يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

مسلمانان از آفریقای مرکزی فرار می‌کنند

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 344903
با ادامه خشونت ها در آفریقای مرکزی هر روز بر شمار آوارگان این کشور افزوده می شود. هزاران نفر از مسلمانان آفریقای مرکزی در بانگی در انتظار فرار به سوی چاد هستند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، سیلون روسو خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار افزود آوارگان مسلمان بیشتر از غرب آفریقای مرکزی به بانگی آمده اند. به رغم عملیات ارتش فرانسه برای خلع سلاح (شبه نظامیان مسیحی) هنوز امنیت در این مناطق برقرار نشده است.

یکی از آوارگان می گوید خشونت و غارت همچنان ادامه دارد و سربازان فرانسوی هنوز امنیت بسیاری از مناطق را برقرار نکرده اند.

فردی دیگری نیز گفت سربازان فرانسوی حضور دارند اما هنوز نیروهای موسوم به آنتی بالاکا (شبه نظامیان مسیحی) خلع سلاح نشده اند. آنان هنوز مسلح هستند.

خبرنگار فرانس بیست و چهار در پایان گفت سازمان های غیردولتی نمی توانند رقم دقیق آوارگان را تعیین کنند اما احتمال می رود از آغاز مناقشه داخلی آفریقای مرکزی تاکنون، بیش از یک میلیون نفر -یعنی یک چهارم از جمعیت این کشور - مجبور شده اند خانه و کاشانه خود را ترک کنند. این در حالی است که هر روز بر شمار این آوارگان افزوده می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *