جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳

پاسخ نوبخت درباره حذف یارانه و سخنان مشاور اوباما درباره روحانی

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 364516
سخنگوی دولت گفت: امشب یارانه‌ همه خانوارهای متقاضی و ثبت‌نام شده را پرداخت خواهیم کرد.
پاسخ نوبخت درباره حذف یارانه و سخنان مشاور اوباما درباره روحانی
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت وزیران با اشاره به وقوع سیل در استان‌های گلستان و مازندران و تصویب اعتبارات اختصاص یافته به این دو استان، گفت: با ارزیابی‌های اولیه در مناطق خسارت دیده امروز هیئت وزیران تصویب کرد مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان به صورت اعتبارات و تسهیلات به دو استان گلستان و مازندران اختصاص دهد.

وی افزود: از ۵۷ میلیارد تومان که برای استان مازندران در نظر گرفته شده است ۳۲ میلیارد تومان به صورت کمک‌های بلاعوض توزیع و ۲۵ میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات ارزان‌قیمت اختصاص داده می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه ۱۱.۶ میلیارد تومان به واحدهای مسکونی و ۱۳.۴ میلیارد تومان به امور کشاورزی و دام در استان مازندران اختصاص می‌یابد تصریح کرد: برای استان گلستان نیز هیئت دولت مبلغ ۵۳ میلیارد تومان را تصویب کرد. ۲۱ میلیارد تومان به صورت کمک‌های بلاعوض و ۳۲ میلیارد تومان به صورت تسهیلات ارزان‌قیمت خواهد بود که ۶.۱ میلیارد تومان مسکونی و ۲۵.۵ میلیارد تومان نیز برای امور کشاورزی و دام خواهد بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هیئت وزیران تصویب کرده است کلیه بدهی‌های مردم خسارت دیده در دو استان را تا ۳ سال تمدید کند گفت: علاوه بر این نیز جرایم دیرکرد اقساط اولیه این دو استان نیز بخشیده شد و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف شد این جرایم دیرکرد را به بانک‌ها پرداخت کند.

وی تصریح کرد: همچنین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور قرار است برآورد آزادسازی حریم برای زیرساخت‌های حمل و نقل و نوسازی کشاورزی برنامه‌ای را تهیه کند و به تصویب هیئت وزیران برساند.

نوبخت در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه نظارت و کنترل دولت در افزایش قیمت کالاها گفت: دولت با هرگونه افزایش غیرمنطقی کالاها به بهانه افزایش قیمت سوخت مخالف است و دستگاه‌های نظارتی این امور را رصد می‌کنند و ما موظف هستیم از مردم در برابر گرانفروشی حمایت کنیم.

سخنگوی دولت در خصوص برخی مباحث مطرح شده مبنی بر احتمال جایگزینی رحمانی فضلی وزیر کشور به جای علی جنتی وزیر ارشاد نیز گفت: این موضوع شایعه است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا شورای رقابت نرخ قطعی خودرو را اعلام نمی‌کند، خاطر نشان کرد: شاید ضرورتی ندارد که قیمتی اعلام شود یا انتظاری داشته باشیم که قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

نوبخت ادامه داد: دولت از صنعت خودروسازی مطالبه می‌کند درجهت افزایش کیفیت خودروها برای ما اخبار داشته باشد نه افزایش قیمت هر ساله.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه دولت فرآیند حذف یارانه افراد پردرآمد را از چه موقعی شروع خواهد کرد اظهار داشت: بنده خواهش می‌کنم به این موضوع نپردازید چرا که بحث این مسائل برای افراد کم‌درآمد استرس ایجاد می‌کند و برای پردرآمدها استرس ندارد.

وی ادامه داد: ما موظف به اجرای قانون هستیم و باید دانه به دانه اطلاعاتی که خانواده‌‌ها داده‌اند با پایگاه‌های اطلاعاتی که در اختیار داریم مقایسه کنیم و اگر شتابزده در این مورد عمل کنیم به ناحق یارانه عده‌ای قطع می‌شود و استرسی به این افراد وارد می‌شود که مراتب رفعش کمتر از آن است که با یک مقدار تاخیر این موضوع را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: این موضوع نباید اطلاع‌رسانی شود چرا که ابزار در دست دولت است.

نوبخت بر همین اساس تصریح کرد: امشب یارانه‌ همه خانوارهای متقاضی و ثبت‌نام شده را پرداخت خواهیم کرد.

سخنگوی دولت همچنین در خصوص مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت خرید کالاهای خارجی نیز گفت: در راستای رویکرد به سمت استفاده از توانایی‌های داخلی از خرید کالای خارجی امتناع خواهیم کرد و این نیز بخشی از اقتصاد مقاومتی است که سازوکار حقوقی هم دارد.

وی همچنین در خصوص سفر مشاور معنوی اوباما به کشورمان و اینکه گفته شده است حجت‌الاسلام روحانی پیامی از طریق وی به اوباما رسانده گفت: قطعا هر پیغام و صحبتی از سوی رئیس جمهور مطرح شود با شفافیت اطلاع‌رسانی خواهد شد به هر حال عرصه‌های گفت‌وگو و مذاکره با ۱+۵ که آمریکا هم جزئی از آن است مشخص است و حتی ما مکالمه تلفنی بین دو رئیس جمهور را اطلاع‌رسانی کردیم و هیچ چیز مخفی هم نخواهیم داشت.

نوبخت در خصوص برخی مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه مجوزی برای برخی از استان‌ها برای برگزاری جشن ۲۴ خرداد صادر نشده است، گفت: من از این موضوع مطلع نیستم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مصطفی
Iran, Islamic Republic of
چرا حذف یارانه ثروتمندان برای تهی دستان باید ایجاد استرس کنه؟ این بازی ها برای چیه؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم . روحانی محبوب ملت .
رضا
Iran, Islamic Republic of
حذف یارانه پر دآمدها قانون است و شما هم اسامی 10 میلیون نفر را دارید . حذف این افراد چه استرسی برای دیگران ایجاد می کند ؟