چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

قرعه‌کشي عجيب جام جهاني

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 349938
کشتي آزاد کشورمان که دو سال پي در پي عنوان قهرماني جهان را به دست آورده و در مسابقات جهاني ۲۰۱۳ نيز قهرمان دنيا شده بار ديگر با سرمربيگري رسول خادم در جام جهاني به مصاف حريفان خواهد رفت.
به گزارش جهان به نقل از نود، کشتي آزاد کشورمان که دو سال پي در پي عنوان قهرماني جهان را به دست آورده و در مسابقات جهاني ۲۰۱۳ نيز قهرمان دنيا شده بار ديگر با سرمربيگري رسول خادم در جام جهاني به مصاف حريفان خواهد رفت.

به رغم آنکه جام جهاني با مسابقه‌هاي قهرماني جهان متفاوت بوده و اعتبار آن را ندارد. اما تغيير مقررات و اوزان کشتي شرايطي را رقم زده که نمي‌توان پيشاپيش گفت چه تيمي قهرمان جهان خواهد شد.

علي‌الاصول کشتي ورزش بي‌رکوردي بوده و پيش‌بيني در آن سخت است. اما با بررسي دقيق و آناليز نفرات تيم‌هاي کشتي آزاد، ايران مدعي درجه اول قهرماني است به شرط آنکه رقابت‌ها در فضايي مناسب و سالم برگزار شود.

مسئله مهمي که در خصوص جام جهاني «لس‌آنجلس» وجود دارد اين است که ميزبان برد انفرادي را منتفي کرده و پيروزي تيم به تيم را تبديل به امتيازات مثبت کرده است!

اگر تيمي ۵ بر ۳ برد آيا نيازي به امتيازات مثبت است؟

با توجه به اينکه وزن‌هاي کشتي از ۷ به ۸ وزن رسيده بايستي هم امتيازات مثبت ملاک و معيار برد و باخت‌ها باشد. اما اين پرسش مطرح است اگر تيمي ۵ برد و سه باخت داشت ديگر نيازي به جمع بندي امتيازات مثبت است که در اين مورد شفاف سازي نشده است؟

«فيلا» پاسخ قانع کننده‌اي نداد؟!

در چند روز گذشته پيگير اين موضوع شده و حتي با فدراسيون جهاني (فيلا) هم مکاتبه داشتيم! اما فيلا هم پاسخ قانع‌ کننده‌اي نداد و اعلام کرده هنوز در حال بررسي است؟

جالب اينکه اين پاسخ‌ها در شرايطي داده شده که جام جهاني شنبه و يکشنبه (۲۴و ۲۵) اسفند آغاز خواهد شد.

قبل از اعزام تيم ساعت (۱۰/۱) دقيقه بامداد بود که اين مسئله را با «محمد ابراهيم امامي» رئيس کميته داوران مطرح کرديم که ايشان هم نامه ترجمه شده «فيلا» را به صاحب قلم نشان داد که در متن لاتين هم آمده بود.

شيوه برد و باخت‌ها تغيير کرد(!)

به هر روي تيم کشتي آزاد در حالي رهسپار آمريکا شد که در مورد شيوه برد و باخت تيم‌ها مسئله آن طور که بايد مشخص نيست که اميدواريم به محض ورود تيم به محل مسابقات به صورت کتبي از کميته برگزار کننده و «فيلا» سئوال شود. نحوه پيروزي تيم‌ها به چه شکل خواهد شد تا در کوران مسابقات مسئله‌اي در اين مورد به وجود نيايد. صرفنظر از اين موارد بايد گفت: برخلاف اظهارنظراتي که از سوي برخي افراد اعلام شده ايران با رقباي قدري روبرو است.

هندي‌ها ۴ مدال آور جهان و المپيک را به همراه دارند، که نمي‌توان اين ديدار را ساده پنداشت.

آمريکا با تمام قدرت

آمريکا هم که همواره در خاک خود تن به شکست نمي‌دهد امسال با تمام قدرت مقابل ما خواهد ايستاد. جردن باروفس و «جکوب وارنر» قهرمانان جهان و المپيک از چهره‌هاي شاخص آمريکا هستند که البته برد برابر ارمنستان و ترکيه قابل پيش‌بيني است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *