دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۷
۳۹

منظورتان همان نماز جمعه با کفش و مختلط است؟!

پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 365927
هاشمی رفسنجانی می‌گوید با توجه به ملاحظاتی که دارم، فعلا حضورم را در نمازجمعه مناسب نمی‌بینم.
منظورتان همان نماز جمعه با کفش و مختلط است؟!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، آن‌گونه که دفتر آقای هاشمی خبر داده وی اخیرا با خانواده دو شهید ملاقات کرده و گفته است: شهدای ما فرهنگی را در جامعه نهادینه کرده‌اند که برخاسته از عاشوراست.

در این دیدار خانم دیرباز به بیان خاطرات خویش از زمان دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: هر زمان که به خاطر شهادت فرزندانمان دلسرد می‌شدیم، خطبه‌های شما را گوش می‌دادیم و احساس می‌کردیم فرزندانمان زنده هستند.

هاشمی در پاسخ تصریح کرد: با توجه به ملاحظاتی که دارم، فعلا حضورم را در نمازجمعه مناسب نمی‌بینم.

آخرین حضور هاشمی در نمازجمعه مربوط به ۲۶ تیرماه ۱۳۸۸ بود که با فراخوان فتنه‌گران همراه بود و هاشمی نیز در آن خطبه به جای ایستادن در کنار نظام، از فتنه‌گران حمایت کرد. بدین ترتیب حضور در نمازجمعه نظام اسلامی برای کسی که نتوانست حساب خود را از آشوب‌طلبان و جریان برانداز جدا کند، امکانپذیر نبود. آشوب‌طلبان وابسته به بیگانه هر چند در آغاز مدعی بودند به تقلب اعتراض دارند، اما به تدریج شعار دادند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است».

آنگاه در شهریور همان سال - روز قدس- برای اولین‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی به مراسم روز قدس دهن‌کجی کردند و ضمن روزه‌خواری و سیگار کشیدن، شعار «نه غزه نه لبنان» را به پیشنهاد سایت وزارت خارجه اسرائیل علم کردند؛ سپس خواستار حذف مرگ بر آمریکا در ۱۳ آبان شدند - موضوعی که چند سال بعد در آستانه توافق ژنو مطرح شد - و در روز ۱۶ آذر روی جمهوری اسلامی خط کشیدند، به تصویر حضرت امام(ره) اهانت کردند. این طیف ضمن فحاشی علیه ولایت‌فقیه، نهایتا در روز ۶ دی- عاشورا - هتاکی و اهانت را به ساحت امام حسین علیه‌السلام کشاندند اما هرگز از سوی آقای هاشمی محکوم نشدند.

با این وصف عجیب است که آقای هاشمی هم‌ پشتیبان حرمت‌شکنان روز عاشورا و اهانت‌کنندگان به بسیج و بسیجی باشد و در عین حال به خانواده‌ شهدا بگوید «شهدای ما فرهنگی را در جامعه نهادینه کرده‌اند که برخاسته از عاشورا است». موسوی از سران فتنه، حرمت‌شکنان روز عاشورا را که از جمله عناصر سیاسی و عضو سازمان منافقین بود، مردمان خداجو خوانده بود.

خانواده شهدای حاضر در این ملاقات نیز خطبه‌های اول انقلاب آقای هاشمی را به یاد او آورده‌اند که در دفاع از نظام در مقابل ضدانقلاب و گروهک‌ها سخن می‌گفت.

گفتنی است «فواد-ش» از عناصر ضد انقلاب که سال گذشته به همراه جمعی از فتنه‌گران با هاشمی ملاقات کرد، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۹۲ ضمن انتشار یادداشتی در سایت ضد انقلابی گویانیوز به تبیین نسبت دیروز و امروز گروهک‌ها با آقای هاشمی و نمازجمعه ۲۶ تیر ۸۸ وی پرداخت. وی ضمن مرور خاطرات خود تصریح می‌کند«در سال ۷۲ هاشمی را عامل فقر و بدبختی مردم قلمداد می‌کردم و در سال ۷۶ خوشحال از اینکه دوران ریاست هاشمی تمام شده است. زمستان سال ۷۸ هاشمی کاندیدای مجلس شده بود. با «سلطان علی پروین» عکس یادگاری می‌انداخت. من هم پرسپولیسی دو آتیشه کلی فحش به علی پروین دادم که چرا با «عالیجناب سرخ‌پوش» عکس انداخته. می‌گفتیم باید هاشمی رای نیاورد. عاقبت همه هم بهش گفتند آغاسی.»

همکار گویانیوز ادامه می‌دهد: ۱۸ تیر سال ۱۳۸۰ در سالگرد کوی دانشگاه تهران روبروی درب اصلی کوی شعار می‌دادیم «عالیجناب سرخپوش ما همه گنجی شدیم.» و هنوز هاشمی منفور بود.

وی آنگاه به خطبه‌های هاشمی در نمازجمعه ۲۶ تیر ۱۳۸۸ اشاره می‌کند و می‌نویسد: آن روز شعار می‌دادیم هاشمی هاشمی سکوت کنی خائنی! من در عمرم نماز نخوانده بودم. آن روز هم نمازی نمادین خواندم با کفش و بدون وضو. آخر نماز هم با یک خانم جوان کنار دستم که نمی‌شناختم دست دادم با خنده قبول باشید گفتیم(!) تا میدان ولی‌عصر رفتیم و آنجا صف ما را درهم شکستند، چشممان از گاز اشک‌آور خیس بود. اما در قلبمان خوشحال که هاشمی با ماست.

فواد-ش در ادامه با بیان اینکه در جریان اغتشاشات بازداشت شد، خبر می‌دهد چند روز پیش از ثبت‌نام هاشمی جزو شماری از روزنامه‌نگاران (و برخی افراد بازداشت شده) بوده که در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام به ملاقات هاشمی رفته و با او ملاقات کرده است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خجالت بکشید داعش در یک قدمی مان است کی می خواهید شکست تونو قبول کنید آقاجون 18 میلیون شما رو روش شما رو قبول ندارن چرا خودتونو به اون راه زدید
داعشی که تو از ترسش میلرزی دست پرورده یار غار اقای هاشمی پادشاه عربستان است
جان من بیا وشرکت کن حاج اق خاطرهههههههههههههه!!!!!!!!!!!!!!!
Spain
خدا خيرت بده ، جهان مختصر ومفيد روند پيشرفت جناب هاشمى را توضيح دادى ، آن هم نه از زبان ما از زبان خودشان ، كاش عاليجنابان مجيزگوى بى بصيرت بيدار شوند،
متین
خدایا ما را از شر فتنه و فتنه گران و سران فتنه و بخصوص راس فتنه در امان نگه دار. تا کی باید چهره اینها ببینیم و افاضاتشان بشنویم .
هاشمی مدت مدیدی است که حتی توفیق نماز جمعه خواندن را هم از دست داده چه رسد به امام جمعه شدن او دیگر فقط در عالم رویا به خطبه خوانی خواهد پرداخت و در خواب خواهد دید که جمعیتی انبوه برای او شعار هاشمی هاشمی خدا نگهدار تو میگویند و او سرشار ا ز شور و شعف خواهد شد .
خداااااااااااااااااااااااااااااااااااامارو از دست این قوم فتنه گر نجات بده
باران
هاشمی برو برو نذار بگم بگم
چه بهتر
علیرضا
هاشمی زنده است؟؟؟!!!
آخه من نگاه میکنم میبینم نهضت که زنده است
ولی هاشمی امروز دیگر خیلی سنخیتی با نهضت و آرمانهای نهضت ندارد.
یک شاهد کوچولوش هم همین تحلیلهای آقای فواد. ش!
مشخصه دیگه این که سوال نداره
Iran, Islamic Republic of
ایشان با کفش افراد را به نماز آورد شما عرضه دارید کفشها را از پایشان هنگام نماز در آورید.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
یک مساله شرعی : اگر شخصی به امام جمعه ای اقتدا کند به گمان عادل بودن ولی بعدا بفهمد عادل نبوده است باید نماز ظهر خود را قضا کند به جای نماز جمعه ای که خوانده است اما نماز عصر ش قضا ندارد
حالا شما چرا دارين ميسوزين و جلز و ولز ميكنين!!!
درود بر هاشمي يار ديرين امام
درود بر هاشمی
ما
جنس درود شما بر هاشمی از جنس همین نماز خواندن این بابا است!
کاش هاشمی بیدار شود وببیند که اینان او را به عنوان پل میدانند تا زیر قدمهایشان را هموار کند والا نه به لباسش ارادت دارند ونه چیز دیگر .
گویا سوزش شما خوب نشده است و همچنان ادامه دارد. ادامه دهید تا خوب شوید. التماس دعا.
اشتباهي مثبت دادم
اونی که سوخت شما فتنه گران شبه داعشی بودید
ظاهرا واکنش شما در هر صورتی باید خاص باشه!
یزدی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
خداوند مزد این خائنین را بدهد
امیر
حضور شما انشاالله در بهشت زهرا.
Iran, Islamic Republic of
انشالله
تا فاتحه تو وامثال تو را بخواند
حیف که به جای حق و حقیقت به قول شما فتنه که از نامش یدا است ملاک حق قرار گرفته است و افرادی چون شما و کیهان با این بهانه هرچه خواستند میکنند و هرچه خواستند میکنند
همت دلاور
یعنی آتش زدن مسحد روز عاشورا و توهین به مقدسات و رقصیدن یک مشت لات و یک مشت زنان بی بند بار در روز عاشورا به نظر تو یک حقیقت نیست فرق تو با صهیونیست ها که دل پرخونی از کیهان دارند چیه ؟
امان از طاغوت
Italy
آیا همه ی کسانی که اون نماز جمعه رو اینقدر پرشور کردند این طور نماز خوندند؟
گیریم که با کفش خوندند، دفعه ی بعدی درست می خونند، هنر رفسنجانی اینه که این ها رو کشوند نماز جمعه و هنر شما اینه که خیلی ها رو از نماز جمعه دور کردید.
Iran, Islamic Republic of
یکسال قبل از فتنه88 یک همایش درباره استعمارگری انگلیس بود که ایشون حرفای بجایی در این کنفراس زدند ولی سال بعد، پسرشون و دخترشون سر از لندن درآوردند و در ماجراهای سال 88 نقش کلیدی بازی کردند!!! الله اکبر
علی
هنر هاشمی اینه که کسانی را که نمیدونند نباید باکفش نماز بخونن را میکشه میاره نماز جمعه وهنر شما بی هنرها اینه که نماز جمعه میلیونیو به نماز جمعه چند هزار نفری که نصفش هم از پادگانها وشهرکهای مسکونی نظامیه تبدیل میکنید.
بیشتر مردم اون نماز رو تکرار کردند چون قبول نبود
خدا لعنت کنه هرچی منافقه
مجید
هاشمی بداند که خداوند انسانها را با جان مال و زن و فرزند امتحان میکند بنظر هاشمی کدامشان را قبول شده اند0
United States
شیر مادرت حلالت که بر سر اصول اسلام پایدار ماندی نان به نرخ روز نخوردی
شیر مادرت حلالت که بر سر اصول اسلام پایدار ماندی و نان به نرخ روز نخوردی
هاشمی را میگی!!!!؟؟؟؟
زنده باد هاشمی کورشود هر انکه نتواند دید
یعقوب آل صیهون
ا احسنت زنده باد هم تو و هم رفسنجانی
ایرانی
اگر واقع بین باشیم باید قبول کنیم که نه هاشمی معصوم است که هیچ اشتباهی نداشته باشد و نه احمدی نژاد. اما مسئله این است که اشتباهات فاحش و شرم آور احمدی نژاد باعث شد هاشمی دوباره محبوبیت بیابد . مردم باید از تعصب خشک و خالی و طرف داری احساساتی دست بردارند و مشوق هرکسی که صداقت پیشه است باشند و خوبی های هرکس را که باشد بگویند ولو از جناح مخالف باشد . قران به ما در این مورد فرمول داده که حرف را بشنوید و بهترین آن را انتخاب و عمل کنید . حرف خوب حتی اگر از زبان دشمن هم زده شده باشد خوب است منتهی ما باید مواظب شیطنت دشمن باشیم نه خوبی های دشمن .
چراغعلی
مثلا ایرانی درسته حرف خوب را باید از زبان دشمن هم شیند ولی این دشمن تا حالا که حرف خوب ودرستی نزده هرچه زده به ضرر اسلام و به نفع صهیونیست ها بوده