پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱

آمادگی هند برای سرمایه‌گزاری درایران

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 349817
شركت تاتا هند براي همكاري هاي بلند مدت، سرمايه گذاري و اجراي پروژه در بخش فولاد و انرژي ايران اعلام آمادگي كرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، روساي امور توسعه روابط تجاري و نيز بخش استراتژيك گروه تاتا همراه با سفير هند در ايران در جلسه مشترك با رئیس هيات عامل اين سازمان از علاقمندي آن شركت براي ايجاد روابط در بخش فولاد و انرژي خبر دادند.

در اين نشست ماذو كانان (Madhu Kannan)رييس گروه توسعه تجارت و امور عمومي و عضو شوراي اجراي گروه تاتا تصريح كرد:‌ در اين حوزه ها به دنبال يافتن شريك ايراني براي انجام پروژه و فعاليت هاي بلند مدت هستيم.

همچنين خانم جاناكي چائوذري (Janaki Chaudhry) رييس بخش استراتژي گروه تاتا اظهار داشت:‌ تاكنون شركايي در ايران براي انجام امور سرمايه گذاري و انجام پروژه نداشته ايم اما به دنبال ايجاد چنين زمينه همكاري با طرف هاي ايراني هستيم.

مهدی کرباسیان رئيس هيات عامل ايميدرو نيز با برشمردن پتانسيل هاي همكاري هاي در بخش معدن و صنايع معدني ايران گفت: توسعه صنعت فولاد و ايجاد نيروگاه هاي جديد براي تامين بر ق مورد نياز اين صنعت يكي از اولويت هاي ايميدرو در بخش فولاد به شمار مي آيد. مهدي كرباسيان در اين جلسه كه معاون معدني و مدير بخش تامين مالي ايميدرو و‌ مدير عامل شركت ملي فولاد نيز حضور داشتند در عين حال تصريح كرد:‌ همكاري هاي گروه تاتا در بخش معدن و صنايع معدني مي تواند در سه بخش سرمايه گذاري مشترك،‌ توسعه صنعت فولاد و نيز امور معادن و اكتشاف شكل گيرد.

وي تشكيل شركت هاي مشترك سرمايه گذاري براي اجراي طرح هاي متنوع بخش معدن و صنايع معدني همچون فولاد،‌ سرب و روي ،‌ زغالسنگ و كك متالورژي، آلومينيوم،‌ ‌تيتانيوم و ... را يكي از گزينه هاي پيش رو دانست.

معاون وزير صنعت معدن و تجارت با اشاره به امكانات زيربنايي و بندري منطقه ويژه صنايع معدني خليج فارس افزود: دو برابر كردن ظرفيت توليد فولاد در اين منطقه و رسيدن به ظرفيت ۱۰ ميليون تني يكي ديگر از همكاري هاي ايميدرو و گروه تاتا مي تواند باشد. به گفته رييس هيات عامل ايميدرو فعاليت در بخش اكتشاف در مناطق سراوان تا چابهار استان سيستان و بلوچستان از ديگر پتانسيل هاي همكاري دو طرف به شمار مي آيد.

رئيس بخش توسعه روابط تجاري و عمومي گروه تاتا نيز با اشاره به توانمندي هاي اين گروه در صنعت فولاد اظهار داشت: در سال آينده ميلادي دو كارخانه بزرگ فولاد راه اندازي خواهيم كرد و آماده ايم طرح هاي مشابهي در ايران اجرا كنيم.

شركت تاتا كه در سال ۱۸۶۸ ميلادي(۱۴۶ سال پيش) در بمبئي تاسيس شد بعدها با توسعه فعاليت ها به گروه تاتا تغيير نام داد. اين گروه در ۷ بخش مختلف از جمله فولاد،‌ انرژي ،‌ خودرو، شيميايي،‌ ارتباطات،‌خدمات مشاوره اي و ... فعاليت مي كند و با ۱۰۰ شركت زيرمجموعه در ۸۰ كشور دنيا حضور دارد. تاتا استيل به عنوان يكي از شاخه اي اصلي اين گروه، دوازدهمين توليدكننده بزرگ توليد فولاد در جهان است. درآمد تاتا استيل در سال ۲۰۱۲ به بيش از ۲۴ ميليارد دلار رسيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با پول خودمون سرمایه گذاری می کنند