شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

طرح متنوع‌سازی تعرفه‌های آب در مناطق

يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 367662
مشاور وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تعرفه های پرداختی آب باید در مناطق مختلف کشور متفاوت باشد گفت: در حال حاضر سهم مشترکان از قیمت تمام شده آب ۱۹ تا ۲۰ درصد است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حمیدرضا جانباز با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۹ تا ۲۰ درصد قیمت تمام‌شده آب از مشترکان دریافت می‌شود گفت: مشترکان تنها بخش ناچیزی از قیمت تمام‌ شده آب را پرداخت می‌کنند در حالی که پرداخت واقعی قیمت‌ها می‌تواند نقش به سزایی در مصرف بهینه آب داشته باشد.

مشاور وزیر نیرو تعرفه یکسان آب بها را در سطح کشور اصولی ندانست و اظهارداشت: تعرفه‌های پرداختی باید در مناطق مختلف متفاوت باشد و به مقوله اقتصاد آب بیش از پیش توجه شود.

جانباز ادامه داد: قسمت عمده منابع آب محلی است، بنابراین تعرفه‌های پرداختی باید در مناطق مختلف متفاوت باشد و به مقوله اقتصاد آب بیش از پیش توجه شود.

وی اعمال مدیریت تقاضا در سطح جامعه را بسیار ضروری خواند و اعلام کرد: در حال حاضر، می‌توان با روش‌ های گوناگون مصرف بهینه آب را در جامعه ترویج داد و تقاضای آب را به‌ خوبی مدیریت کرد چرا که هم‌ اکنون بهترین روش جهت مقابله با بحران کم‌ آبی کشور مدیریت تقاضا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *