دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱۸
۳۷
سکوت مقامات مسؤول درباره یک سفر؛

حضور پر ابهام یک مقام رسمی کاخ سفید در ایران/ مشاور اوباما با استاندار اصفهان دیدار کرد

+ فیلم دعای مشاور معنوی اوباما برای پیروزی وی در انتخابات
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 363102
یک هیات آمریکایی در سکوت رسانه‌ای و بدون توضیح مقامات دعوت کننده و وزارت خارجه وارد کشور شده و با چند مقام دولتی هم گفتگو کرده است.
حضور پر ابهام یک مقام رسمی کاخ سفید در ایران/ مشاور اوباما با استاندار اصفهان دیدار کرد
به گزارش جهان نيوز، ریاست این هیات ۳۰ نفره بر عهده فردی نام "ژوئل هانتر"، رئيس كليساهاي فلوريدا است که از چهارم خردادماه با عنوان "هیات مذهبی" وارد ایران شده اند.

بر اساس شنیده‌های خبرنگار جهان‌نیوز، این هیات با هماهنگی مرکز گفت‌و‌گوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وارد کشور شده است.

بنابر اطلاعات موجود، ژوئل هانتر مشاور امور معنوی اوباما است که در شورای مشورتی اعتقادی اوباما حضور دارد. وی نقش بسیار پر رنگی در پیروزی تیم باراک اوباما - جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۰۸ داشته است و به واسطه این اقدامات، به عنوان مشاور در کاخ سفید مشغول به فعالیت شد.




ژوئل هانتر در کنار اوباما

دانشگاه ادیان و مذاهب خبر دیدار هیات آمریکایی را با استفاده از لفظ "مشاور معنوی رئیس جمهور" برای هانتر، پوشش داده است.

هانتر که از بزرگترین کشیش های اوانجلیست است، بعد از مرگ "جری فال ول" توانسته جای وی را بگیرد. استفاده گسترده از فیس بوک، وب کست و شبکه های ماهواره ای از خصوصیات اوانجلیستهاست. اوانجلیستها، همان مسیحیان صهیونیست هستند که جمعیت آنان در آمریکا نزدیک به هفتاد میلیون نفر (یک چهارم جمعیت آمریکا) است.

البته ژوئل هانتر یکی از کشیش های روشنفکر آمریکایی است که ظاهراً مخالف توسعه اسلام هراسی هست. هانتر، همچنین در برخی موارد نیز جزو منتقدان دولت اوباما بوده است. به عنوان مثال، او درباره امضای قانون آزادشدن ازدواج همجنسگرایان توسط اوباما، واکنش نشان داد و این اقدام را نادرست خواند.

اولین بار روزنامه صهیونیستی هاآرتص بود که خبر از اعزام این گروه آمریکایی به ایران داد.

این هیات تاکنون چند برنامه و نشست در تهران و اصفهان داشته است و هم اکنون در شهر اصفهان حضور دارد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000363/n00363102-t.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000363/nf00363102-1.jpg
دیدار ژوئل هانتر با استاندار اصفهان

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد سفر این هیات از سوی دستیار جنجالی رئیس جمهور طرح ریزی شده اما هدف اصلی وی از این اقدام اعلام نشده است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000363/nf00363102-2.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000363/nf00363102-3.jpg

گفتنی است، هفته گذشته هم یک "هیات اقتصادی" آمریکایی به ایران سفر کرده بود و به دنبال گشایش نمایندگی اپل در ایران بود.

با توجه به سفرهای مقامات غربی در چند ماهه اخیر که همواره با حاشیه و جنجال و در عین حال پنهان کاری وزارت خارجه همراه بوده، سفر این هیات مذهبی آمریکایی هم شبهاتی را ایجاد کرده است.

نخستین سوالی که در این باره وجود دارد این است که مرکز گفت‌و‌گوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با چه هدفی از این هیأت برای حضور در ایران دعوت به عمل آورده است؟

سوال دوم اینکه آیا درباره این سفر با دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی هماهنگی شده یا همانند سفر مقامات اروپایی ممکن است جنجال جدیدی از آن برخیزد؟

و در نهایت آیا این سفر در راستای پروژه "بزک کردن آمریکا" از سوی طیف غربگرا برای فرستادن پالس های مثبت به مقامات آمریکایی است؟


باید به افکار عمومی حق داد که پاسخ این سؤالات را از مقامات مسؤول در دولت دریافت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ای بابا متاسفانه این کارها دیگه داره عادی می شه
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
دیگه هر کاری که فکرشو بکنی انجام میشه فقط با شیب ملایم !!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
از نظر ما بطور مثال درجه شيب ملايم 5 درجه و از نظر اون اقاهه 85 درجه است!!!
حالا کی اینارو آورده؟
میثم
دانشگاه ادیان و مذاهب در قم یک دانشگاه غیر انتفاعی است . ولی با نظام ...بایدبگم که یکی از مسئو لینش در گفتگویی دهه فجر را به سخره گرفته بود و می گفت ...
Norway
زمان خاتمی هم همین اتفاقات می افتاد مردم ومسئولین به هوش باشید
Mohammad Reza
United States
حتمآ اين بابا هم ماموريت دارد با سران فتنه ملاقات کند.....
یه آدم بیچاره
جهان خواهش میکنم نظرم را منتشر کنید
چشمتون کور دندتون نرم . وقتی احمدی نژاد را بی محابا میزدید حالا بخورید این اولشه هنوز . ببینم مثل دوره احمدی نژاد جرات دارید خط ونشون بکشید و گردن کلفتی کنید ؟
به امید خدا از مجلس هم میندازنتون بیرونو لاریجانی قدرتمند تر میشه انشالله .شما هم برید با قالیباف تون حال کنید
محسن
کو گوش شنوا
احمدی نژاد این اواخر به... برای مذاکره با آمریکا ولی ... قابل اعتماد نبود.
حسین روتن
بنده خدا بر صفا کنه با اینکه بیچاره ای جهان نظرتو منتشر کرد
مطمئن باش فقط اینجا می تونی این جوری نظر بنویسی و جهان هم منتشر کنه جهان و رسانه های مثل جهان نیوز انتقاد می کردن از عملکردی که باید انتقاد می کردند در غیر این صورت زدن فرق داره زدن کاریه که الان رسانه های انحرافی و یا همون رسانه های مجیزگوی احمدی نژاد دارن با منتقداشون انجام می دن
می باست می نوشتی یه آدمه عضو جریان انحرافی
گردن کلفتی رو با دروغ قاطی کردی نوشتی چی
Iran, Islamic Republic of
این چیزها توی این دولت اصلا عجیب نیست
اصلا
چقدر خبر خوبيه ... خب اين کجاش ايراد داره ؟ چرا يک عده از اين ارتباطات مي ترسن ؟!! بخدا خيلي خوشحال شدم ... يکي از آرزوهام اينه که اوباما بتونه به ايران سفر داشته باشه ...انشاالله
تو سقف آرزوت همینه ، انتظاری از امثال تو نیست ...
بالاخره اربابت رعیتی گفتن !
محمد رهنما
اول جواب ملت ایران را بدهد اقای اوباما،همکاری با عراق در جنگ تحمیلی انهم با سلاح شیمیایی، حمایت از منافقین ادم کش ، توهین به قران و پیامبراسلام، شلیک موشک به هواپیمای حجاج، اگر جواب داد به این خیانتها و دشمنی ها و صدها مورد دیگر و توانست جبران کند انوقت جا دارد که شما خشمگین نشوید اما در حال حاضر که صدها سند از دشمنی وجود دارد خوشحالی شما معنی ندارد.
 
افكار عمومي كيلو چنده مگه تو اين ده ئسال گذشته افكاري هم مونده مردم برا نون شبشون محتاجند مثل شما چند آدم بيكار وعلاف نيستند كه مدام دست كنند تو لونه زنبور افكار عمومي بيكار نيست كه نخود هر آشي بشه شما هم بهتره رسالت رسانه اي خودتونو حفظ كنيد
شما هم بهتره جایگاه کاربری خودت رو حفظ کنی .
استاندار اصفهان کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا این یارو رفته توی قلب پایتخت با یونسی دیدار داشته
معاونین اوباما و روحانی باهم دیدار کردند. مملکت رو آب برده شما رو خواب برده!!!
احمد علی جهان بین
آهای ملت ایران ، شیطان برای ورود به ایران رخنه کرده است به هر دلیل مواظب باشید و هوشیار باشید که زیر بار استکبار جهانی نرویم
United States
از استاندار و عوامل اصلاحاتی اش بیشتر انتظار نمیرود انهم در استان شهیدپرور اصفهان از ۲۳هزار شهید استان شرمنده ایم که اصفهان حیاط خلوت استکبار شده.
ابی
United States
خب الان باید خوشحال باشیم ...
آدمیزاد
Colombia
بابا مردم بیچاره هنوز فرق فرقه های مسیحی را نمیدونند حتما استاندار اصفهان فکر کرده که این آدم هم ارمنی است در حالیکه اونجلیکالها یا اونجلیستها "وهابی" های مسیحیتند .
Iran, Islamic Republic of
در دنیای دیپلماسی عمومی آمدن و رفتن هیئت های فرهنگی و مذهبی کشورها موضوعی عادی تلقی میشود از نظر قانونی هم منعی وجود ندارد باید بخاطر داشت که این امریکا بود که روابطش را با ایران قطع کرد حالا اگر تصمیم گرفته اند که بتدریج روابط را برقرار کنند چه اشکالی دارد اگر هدف دولت کاهش تنش ها باشد آمدن این هیئتها مفید هم هست .
علی
Iran, Islamic Republic of
ای بابا نمی دونید اینها با دعوت دانشگاه مفید که رییسش یک مرجع هست امدند اول هم رفتند انجا. از ترس یکی از ما مخالفین را راه ندادند.انجا خوردند وحرف زدند و به ریش ماها خندیدند. کجای کارید؟اقایان فتنه در دانشگاه مفید حکومت را اداخته اند
طلبه بصیر
نکته قابل ملاحظه در این رویداد این است که ژول هانتر که مشاور معنوی اوباما محسوب می شود و علی یونسی به عنوان مشاور دکتر روحانی در امور اقلیت ها و ادیان، در این نشست حضور داشته اند؛ نکته ای که برخی رسانه ها آن را یک نشانه سیاسی دانسته اند.
بنابر اطلاعات موجود، ژول هانتر علاوه بر سمت مشاور امور معنوی اوباما، در شورای مشورتی اعتقادی اوباما نیز حضور دارد. وی نقش بسیار پر رنگی در پیروزی تیم باراک اوباما - جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۰۸ داشته است و به واسطه این اقدامات، به عنوان مشاور در کاخ سفید مشغول به فعالیت شد.

همچنین رسانه ها با اشاره به ملاقات های پیشین هیات دیپلماتیک اروپا با متهمان فتنه، آن هم به صورت هماهنگ نشده و غیر رسمی ابراز نگرانی نموده اند که دستگاه های مسئول دقت نمایند تا در سفر این هیات آمریکایی نیز اتفاقات مشابهی تکرار نشود.

هرچند دعوت از این گروه آمریکایی برای دیدارهای فرهنگی-مذهبی ذکر شده است، اما لازم است تا هوشیاری لازم درخصوص عدم بروز موقعیت هایی که به ضرر جمهوری اسلامی می انجامد، وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است یکی از نگرانی های موجود حضور علی یونسی در این دیدارها است؛ شخصی که در ماه های اخیر دائما با ابراز مواضع ساختارشکنانه درباره اسلام، مسیحیت و فرق اسلامی موجبات تفرقه و ایجاد سوژه برای رسانه های ضد نظام را فراهم نموده است. مواضع سخیف و ساختارشکنی که حتی موجب شد تا دادگاه روحانیت نیز وی را برای پاسخگویی احضار نموده و تذکراتی به این شخص مساله ساز بدهد.
طلبه بلاگ
با اشاره به ملاقات های پیشین هیات دیپلماتیک اروپا با متهمان فتنه، آن هم به صورت هماهنگ نشده و غیر رسمی ابراز نگرانی نموده اند که دستگاه های مسئول دقت نمایند تا در سفر این هیات آمریکایی نیز اتفاقات مشابهی تکرار نشود.
جناب یونسی دوباره سوتی ندهی / گه این مدت چندین مورد گند زدی داداش جون, مردو شما را زیر نظر دارند/آقای یونسی از حول حلیم نیفتی توی دیگ.
ح
حتما اومده جنازه ی " ریچارد فرای " رو به ما قالب کنه و در عوض هم چند تا هدیه ی ارزشمند از میراث فرهنگی بگیره ببره تو موزه های امریکا ... الان بازار این کارا گرمه دیگه ...
حسنی از کرمانشاه
هرچند دعوت از این گروه آمریکایی برای دیدارهای فرهنگی-مذهبی ذکر شده است، اما لازم است تا هوشیاری لازم درخصوص عدم بروز موقعیت هایی که به ضرر جمهوری اسلامی می انجامد، وجود داشته باشد.
نمایندگان مجلس دوباره به خواب غفلت نروند واین هیئت آمریکایی را رصد کنند.
نکند فردا با عده ای از فعالان فتنه 88 دیدار کنند که مایه شرمندگی مسئولین ذیربط خواهد بود
ali
حالا یه گروه آمریکایی اومدن مگه چی شده.نمیشه تا ابد با امریکا سر جنگ داشته باشیم.
ای ول به ظریف
هادی
در ایران فقط همه نگران رابطه با امریکا هستند فساد بیداد میکنه از کفن پوشان خبری نیست !
کریمی
همیشه پشت پرده پنهان کاری ها کاسه ای زیر نیم کاسه است....!!!
اگر چیزی هم نباشد که هست .. نادان هایی که این برنامه ها میریزند باید جواب بدهند چرا < پنهانی> ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ونتیجه این پنهانکاری ها همیشه بنفع آمریکا تمالم میشود !!!!
حماقت تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صادق
کافی بود این اتفاق زمان احمدی نژاد می افتاد ....
محمد
آمریکا شیطان بزرگ است...
علی
به جای دادن هدیه با ارزش، باید بدیلیجات بی ارزش به این یانکی داد. ( مثل شیر دال بدلی )
تادر
Iran, Islamic Republic of
چطور "هیات مذهبی" خانوم های ایرانی وارد امریکا شدند مشکلی نبود حالا این شده مشکل؟!!