پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

درخواست پاکستان برای بخشش جریمه‌گازی

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 364792
یک مقام وزارت نفت پاکستان گفت اسلام آباد از تهران خواسته است قرارداد انتقال گاز ایران به پاکستان را به گونه ای اصلاح کند که جریمه ای بابت تاخیر در اجرای پروژه بر پاکستان تحمیل نشود.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از پایگاه خبری نیشن نوشت: عبید سعید، از مقامات وزارت نفت پاکستان گفت، اسلام آباد از تهران خواسته است تا توافق در مورد پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان را به گونه ای اصلاح کند که جریمه ای بابت تاخیر در اجرای پروژه بر پاکستان تحمیل نشود.

عبید سعید که در نشست کمیته درآمدهای مالی و امور اقتصادی سنای پاکستان سخن می گفت، اظهار داشت: «خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان، به دلیل تحریم های بین المللی اعمال شده علیه ایران با تاخیر مواجه شده است. اما پاکستان از ایران خواسته است تا این پروژه را اصلاح کند تا بابت تاخیر به وجود آمده، جریمه ای اعمال نشود.»

سعید به کمیته درآمدهای مالی و امور اقتصادی سنای پاکستان که موضوع خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را بررسی می کند گفت، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این پروژه باید تا پایان دسامبر 2014 تکمیل شود، اما به دلیل تحریم های بین المللی علیه ایران به موقع به اتمام نمی رسد.

این مقام پاکستانی در ادامه گفت، هیئتی فنی از ایران هفته گذشته به پاکستان سفر کرد تا در مورد موضوعات مهم مرتبط با این پروژه با مقامات پاکستانی گفت و گو کند. دو کشور همچنین در مورد موافقتنامه خرید و فروش گاز با تمرکز بر تمدید مهلت تکمیل پروژه مذاکره کردند.

این مقام مسئول در وزارت نفت پاکستان افزود، اسلام آباد همچنین در حال کار بر روی یک استراتژی جایگزین جهت برطرف کردن تنگناهای تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز از ایران است.

در این نشست، سناتور عثمان سیف الله خان، از حزب مردم پاکستان در اظهاراتی گفت، آمریکا در حال بهبود روابط با ایران است، اما مجازات ها تنها بر پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان اعمال می شود.

سناتور سردار فاتح محمد حسنی نیز گفت، هیچ بودجه ای برای پروژه خط لوله انتقال گاز از ایران اختصاص داده نشده است. وقار مسعود، از مقامات وزارت دارایی پاکستان گفت، دولت پاکستان می خواهد این موضوع را به صورت دوستانه و بدون هرگونه جریمه حل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مملی
به این پدرسوخته‌های حقه‌باز پاکستانی اعتماد نکنید و هیچ تخفیفی به آنان ندهید. اینها دولت و بعضی از عشایرشان عوامل آمریکا و عربستان هستند. بگذارید ضرر و زیان بدقولی‌های‌شان را بدهند.