جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۹

آیا دولت در برابر فشار آمریکا کوتاه می‌آید؟/ گزینه جایگزین ابوطالبی

يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 360744
واعظی وزیر ارتباطات، جدیدترین گزینه برای جایگزنی ابوطالبی است. هنوز این گزینه توسط روحانی و ظریف بررسی نشده است.
آیا دولت در برابر فشار آمریکا کوتاه می‌آید؟/ گزینه جایگزین ابوطالبی
به گزارش جهان، پارس نوشت: حمید ابوطالبی گزینه دولت حسن روحانی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد بود، چهره ای که ایالات متحده او را از عاملان تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ می داند. از این رو کنگره آمریکا قانونی را به تصویب رساند که از دولت باراک اوباما خواست از صدور ویزا برای ابوطالبی خودداری کند. این قانون به امضای باراک اوباما نیز رسید اما ایران این اقدام دولت آمریکا را نقض قوانین بین المللی دانست و به سازمان ملل متحد شکایت برد لیکن در روزهای اخیر دولت یازدهم از مواضع خود عقب نشسته و گزینه جدیدی را به جای ابوطالبی مطرح ساخته است.

بر اساس جمع بندی برخی مشاورین رییس جمهور، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، جدیدترین گزینه برای جایگزنی ابوطالبی است هنوز این گزینه توسط حسن روحانی و محمد جواد ظریف بررسی نشده است.

محمود واعظی که بیشتر سوابق وی در عرصه سیاست خارجی است تنها از سال ۵۸ تا ۶۵ در شرکت مخابرات بود و بعد از آن به مدت ۲۷ سال از این عرصه خارج و در عرصه دیپلماسی فعال بود.

وی از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه و معاون سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک در دوران ریاست حسن روحانی بود.

همچنین برخی افراد که در دوره های گذشته در تیم هسته ای بوده اند، سید عباس عراقچی را برای نمایندگی ایران در سازمان مطرح می کنند. استدلال این افراد آن است که عراقچی بیشتر از بقیه اعضای تیم مذاکرات، خطوط قرمز نظام را رعایت می کند و عملا سرعت مذاکرات را کند می کند.

پیش از این محمد کاظم سجادپور از افراد نزدیک به محمد جواد ظریف و سفیر سابق ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری برای نمایندگی ایران در سازمان ملل اسامی شان مطرح شده بود. البته جریان اصلاحات به دنبال آن است که افراد نزدیک به این جریان ازجمله غلامعلی خوشرو معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات را مطرح نماید که مورد موافقت رییس دولت یازدهم و وزیر خارجه قرار نگرفته و صرفا در رسانه های زنجیره ای از وی نام برده می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ننگ است اگر کوتاه بیاید
Iran, Islamic Republic of
8 ماه است که از همه اصول کوتاه آمده اند و اینم روی همه قبلیها
نیما
واقعا فکر می کنی کوتاه نمیاد...بازی 2سر باخت بود انتخاب ایشون...
نباید کوتاه بیایم نباید کوتاه بیایم نباید کوتاه بیایم
همه دولتی ها اینو تکرار کنن
Iran, Islamic Republic of
خب شیخ حسن می رفت با کدخدا صحبت می کرد حل می شد دیگه
دشمن آمریکایی ها
آیا مسئولین مذاکره کننده کشورما دراین مدت 35 سال آیا نمی دانند آمریکایی ها اختیار شون دست کشورها ی دیگری است واولیش رژیم جعلی صهیونیستی سگ نجس وحشی در خاورمیانه و دومی انگلیس سابقه همه نوع جنایات جنگی درسایر کشورها مختلف مرتکب شده است و سومی فرانسه است آمریکایی ها هر کاری می کند از این 3 کشور نظر می گیرند نقشه این 3 کشور اجرا می کند چگونه است این این 4 کشورخود شان سلاح کشتارجمعی دارند جنایت های خودشان سکوت اختیارکردند جنایت های خودشان را چرا حساب نمی کنند قرار باشد به دیگر کشورهای دخالت کنند باید اول به جنایت های خودشان رسیدگی کنند
ایرونی
این بود عزت و شرافتی که جناب روحانی به پاسپورت ایرانی برگرداندند!! حالا هی برید با کدخداتون صحبت کنید.
حسین
Iran, Islamic Republic of
اینا که می گفتند ما از طریق دیپلماتیک مسئله رو حل می کنیم
دولت راستگویان!!!!!!!!
کوتاه آمدن در هر موضوعی و قبول تبعیض و زور در مرام انقلاب و اسلام نیست