پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اعلام آتش بس یک طرفه از سوی اوکراین

پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 365955
برقراری آتش بس یکجانبه از سوی دولت و اعلام کشته شدن دست کم 174 نظامی ارتش در عملیات مناطق شرقی از جمله تحولات امروز اوکراین به شمار می رود.
به گزارش جهان؛ مهر به نقل از شینهوا، "پترو پوروشنکو" رئیس جمهوری اوکراین از برقراری آتش بس یکجانبه در مناطق شرقی خبر داد. بر این اساس با این اقدام به جدایی طلبان مسلح این فرصت داده شده که با زمین گذاشتن سلاح هایشان، کشور را ترک کنند.

این تصمیم پس از دیدار روز گذشته پوروشنکو با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اتخاذ می شود. طی این دیدار تحولات اخیر اوکراین به ویژه در مناطق شرقی مورد بررسی قرار گرفت. در این دیدار پوتین با انتقاد از کشته شدن دو خبرنگار روس در لوهانسک بر لزوم محافظت از جان منسوبین رسانه ها تاکید کرد. همچنین برقراری آتش بس در مناطق شرقی از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بوده است.

در همین حال وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد از زمان آغاز عملیات موسوم به "ضد تروریسم" در مناطق شرقی این کشور تا کنون ۱۴۷ نظامی کشته شده اند. "ویتالی آندروناتی" رئیس بخش سلامت وزارت دفاع اوکراین با اعلام این خبر گفت: طی این مدت ۲۶۷ نظامی ارتش مجروح شده اند که شرایط ۱۳ نفر از آنان وخیم است.

وی همچنین از کشته شدن یک نظامی مجروح پس از انتقال به مراکز درمانی ارتش خبر داد. ارتش اوکراین از اواسط ماه آوریل عملیاتی نظامی را علیه جدایی طلبان طرفدار روسیه در مناطق دونتسک و لوهانسک که با اعلام استقلال خود خواهان پیوستن به روسیه هستند، به اجرا گذاشته است.

گفتنی است روز گذشته کمیسیون ویژه سازمان ملل در امور اوکراین اعلام کرد عملیات ارتش اوکراین با عنوان مقابله با تروریسم در مناطق شرقی این کشور تا کنون ۳۵۶ کشته و ۲۵۷ مجروح به جا گذاشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *