شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
چاقویی که دسته خودش را می‌برد؛

اسرار وزارت ورزش را چه کسانی لو می‌دهند؟

يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 357297
چند صباحی است که اتفاقات حاشیه‌ای ورزش از داخل وزارتخانه ورزش به بیرون درز می‌کند. اتفاقاتی که بعضا از زشتی‌های ورزش پرده برمی‌دارد و این موضوع به خدشه‌دار شدن وجهه جامعه ورزشی می‌انجامد.
اسرار وزارت ورزش را چه کسانی لو می‌دهند؟
به گزارش جهان به نقل از مهر، ورزش کشور و به ویژه فوتبال ما روزهای پرالتهابی را پشت سر می‌گذارد و اخبار رسانه‌ها از وخامت اوضاع ورزش کشور خبر می‌دهد. در این شرایط فاش شدن فایل‌های صوتی و یا لیست‌هایی که در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد، اوضاع را از آنچه هست بدتر می‌کند و به این آشفته بازار دامن می‌زند.

چندی قبل خبری به گوش اهالی رسانه رسید مبنی بر اینکه علی پروین و علی دایی در جلسه ای که با حضور خادم برگزار شد با یکدیگر درگیری شدید لفظی پیدا کردند با این حال چنین خبری هرگز تایید نشد و رسانه ای هم شهامت این را پیدا نکرد تا این موضوع که البته موضوع جالب توجهی هم نبود را رسانه‌ای کند.

اما به تازگی فایل صوتی این درگیری منتشر شده که جای هیچگونه شبهه‌ای در آن نمی‌گذارد. اکنون این سوال مطرح می شود که این فایل چگونه و از سوی چه کسی به بیرون درز کرده است؟ بی تردید طرفین دعوا اقدام به این کار نکرده اند و باید این موضوع را از درون خود وزارت جستجو کرد.

انتشار موضوعات محرمانه فقط به همین جا ختم نمی‌شود. تا به حال اتفاقات بسیاری بوده که به بیرون درز کرده و به عنوان مثال می‌توان به اظهارات علی دایی اشاره کرد که گفته حتی می‌داند وزارت ورزش در پایان سال به هر کدام از خبرنگاران چقدر پاداش داده است! حال این لیست چگونه به دست علی دایی رسیده سوالی است که پاسخش را باید در وزارت ورزش جستجو کرد.

به هر حال اتفاقاتی در سطح مدیریت کلان وزارتخانه رخ می‌دهد که جایز نیست از آن پرده برداشته شود و این فقط مختص به کشور ما نیست. به عنوان مثال وقتی تیم‌های مطرح دنیا روی چمن سبز، زیبایی‌های فوتبال دنیا را به نمایش می گذارند چه بسا در پشت پرده منازعات و درگیری هایی بوده که هرگز رسانه ای نشده و بخشی از این امر هم طبیعی است. به هر حال یک مجموعه موفق فرایندی را پشت سر گذاشته که این فرایند بی تردید حاصل کشمکش و اختلاف نظر هم بوده است.

اکنون سوال اینجاست که آیا مسئولان وزارت ورزش تعمدی در افشای این اسرار دارند و یا این کار به طور ناخواسته و به گونه ای که خلاف نظر آنهاست، صورت می گیرد. و در صورتی که این کار خلاف نظر ایشان است پس چگونه است که واکنشی در این خصوص صورت نمی گیرد و کماکان درز کردن اخبار پشت پرده را شاهد هستیم.

به هر حال وزارت ورزش و جوانان مسئول است تا این کشمکش‌ها را مدیریت کند در غیر این صورت عنان کار از دست خارج می‌شود و وجهه ورزش مخدوش‌تر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *