يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

اهانت به قرآن کریم در کشورهای آفریقای مرکزی

دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 331686
جمهوری آفریقای مرکزی از زمان استقلال از فرانسه در سال ۱۹۶۰ میلادی تاکنون همواره کشوری بی ‌ثبات و ناامن بوده است. این بی‌ثباتی در ماه مارس پس از آنکه شورشیان "سلکا" دولت مرکزی را سرنگون کردند، تشدید شد و به دنبال آن اهانت هایی به قرآن صورت گرفت.
اهانت به قرآن کریم در کشورهای آفریقای مرکزی
به گزارش جهان به نقل از شیعه آنلاین، اخبار رسیده از مرکز قاره آفریقا حاکی از آن است که در پی مداخله نظامی فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی و تشدید خشونت‌ها در این کشور، اهانت هایی به قرآن کریم صورت گرفت و به تعدادی از مساجد تعرض شد.

در همین حال رسانه های آفریقایی از تخریب مساجد و آتش ‌زدن نسخه‌های قرآن کریم در پی مداخله نظامی فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی و تشدید خشونت‌ها در این کشور خبر دادند.

از سوی دیگر گروهی از شورشیان به مساجد مسلمانان در شهر "بانگی" پایتخت آفریقای مرکزی، حمله کرده و علاوه بر تخریب مساجد، قرآن‌های مساجد را نیز به آتش کشیدند.

شورشیان که خواستار برکناری «میشل جوتودیا» رئیس‌ جمهور مؤقت آفریقای مرکزی بودند، در ادامه تعداد قابل توجهی از مغازه‌های مسلمانان در این شهر را هم غارت کرده و شهروندان مسلمان را از خانه و کاشانه خود آواره کردند.

شایان ذکر است، جمهوری آفریقای مرکزی از زمان استقلال از فرانسه در سال ۱۹۶۰ میلادی تاکنون همواره کشوری بی ‌ثبات و ناامن بوده است. این بی‌ثباتی در ماه مارس پس از آنکه شورشیان "سلکا" دولت مرکزی را سرنگون کردند، تشدید شد.

ائتلاف شورشیان جمهوری آفریقای مرکزی، موسوم به "سلکا" دسامبر ۲۰۱۲ میلادی، مبارزه مسلحانه ‌ای را علیه دولت جمهوری آفریقای مرکزی آغاز کرد که سرانجام به برکناری «فرانسوا بوزیزه» رئیس‌ جمهور وقت این کشور در ماه مارس انجامید.

اعضای این گروه شبه نظامی و شورشی که خود را نماینده مسلمانان می ‌دانند، "بوزیزه" رئیس‌ جمهور سابق آفریقای مرکزی را سرنگون و «میشل جوتودیا»، رهبر خود را در رأس قدرت در این کشور قرار دادند.

در این میان و در درگیری بین سلکای مسلمان و تیم مدافع بوزیزه که مسیحی هستند، مردم مسلمان تنها قربانی اول و آخر هستند و افراطی‌های سلکا از یکسو و مسیحیان بالاکا از سوی دیگر آنها را به کام مرگ می‌کشانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی خواه
اللهم عجل لولیک الفرج