دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

دنیامالی:مردم گفتند رای‌شان را سوزانده‌ام

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۰۶
کد مطلب: 345425
رئیس سابق فدراسیون قایقرانی با حضور در برنامه ورزش از نگاه دو به سوالاتی در خصوص برکناری اش از ریاست فدراسیون، حضور در شورای شهر و استعفایش پاسخ داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، احمد دنیامالی که هم‌اکنون به عنوان مشاور وزیر ورزش و جوانان فعالیت می‌کند، در برنامه ورزش از نگاه دو حضور پیدا کرد و در خصوص مباحث مختلف به صحبت پرداخت.

وی در ابتدای صحبت‌هایش در خصوص هم‌دانشگاهی بودن با محمود احمدی‌نژاد و اینکه آیا با او درگیری داشته یا خیر، گفت: من با آقای احمدی‌نژاد هم‌دانشگاهی بودم و تضارب آرا داشتیم. البته این مسائل ویژگی‌های دانشگاهی بودن است. شاید یک جاهایی درگیری هم بوجود آمد، البته درگیری و کتک‌کاری به آن معنا نبود ولی بعضی وقت‌ها با هم چالش‌هایی داشتیم.

وی افزود: هنگامی که به شهرداری آمدم، خیلی از نیروهایی که علی‌آبادی استخدام کرده بود را به کار گرفتم و مشکلی با علی‌آبادی نداشتم.

رئیس اسبق فدراسیون دو و میدانی در خصوص اینکه چرا 4 سال پیاپی در مراسم تجلیل رئیس جمهور از ورزشکاران حضور نداشت، گفت: من 4 دوره در این مراسم شرکت نکردم که دلایلش کاملا شخصی بود و در آخرین جلسه نیز برای مذاکره در خصوص یکی از ورزشکاران در رشته بادبانی به خارج از کشور رفته بودم و همانطور که می‌دانید در خصوص دعوت به مراسم یکی دو روز قبل تماس می‌گیرند و اینطور نیست که از یک هفته قبل بدانید که به چه مراسمی می‌روید به همین خاطر نتوانستم در مراسم حاضر شوم.

وی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید برکناری شما چقدر با عدم حضورتان در این مراسم ربط داشت، گفت: این‌ها شنیده‌ها است ولی خود وزیر وقت ورزش، آقای عباسی باید تشریح کند که چرا من برکنار شدم. رویه به این صورت است که وقتی یک مدیر جدید وزیر می‌شود و اعضای فدراسیون‌ها نزد او می‌روند و اعلام می‌کنند اگر وزیر راغب نیست از سمت خود استعفا می‌کند، من هم این کار را انجام دادم و نزد عباسی رفتم و حتی در زمان علی‌آبادی و سعیدلو هم این کار را انجام داده بودم.

دنیامالی تاکید کرد: به عباسی قول شرف دادم که اگر او مرا نمی‌خواهد بدون حاشیه می‌روم و درست است که فدراسیون مجمع دارد ولی بر این باور بودم که خودم اعلام آمادگی کنم اما گله من این بود که با وجود گفتن همه این موارد و پیش‌دستی خودم، بی‌دلیل برکنار شدم. شاید برکناری من مدل برکناری سنگالی نبود، ولی این رفتار هم اصلا جوانمردانه نبود.

دنیامالی در خصوص اینکه آیا اسبقیان گزینه خوبی برای فدراسیون بود، گفت: او از مدیران خوشنام است ولی فدراسیون قایقرانی 3 رشته دارد که ظاهرش عایق است ولی پیچیدگی خاصی دارد. شما اگر به جای مدیری بیایید که خوب کار کرده باشد، کار بسیار سختی دارید که فکر می‌کنم این موضوع بر سر راه مدیران بعد از من هم بود.

وی در پاسخ به این سؤال که دلیل اختلافش چه بود، گفت: رفتار عباسی جوانمردانه نبود و من حتی به او گفته بودم اگر نیاز به من ندارد، به منشی‌اش پیغام بدهد و من هم خودم با آن پیغام می‌روم. متاسفانه آقایان من را دادگاهی، ممنوع‌الخروج و ممنوع‌المعامله کردند ولی خوشبختانه امور قضایی همه چیز را درست بررسی کرد و من تبرئه شدم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در آن زمان فشاری به شما وارد نشد که این کار را نکنید، گفت:‌ همه به دنبال این بودند که منافع ملی حفظ شود ولی هیچکس نگفت که جلسه لندن هماهنگ شده بود و غیبت آقای عباسی در این جلسه باعث عصبانیت مسئولان IOC شد. حتی رئیس فدراسیون جهانی نیز گفت به خاطر غیبت وزیر شما می‌خواهیم فوتبال را تعلیق کنیم و ما خیلی تلاش کردیم که این فضا تلطیف شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه در آن زمان فضایی بوجود آمد که همه می‌گفتند احمدی‌نژاد می‌خواهد رئیس فدراسیون فوتبال و یا کمیته ملی المپیک شود که حتی بحث این مورد هم ابطال شد. ما باید اگر مدیری ضعیف است یا او را راضی به استعفا کنیم و یا از طریق اهالی ورزش کار را به او یاد بدهیم. همه در آن زمان تصور می‌کردند، که IOC و یا مسئولان فدراسیون جهانی فقط در مورد فوتبال واکنش نشان می‌دهند، اما واقعیت اینجا بود که شیخ احمد مسئولیت دیگری هم در دنیا دارد که اگر مکاتبات ما را ببیند، دچار چالش می‌شدیم و عموما او بود که خیلی از نامه‌های IOC را امضاء می‌کرد، من در آن زمان در حال بدست آوردن پست نایب رئیسی فدراسیون جهانی بودم که متاسفانه با آن اتفاقات از دست رفت.

دنیا مالی در خصوص حضورش در شورای شهر گفت: تخصص من حمل و نقل ریلی است و نیازی به حمایت در امر ورزش و اینگونه مسائل ندارم، من در بحث ریاست شوراها به آقای مسجدجامعی رأی دادم ضمن آنکه قالیباف فرمانده من بود و برایم خیلی عزیز است، ولی اگر جایی احساس کنم تحت فشار هستم بیشتر روی حرفم می‌ایستم.

دنیامالی در خصوص بحث دو شغله بودن و اینکه مجبور بود از فدراسیون قایقرانی استعفا بدهد،ْ گفت: ما مغایرت قانونی نمی‌بینیم چون قانون جدید تصویب نشده است، مگر قرار است آدم‌های بیکار در فدراسیون‌ها کار کنند، رئیس فدراسیون قایقرانی ژاپن قبلا نخست‌وزیر سابق این کشور بوده و از ابتدا هم ریاست فدراسیون هم شغل نبود. تنها نهادی که می‌تواند این وسط شبهه را از بین ببرد مجلس شورای اسلامی است که امیدوارم به این مسئله ورود کند.

رئیس سابق فدراسیون قایقرانی در خصوص اینکه دو شب قبل از انتخابات رد صلاحیت شده بود، گفت: متاسفانه همه فکر می‌کردند مسئول تعلیق ورزش کشور من هستم ولی این تصور نوعی بی‌اطلاعی است. آقایان یکشبه 5 فدراسیون را بهم ریختند و کاری کردند که اعضای هیأت اجرایی به یکباره استعفا کنند. من فکر می‌کنم رد صلاحیت من به بحث تعلیق ورزش ربط داشت.

وی همچنین در خصوص استعفا از شورای شهر گفت: خوشبختانه تعامل ویژه‌ای بین من و وزارت بوجود آمد ولی آن چیزی که باعث شد در شورای شهر بمانم و رئیس فدراسیون قایقرانی نشوم، این بود که فاصله تا بازی‌های اینچئون کم است و باید کمتر در حاشیه باشیم. من فقط گفتم دوست دارم کنار این بچه‌ها باشم و منتظر ورود مجلس شورای اسلامی به بحث دو شغله بودن می‌مانم.

وی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: من از شورای شهر استعفا کردم ولی مردم از این اقدام من خوششان نیامد و عده‌ای پیامک زدند و اعلام کردند که رای آنها را سوزانده‌ام به همین خاطر خیلی اذیت شدم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *