جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

مصلی امام خمینی (ره) کی افتتاح می‌شود؟

سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب: 395529
رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی از تکمیل مصلای تهران، مشروط بر تأمین اعتبار تا سال ۹۵ خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امسال ۲۸ بیمارستان را تحویل دهیم؛ ضمن اینکه زندان مرکزی تهران تا ماه آینده ساخته می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدجعفر علیزاده امروز در نشست خبری اظهار داشت: اجرای طرح توسعه مجلس، طرح توسعه ضلع جنوب شرقی حرم حضرت معصومه(س)، پروژه مصلی تهران، پروژه کتابخانه ملی، پروژه ساخت مصلی و پروژه سالن اجلاس سران بخشی از پروژه‌های مربوط به این معاونت است.

وی ادامه داد: در سال‌های ۹۱ و ۹۲ تعداد ۲۱۰۰ تخت بیمارستان به بهره‌برداری رسید؛ تاکنون ۱۷۶ بیمارستان با ۱۷ هزار تخت ساخته و تحویل شده است.

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی افزود: در حال حاضر ۱۳۸ پروژه بیمارستانی به میزان ۲۳۳ هزار و ۹۶۲ تخت در دست اجرا است که مطالبات آنها از اعتبارات سال۹۲ پرداخت می‌شود.

وی افزود: تحول نظام سلامت استراتژی دولت است و در این راستا متعهد شده‌ایم که امسال ۲۸ بیمارستان را افتتاح کنیم که امیدواریم این هدف محقق شود.

علیزاده افزود: این ۲۸ بیمارستان شامل ۲۴۰۰ تخت است که ۱۲ بیمارستان آن تاکنون تکمیل شده است.

وی یادآور شد: همچنین زندان مرکزی تهران در حال تکمیل است که تا ماه آینده تحویل می‌دهیم که در جاده قم ساخته خواهد شد.

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی اظهار داشت: در بخش بتن، کف مقاومت در جهان ۴۰۰ کیلوگرم است اما هنوز در ایران این رقم ۲۰۰ کیلوگرم است یعنی به ازای هر سانتی‌متر مربع سازه بتنی باید ۴۰۰ کیلوگرم تنش را تحمل کند.

وی اظهار داشت:‌در این راستا تلاش کرده‌ایم با همکاری مرکز تحقیقات راه و مسکن و انجمن بتن این رقم ارتقاء یابد تا ستون‌ها باریک‌تر شده و صرفه‌جویی شن و ماسه افزایش یابد.

* تکمیل مصلی تهران تا سال ۹۵ در صورت تخصیص اعتبار

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی گفت : ایده ساخت مصلی از سال ۶۱ مطرح شد تا در ۲۱۰ هکتار از اراضی عباس‌آباد ساخته شود.

وی ادامه داد:‌کلنگ‌زنی اجرای این پروژه از سال ۱۳۷۲ آغاز شد و از نیمه دوم ۱۳۸۵ با ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی به سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی واگذار شد.

علیزاده بیان کرد: ‌مصلی ۱۲ گلدسته، ۱۴ صحن و ۵ ورودی دارد؛ در ساخت آن از معماری اصیل ایرانی اسفاده شده است و فقط محل برگزاری نماز جماعت نیست بلکه مجتمع بزرگ اسلامی است.

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی افزود: سالن‌های متعدد گردهمایی داخلی و بین‌المللی، موزه انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات اسلامی،‌مؤسسه آموزش علوم اسلامی، بازارچه صنایع دستی و ... از کاربری‌های مصلی است.

علیزاده افزود: در صورت تخصیص اعتبار تلاش می‌کنیم مصلی در سال ۹۵ به اتمام برسد؛ در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن ۶۲ درصد است.

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی گفت: در ساخت مصلی ۸ درصد نسبت به بودجه جلوتر هستیم؛ پیشنهاد داده‌ایم در سال ۹۴ مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به مصلی اختصاص یابد تا رواق شرقی و فضای اطراف تکمیل شود.

* تکمیل همه پروژه‌های سازمان مجری ساختمان‌ها ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی گفت: برای تکمیل کل پروژه‌های خود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

وی افزود: در حال حاضر کل پروژه‌ها ۲۱۴ پروژه است که شامل ۲ میلیون ۷۵۰ هزار متر مربع ساختمان و ۱۰ میلیون مترمربع محوطه است.

به گفته وی امسال تخصیص مناسبی برای بودجه داشتیم ؛ پایان سال قبل نیز تخصیص مناسبی گرفتیم، تخصیص امسال نیز تاکنون ۷۰ درصد بوده است و سال آینده پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۳۶ درصد افزایش بودجه داشته باشیم.

علیزاده افزود: در سال ۹۲ اعتبار ما ۴۸۰ میلیارد تومان و در سال ۹۳ ، ۳۱۸ میلیارد تومان است اما این رقم در طول سال افزایش می‌یابد که پیش‌بینی می‌کنیم از ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عرب ها خانه خدا را چند بار از انقلاب تا کنوه باز سازی و گسترش داده اند که 3 میلیون حاجی ظرفیت دارد.
ما 35 سال است یک مصلی ساختیم که تمام اقلام ان به علت زمان پمسیده و باید ترمیم شود حالا چند ده دیگر باید افتتاح شود خدا میداند.
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا بدید چینی ها تمام کنند/
Germany
وقت گل ني