جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

دلایل نمایندگان موافق استضیاح فانی

وزیر آموزش و پرورش نسبت به رفع نگرانی های مجلس اقدام کند
جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 349794
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستیم تا با تعامل با آموزش و پرورش دغدغه ها و نگرانی های نمایندگان مجلس را از طریق گفتمان حل کنیم و امیدواریم تا قبل از مطرح شدن موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی دغدغه های نمایندگان مجلس نسبت به آموزش و پرورش حل شود.
به گزارش جهان، عباس مقتدایی در گفتگو با مهر گفت: من به عنوان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بارها به صورت شفاهی نگرانی نمایندگان را به مسئولان آموزش و پرورش گفته ام و حتی به معاون پارلمانی آموزش و پرورش نیز پیغام داده ام که توجه به دیدگاه نمایندگان منجر به توسعه روابط بین مجلس و آموزش و پرورش می شود.

وی در توضیح علت نگرانی نمایندگان مجلس از آموزش و پرورش افزود: بخشی از عزل و نصب های انجام شده در این وزارتخانه منجر به افزایش نگرانی نمایندگان مبنی بر سیاسی شدن فضای آموزشی مدارس شده است. همچنین آنها نسبت به ابعاد نظارتی آموزش و پرورش گلایه مند هستند که همه این موارد منجر به ارائه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش شده است.

به گفته مقتدایی، مجلس در تصویب بودجه وزارت آموزش و پرورش و حتی نظارت بر وصول مطالبات این وزارتخانه نهایت دقت و توجه را داشت و امیدوار هستیم که مسئولان آموزش و پرورش هم به دیدگاه های نمایندگان مجلس توجه و دقت نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه من هنوز موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیستم، گفت: باید بررسی کرد که آیا با مذاکره می توان تعامل بین مجلس و آموزش و پرورش را بیشتر کرد یا نه؟! به زعم بنده بهتر است هر دو طرف حداکثر بردباری را داشته باشند تا بجای استفاده از ابزارهای قانونی مانند سئوال و استیضاح، فضای تعامل و گفتمان افزایش پیدا کند.

مقتدایی تاکید کرد: امیدوارم تا قبل از مطرح شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس، وزیر نسبت به رفع دغدغه و نگرانی نمایندگان مجلس اقدام کند تا نمایندگان مجبور نشوند از ابزار قانونی برای استیضاح استفاده کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *