دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۱۷

آخرین‌نظرهاشمی‌ درباره حضورش درنمازجمعه

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 365800
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد که‌ با توجه به ملاحظاتی که دارم، فعلاً حضورم را در نماز جمعه مناسب نمی‌بینم.
آخرین‌نظرهاشمی‌ درباره حضورش درنمازجمعه
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با خانواده شهیدان عبدالمحمد و منصور تقوی با تأکید بر جایگاه خانواده‌های شهدا در قلوب مردم و تاریخ انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: شهدای ما فرهنگی را در جامعه نهادینه کرده‌اند که برخاسته از عاشوراست.

وی با شنیدن مصائب و مشکلات بی‌شماری که برای خانم بی‌بی جان دیرباز، مادر شهیدان تقوی در مراحل مختلف زندگی به وجود آمد، گفت: صبر در مصائب از سفارش‌های قرآن است و بارها صابران را مورد توجه درگاه الهی خوانده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داستان زندگی خانم دیرباز را جذاب و شنیدنی توصیف کرد و اظهار داشت: خدمات ایشان به اسلام کم‌نظیر بوده و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به نقش مادران شهدا در تشویق فرزندان برای اعزام به جبهه‌ها و روحیه آنها در تشییع پیکر شهدا، گفت: آنان کوه صبر و استقامند و ما هر چقدر برای اسلام زحمت کشیده باشیم، به اندازه زحمت و تلاش مادران شهدا نیست که همواره قابل تقدیر و احترام هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از آگاهی از تألیفات فراوان شهید عبدالمحمد تقوی، گفت: چنین خانواده‌های شهیدی در کشور کم داریم و این شهید نیز از نوابغ زمان بوده‌اند.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به درخواست خانم دیرباز مبنی بر حضور در نماز جمعه تصریح کرد: با توجه به ملاحظاتی که دارم، فعلاً حضورم را در نماز جمعه مناسب نمی‌بینم.

در این دیدار خانم دیرباز به بیان خاطرات خویش از زمان دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: هر زمان که به خاطر شهادت فرزندانمان دلسرد می‌شدیم، خطبه‌های شما را گوش می‌دادیم و احساس می‌کردیم فرزندانمان زنده هستند.

در این دیدار که برادر شهیدان تقوی نیز حضور داشت، خانم دیرباز از تشکیل هیأت امنا و تصویب اساسنامه بنیاد فرهنگی شهید تقوی خبر داد و گفت: به منظور ارائه آثار شهید تقوی از جمله مکاتبات، جملات قصار ادبی، اشعار، احیای فرهنگ و معارف اسلامی و در راستای الگوسازی برای نسل جوان اقدام به تأسیس بنیاد فرهنگی شهید تقوی کردیم.

شایان ذکر است عبدالمحمد تقوی در سن ۲۱ سالگی بالغ بر ۲۱ اثر داشت و اولین معلم جوان شهید شهرستان دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که در سن ۱۶ سالگی با حکم وزارت آموزش و پرورش مشغول تدریس شد. از آنجایی که به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی علاقه‌مند بود، اولین کتابخانه را با هزینه شخصی خویش تأسیس و کتابخانه‌های سیار بسیاری را ایجاد و همچنین کانون اسلامی رشد را که اولین تشکل غیردولتی است، راه‌اندازی کرد.

شهید عبدالمحمد تقوی در ۲۲ بهمن ۱۳۶۴ در فاو و شهید منصور تقوی در مهران در سن ۱۳ سالگی به مقام شامخص شهادت رسید.

گفتنی است، مادر شهیدان تقوی، علاوه بر فرزندان خود، از ۱۴ نفر دیگر که فرزندان رضاعی ایشان بودند، سرپرستی‌ می‌کرد که همگی آنها به شهادت رسیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دود آتش فتنه یعنی الان نمیبینه؟؟!!
مناظر زیبا اومده جلوش دیگه دود نمیبینه!!!
درود بر عقل و درایت هاشمی که میداند اگر به نماز جمعه بیاید با چه استقبالی از سوی نماز گزاران روبرو میشود!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دو تا رود کمه اقیانوس آرام بر ....
Iran, Islamic Republic of
جان مادرت بیا !! چرا ناز می کنی!! ما بی صبرانه منتظریم!! اگر نیای نماز جمعه نماز شنبه میشه!!
يوسف
لطفا بيا حالا اگر در نماز جمعه كسي تورا تحويل نميگيرد.اقلا روز چهار شنبه بيا واعلان كن تا پيروانت روز چهار شنبه بيايند ونماز جمعه بخوانند .مگر نميشود.شما كه با آن نامه كذائي در مقابل نظام اسلامي ايستادي ....حالا ديگر فرقي نميكنه كه نماز جمعه را كي بخواني
یارو را تو ده راه نمی‌دادن می‌پرسید خونه کدخدا کجاست؟!
سید جواد!!
الکی میگه!!!!!!!!!
باران
Iran, Islamic Republic of
بفرمایید خدمت حاج آقا اول خانمت رو نصیحت کن بعد بیا تونماز جمعه مارو نصیحت کن البته اصلا فکر اومدن به نماز جمعه رو از سرت دور کن هنوز اون نماز جمعه ای که تشریف داشتی زخمش رو بدنمونه
قمر تاج خانوم
حالا نمیشه شینه بیاد خطبه بخونه شنبه هم برای بعظی ها روز مذهبی و تعطیله ها
Iran, Islamic Republic of
خدایا از شر م.... به تو پناه می بریم .
Iran, Islamic Republic of
سلام بر هاشمی
آل صیهون
علیکم السلام
Iran, Islamic Republic of
سلام و رحمه الله بر شما
منصور
Iran, Islamic Republic of
یک سئوال خدمت آیت الله هاشمی دارم، اگر شهدای ما ، خانواده های شهیدان و اسراء و جانبازان عزیز این همه سختی کشیدند، رنج و اندوه را تحمل نمودند تا کشور را به استقلال و آزادی برسانند، چرا مدیران ارشد کشور نتوانستند بدر تحقق آن شعار محوری موفق باشند؟ چرا با آرمان های انقلاب جنگیدند؟ چرا برای به زانو درآوردن رقبای سیاسی خود بیشترین فشار و بدترین عملکردها را حتی با دست نیاز دراز کردن به سوی دشمنان انقلاب با مردم کشور خود دریغ نکردند؟
دیگر نمی توان مردم را فریب داد. بایستی با عمل صداقت خود را ثابت نمود. خیر، نمره شما منفی ست. کسی که کشور خود را دوست دارد، مردم کشور خود را دوست دارد، بایستی تمام عملکردش در رضایت حق تعالی باشد، نه اینکه رضایت منیت خود، خانواده خود و دوستان نزدیک خود
آقای هاشمی کتاب خاطرات شما در سال 1370 مربوط به روزهای تاسوعا و عاشورا را خواندیم خیلی محظوظ شدیم شما میتوانید هر وقت اراده کردید به نماز جمعه تشریف بیاورید البته خداوند متعال نماز فرادا را برای همچه وقتهایی قرار داده است .