دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

مخالفت قاتلان مسلمانان با خلع سلاح

يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 345803
گروه شبه نظامیان مسیحی جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کرد : با درخواست جامعه بین المللی در زمینه خلع سلاح موافقت نخواهند کرد و به جنگ علیه مسلمانان ادامه می دهد.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از ˈرویترزˈ نوشت: ˈسباستین ونزوییˈ سخنگوی شبه نظامیان ˈآنتی بالاکاˈ روز شنبه گفت: تنها در صورتی که ابتدا مسلمانان اسلحه های خود را زمین بگذارند به تقاضای جامعه بین المللی در زمینه خلع سلاح فکر خواهد کرد.

وی افزود : تنها در این صورت است که جنگجویان از اطراف شهر ˈبانگیˈ پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی،خارج می شوند.

افراد مسلح مسیحی در روزهای اخیر با حمله به مسلمانان در این شهر در حضور نظامیان غربی آنان را کشته و وادار به ترک پایتخت کرده اند.

رویترز این موضع را تهدیدی در جهت طولانی تر شدن درگیری ها دانست.

گروه خشونت طلب شبه نظامیان مسیحی سال گذشته با هدف حمله به مسلمان ˈسلکاˈ که قدرت را در دست داشتند، تشکیل شد.

این گروه طی هفته های اخیر در نتیجه حملات خشونت آمیز و مرگباری که علیه مسلمانان به راه انداخت توانست قدرت را از دست مسلمانان خارج و آن ها را وادار به ترک خانه هایشان کند. با این حال حملات وحشیانه مسیحیان علیه مسلمانانی که همچنان در شهرباقی مانده اند ادامه دارد.

نیروهای فرانسوی و آفریقایی که در ماه دسامبر (آذر - دی) برای برقراری آرامش به این کشور رفته اند در برابر این شبه نظامیان مسلح مسیحی اقدام قابل توجهی انجام نمی دهند.

به گزارش رویترز ، نیروهای فرانسوی کنترل فرودگاه این شهر که پایگاه آنان به شمار می آید، را در دست دارند.

هجوم وحشیانه مسیحیان در جمهوری آفریقای مرکزی تا کنون باعث آوارگی حدود یک میلیون مسلمان معادل یک چهارم کل جمعیت این کشور شده است.

ˈمیشل جوتودیاˈ رهبر گروه سلکا و رئیس جمهوری موقت این کشور از ماه مارس (اسفند - فروردین)، ماه گذشته تحت فشارهای بین المللی و ادامه کشتارها از قدرت کناره گیری کرد. وی تبعید شد و اعضای دولتش به مناطق دور افتاده شمال این کشور هم مرز باسودان و چاد ، مهاجرت کردند.

هم اکنون یک هزار و ۶۰۰ سرباز فرانسوی همزمان با شش هزار نیروی صلح بان آفریقایی در این کشور که مستعمره سابق فرانسه بوده ، حضور دارند. اما تا کنون نتوانسته اند حملات مسیحیان علیه مسلمانان این کشور را متوقف کنند.

یکی از مقامات ارشد سازمان ملل نیز با توجه به فرار مسلمانان جمهوری آفریقای مرکزی به شمال و یا کشورهای همسایه، درباره ˈپاکسازی قومی – مذهبیˈ در این کشور هشدار داد.

اتحادیه اروپا می گوید بالغ بر یک هزار سرباز به این کشور اعزام خواهد کرد. سازمان ملل نیز در صدد اجرای عملیات صلح بانی به منظور کنترل خشونت ها در این کشور است.

فرانسه که پیش تر امیدوار بود با اجرای عملیاتی سریع بتواند مانع از توسعه خشونت ها شود، درگیری های این کشور را به نسل کشی ۲۰ سال قبل روآندا تشبیه و اذعان کرد که عمق فضای نفرت و انزجار حاکم بر گروه های شبه نظامی این کشور را دست کم گرفته بود.

با این حال، افراد زیادی در این کشور آفریقایی عامل اصلی درگیری ها را مداخله خارجی می دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *