانه و هر متر زمین آغاز خواهد شد. در چنین شرایطی دونتسک تبدیل به استالینگراد جدیدی خواهد شد.

سخنان زاخارشنکو در حالی است که ارتش اوکراین اعلام کرده آماده ورود به شهر و اشغال آن است. پیش از درگیری‌ها در دونتسک، این شهر صنعتی یک میلیون جمعیت داشت. بسیاری از ساکنان این شهر اما به سبب درگیری‌های وسیع مجبور به فرار به شهرهای دیگر شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *