شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
مدیر عامل پیشین یک شرکت گازی پاکستان:

اسلام آباد باید از ایران گاز طبیعی وارد کند

شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 351156
مدیر عامل پیشین یک شرکت گازی پاکستان بر نیاز اسلام آباد به واردات گاز طبیعی از ایران تاکید کرد و گفت: پاکستان مانند دیگر کشورها باید از جمهوری اسلامی ایران گاز طبیعی وارد کند.
به گزارش جهان به نقل از شانا، خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان نوشت: شمیم اختر مدیر عامل پیشین شرکت سو ساوترن گس پایپ لاین(Sue Southern Gas Pipelines Ltd) در گفت و گو با یک شبکه رادیویی خصوصی اعلام کرد که با وجود تحریمهای آمریکا علیه ایران، کشورهایی مانند هند، امارات و چین از ایران گاز وارد می کنند.
 
اختر در پاسخ به سوالی درباره این که، اگر تحریمها مانع خرید گاز از ایران شود، چه پیش خواهد آمد، گفت: چنین شرایطی می تواند در مردم پاکستان که با مشکل اقتصادی رو به رو هستند، حس ضد آمریکایی ایجاد کند.
 
این مقام پاکستانی با بیان این که، چنانچه دولت پاکستان به طور جدی خواهان پیگیری طرح آی پی باشد، می تواند برای خرید گاز از ایران راه حلی پیدا کند تاکید کرد: پاکستان هم اکنون با کمبود انرژی رو به روست و برای غلبه بر این چالش باید از ایران گاز وارد کند.
 
اختر گفت: روابط نزدیک پاکستان و عربستان سعودی یکی از موانع واردات گاز از ایران به شمار می رود.
 
وی با بیان این که، پاکستان باید بر منافع خود تمرکز و از ایران گاز طبیعی وارد کند، گفت: پاکستان می تواند در این باره نظر مساعد واشینگتن را جلب کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *